Witamy w zakładce klas 1-3


 

We wtorek 11.06.2019 r. uczniowie klas II wzięli udział w warsztatach, których motywem przewodnim była szeroko rozumiana kultura oraz wartości z nią związane. Uczennice IV LO im. Tytusa Chałubińskiego w Radomiu biorące udział w ogólnopolskiej olimpiadzie „Zwolnieni z teorii” realizowały autorski projekt społeczny pt. „Łapki na kulturę”. Podczas trzygodzinnego spotkania realizatorki projektu starały się przekonać dzieci, że kultura może być interesująca, a wszystko, co robią ma wpływ na jej kształtowanie.

Zajęcia miały na celu wyrobienie wśród młodych odbiorców świadomości artystycznej, wrażliwości estetycznej i potrzeby obcowania ze sztuką. Składały się z kilku modułów, zaś kultura pokazana została w bardzo szerokim znaczeniu. Była kultura jako zabawa, jako maniery, nauka szacunku dla innych oraz kultura w ujęciu sztuki i twórczości. Jednym z głównych elementów zajęć było stworzenie mapy myśli, dzięki której udało się uzyskać informację na temat tego, czym według dzieci jest kultura. Dzięki muzyce, dynamicznej formule zajęć uczniowie byli w ciągłym ruchu i nie mieli czasu na nudę. Prezentacja utworu „Despacito” na skrzypce, zabawy taneczne, prezentacje multimedialne, prace plastyczne oraz eksperyment psychologiczny pozwoliły na realizację celów projektu i przyczyniły się do popularyzacji kultury wśród najmłodszych.

Na zakończenie warsztatów każdy odciskiem swojej dłoni potwierdził, że będzie dbał o kulturę i rozwijał swoje pasje. Dzieci otrzymały pamiątkowe dyplomy, wspólnie wymyśliliśmy nasze hasło „Łap kulturę” i takim wesołym okrzykiem zakończyliśmy spotkanie.

Bardzo serdecznie dziękujemy realizatorkom warsztatów:

Paulinie, Sarze, Julii i Gabrysi

za miło spędzony czas i ciekawe, pouczające zajęcia.


Dzień Dziecka

1 czerwca na całym świecie dzieci mają swoje święto. W naszej szkole to również był niezwykły dzień. Nauczyciele i rodzice przygotowali dla uczniów moc atrakcji. Część klas postawiła na sport, gry i zabawy ruchowe. Rozwijaliśmy tężyznę fizyczną i świetnie się bawiliśmy na placu zabaw oraz na boisku szkolnym. Były zawody w biegach, skokach na skakance, tor przeszkód. Inni mieli możliwość „dekorowania” placu szkolnego kolorowymi kredami. Jeszcze inni przygotowywali zdrowe kanapki, pełne witamin. Było pysznie i kolorowo, a po uczcie przyszedł czas na tańce i konkursy.

Po udanym dniu wszyscy pełni wrażeń wrócili do domów.

 


Warsztaty przyrodnicze

28 maja 2019 r. uczniowie klasy IIa i IIb uczestniczyli w warsztatach promujących życie i działalność znakomitego fotografa przyrody i filmowca Artura Tabora – Honorowego Obywatela Gminy Jedlnia – Letnisko. Warsztaty prowadziła p. Jolanta Tabor. Opowiadała nam o Kozienickim Parku Krajobrazowym, który stwarza korzystne warunki życia wielu gatunkom, jest również dla nich bezpiecznym schronieniem. Aby przekonać się, jak pomysłowymi budowniczymi są zwierzęta, zachęcała miłośników przyrody do wędrówek po parku. Obejrzeliśmy również prezentację zdjęć autorstwa pana Artura Tabora. Kolejnym punktem naszego spotkania były zajęcia plastyczno – techniczne, podczas których uczniowie wykonali papierowe sowy.

To było ciekawe i pouczające spotkanie.

 


Lekcja bankowości

We wtorek odbyło się kolejne spotkanie z przedstawicielką banku PKO BP
z Radomia. Tym razem w tajniki bankowości wdrażani byli uczniowie klasy II a, II b i III a. Dzieci poznały historię pieniądza oraz nominały monet i banknotów, poznały również podstawowe produkty bankowe. Pod koniec zajęć sprawdziliśmy swoją wiedzę w quizie dotyczącym świata finansów. Jak się okazało, niektórzy uczniowie wykazali się dużą wiedzą z zakresu bankowości i otrzymali pamiątkowe nagrody.

Dziękujemy za ciekawe zajęcia!

 


Święto Polskiej Niezapominajki w naszej szkole

 

Święto Polskiej Niezapominajki jest to święto przyrody, obchodzone corocznie właśnie 15 maja. Ma na celu promowanie walorów przyrody i przypominanie o ochronie środowiska oraz zachowaniu różnorodności biologicznej Polski. Święto ma również na celu zachowanie w pamięci: osób nam bliskich, przyjaciół i ważnych chwil z życia, miejsc czy sytuacji.

 

 

 

 


Dzień Otwarty Szkoły

Dnia 22.03.2019 w naszej szkole odbył się Dzień Otwarty dla uczniów, którzy  w roku szkolnym 2019/20 rozpoczną naukę w oddziałach przedszkolnych i klasach pierwszych. Dzieciom towarzyszyli Rodzice. Dzień ten był okazją do spotkania z Dyrekcją Szkoły, nauczycielami uczącymi poszczególne klasy, a także do pokazania Gościom panującego w szkole klimatu: życzliwości, otwartości i akceptacji. Mamy nadzieję, iż główne założenia naszego przedsięwzięcia spełniły oczekiwania przybyłych i z wieloma z nich spotkamy się w nowym roku szkolnym.

Zatem do zobaczenia we wrześniu.

 

 


Dash i Dot w naszej szkole

ZESTAW WONDERW marcu naszą szkołę odwiedziły wesołe roboty: Dash i Dot, które poprzez zabawę wprowadziły dzieci w świat programowania. Mieliśmy możliwość programowania robotów przy użyciu darmowych aplikacji na tablet lub smartfon. Zorganizowane zajęcia pozwoliły na rozwijanie kluczowych w dzisiejszych czasach umiejętności, takich jak logiczne myślenie, współpraca oraz kreatywne podejście podczas rozwiązywania problemów.

Zabawę z robotami zaczęliśmy od zrobienia „prawa jazdy” na roboty, a następnie, w zależności od umiejętności uczniów, przeszliśmy do trudniejszych zadań. Wszyscy świetnie się bawili budując labirynty, a następnie przeprowadzając robota wyznaczoną ścieżką, układając klocki w aplikacji „Blockly” i tworząc programy, by robot poruszał się w odpowiednim kierunku i wydawał dźwięki. Dzięki dodatkowym akcesoriom mogliśmy komponować własną muzykę i kodować znane melodie, które następnie na cymbałkach grał Dash, zaś dzięki wyrzutni w zabawny sposób dowiedzieliśmy się jak działa dźwignia.

Zajęcia z robotami były dla uczniów okazją do zmierzenia się ze sztuką kodowania w aplikacjach dedykowanych robotom Wonder. Był to czas wypełniony zabawą oraz kreatywną nauką. Ciężko było nam pożegnać się z robotami, ale mamy nadzieję, że jeszcze będziemy mieli okazję się z nimi spotkać.

Bardzo dziękujemy Wonder Polska http://www.wonderpolska.pl/ za wypożyczenie zestawu Dash&Dot.

 


Starsi uczniowie uczą młodszych kolegów

W ramach akcji „Bezpieczny Internet”, prowadzonej w lutym w naszej szkole, uczniowie klasy VII a wraz z nauczycielem informatyki, panią Iwoną Sytą, przeprowadzili zajęcia dla młodszych kolegów na temat bezpiecznego zachowania w sieci. Pierwszą cześć zajęć poprowadziła pani Iwona Syta, w czasie której uczniowie poznali zasady netykiety. W drugiej części, przy współpracy ze starszymi kolegami, młodsi dowiedzieli się, jak bezpiecznie wyszukiwać informacje w sieci.

W myśl hasła przewodniego tegorocznej edycji Dnia Bezpiecznego Internetu „Działajmy razem!”, starsi uczniowie mieli możliwość bezpośredniego, osobistego angażowania się w zaplanowanie, prowadzenie i realizację lekcji. Dawała ona możliwość podzielenia się swoją wiedzą z młodszymi w przystępny sposób. Uczniowie w roli nauczycieli byli bardzo kreatywni, serdeczni i otwarci, zaś młodsi uczniowie chętnie współpracowali ze swymi kolegami.

Taka forma współpracy była urozmaiceniem procesu dydaktycznego i jedną z form wspierania kształcenia. Koledzy ze starszej klasy opowiadający o tym, jak rozwiązać zadanie i wspólnie ćwiczący tę umiejętność z młodszymi uczniami potrafili przekazać swą wiedzę w ciekawy sposób.

Dziękujemy bardzo pani Iwonie Sycie oraz uczniom klasy VII a, szczególnie, że przeprowadzenie takich zajęć łączących różne grupy wiekowe nie było łatwe. Udało się jednak znaleźć wspólny mianownik,  który sprawił, że porozumienie było możliwe i dawało satysfakcję każdej ze stron.

 


Pierwszy Dzień Wiosny

21 marca to kolejna wyjątkowa data w kalendarzu roku szkolnego.Tego dnia uczniowie klas 0-III pożegnali zimę i przywitali wiosnę. Czekali na ten dzień z niecierpliwością, bo wiedzą, że w tradycji szkoły Pierwszy Dzień Wiosny obchodzi się w niecodzienny sposób. Młodsza społeczność szkoły przy dźwiękach instrumentów perkusyjnych, wyruszyła w kolorowym korowodzie z Marzanną, by odpędzić tegoroczną mroźną zimę. Zebrane wokół słomianej panny dzieci donośnymi okrzykami przepędzały zimę. Powróciliśmy do swoich sal z uśmiechem i nadzieją, że wkrótce zawita  upragniona wiosna.

 

 


Z wizytą w „Akademii robotyki LEGO”

  W piątek  15 marca 2019 r. klasy I a, I b i III b wybrały się  z wizytą do „ Akademii  robotyki LEGO”. W czasie zajęć uczniowie zdobywali wiedzę i umiejętności w zakresie podstawowych zasad działania robotów i urządzeń elektronicznych; technik oprogramowania oraz rozwiązywania problemów projektowych. Oprócz nauki była to również wspaniała zabawa, bo któż z nas nie lubi bawić się klockami LEGO? Na zakończenie zajęć  czekał na nas  słodki poczęstunek.

 

 


Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku

W piętek 8 marca 2018 r. z okazji Dnia Kobiet uczniowie klasy II a, II b i III a udali się na wycieczkę do Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku na wystawę pt.: „TU CZY TAM? WSPÓŁCZESNA POLSKA ILUSTRACJA DLA DZIECI”. Podczas zwiedzania wystawy zapoznaliśmy się z różnymi ilustracjami i ich autorami. Dowiedzieliśmy się czym jest ilustracja, jak powstaje i jaka jest jej rola w koncepcji książki obrazkowej. Dużym zainteresowaniem cieszyły się magiczne skrzynki, w których ukryte były ilustracje. Uczniowie uczestniczyli także w warsztatach edukacyjnych pt. „Od deski do deski”, na których wykonali własne okładki do książki techniką kolażu. Młodzi ilustratorzy wykazali się dużą kreatywnością i pomysłowością. Ich ilustracje były kolorowe i ciekawe. Po lekcji muzealnej i warsztatach udaliśmy się na spacer po parku, gdzie podziwialiśmy współczesne rzeźby. Wyprawa dostarczyła nam niezapomnianych wrażeń.

Miłym akcentem tego dnia były życzenia od chłopców dla wszystkich dziewczynek z okazji Dnia Kobiet.

 


        

Dzień Bezpiecznego Internetu – Działajmy razem!

W związku z obchodami Dnia Bezpiecznego Internetu wychowawcy wraz z uczniami podjęli szereg działań, by propagować bezpieczny dostęp do zasobów internetowych oraz kulturę szacunku w sieci. Uczniowie klas I – III uczestniczyli w licznych zajęciach i pogadankach dotyczących bezpieczeństwa w sieci. Obejrzeli filmy pt. „Plik i Folder”, „Owce w sieci”, zapoznali się ze stroną „Sieciaki.pl”. Dzieci uczestniczyły w spotkaniu z policjantem, które dotyczyło cyberbezpieczeństwa oraz netykiety. Zadania bezpieczeństwa w sieci były również realizowane poprzez udział uczniów klas III w programie „Wspólne kroki w Cyberświecie” Fundacji Poza Schematami. Celem tego projektu było ukształtowanie wśród dzieci wiedzy i umiejętności na temat bezpiecznego Internetu oraz mediów elektronicznych oraz ochrona przed uzależnieniem od nich. Jako podsumowanie tych działań uczniowie wraz z rodzicami wzięli udział w „Grze terenowej”, polegającej na odszukaniu oraz wspólnym wykonaniu zadań. Hasło końcowe to: „Rozważnie i odważnie odkrywamy Cyberświat!” Uczestnicy otrzymali Certyfikat Cyberzucha. W ramach akcji „Bezpieczny Internet – starsi uczą młodszych”, uczniowie klasy VIIa przeprowadzili zajęcia dla młodszych na temat bezpiecznego zachowania oraz wyszukiwania informacji w sieci. Na zajęciach informatycznych wspólnie tworzyliśmy aplikacje i quizy o bezpiecznym korzystaniu z Internetu na platformie LearningApps oraz wykonaliśmy projekty w programie Paint pt. „Co zagraża nam w Internecie?”. Poznaliśmy przygody Kasi i Kuby Pieniążka z książki „Junior bezpieczny w sieci. Cyberporadnik dla dzieci i dorosłych”. Rozwiązywaliśmy rebusy i krzyżówki, quizy, układaliśmy rozsypanki wyrazowe oraz puzzle. Gazetki ścienne w salach i na korytarzu szkolnym promowały bezpieczne witryny internetowe oraz  zawierały informacje o cyberprzemocy i cyberbezpieczeństwie.

Realizacja powyższych zadań umożliwiła uczniom poznanie i utrwalenie zasad odpowiedzialnego korzystania z zasobów sieci.

 


Laureaci Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego
„Koziołek Matołek zwiedza Polskę”

W listopadzie uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym pod hasłem „Koziołek Matołek zwiedza Polskę”.
Konkurs zorganizowany był przez PSP im. K. Makuszyńskiego w Młodocinie Mniejszym, w ramach obchodów stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości i z okazji 135 rocznicy urodzin Kornela Makuszyńskiego.
Celem konkursu była popularyzacja twórczości patrona, rozwijanie zainteresowania pięknem naszego kraju oraz rozwijanie zainteresowań uczniów. Na konkurs zgłoszono 46 prac uczniów z różnych szkół. W styczniu 2019 r Komisja Konkursowa ogłosiła laureatów konkursu.

Miło nam zakomunikować, że wśród laureatów znalazło się czworo uczniów z naszej szkoły.

Kategoria klas 0 – I
II miejsce zajęła Zofia Porzyczka z kl. I b
/opiekun pani Ewa Mąkosa/

Kategoria klas II – III
III miejsce zajął Filip Żelisko
wyróżnienie – Zuzanna Stachowicz kl. III a
Karol Stysiek kl. III a
/opiekun pani Anna Suchowska/

Gratulujemy!!!!

Laureaci konkursu i wszyscy jego uczestnicy, odebrali nagrody z rąk Dyrektora Szkoły Pana Leszka Pożyczki na apelu szkolnym.

 

 

 


Najmłodsi recytują wiersze patriotyczne

21 lutego 2019 r. odbyły się w naszej szkole eliminacje do Diecezjalnego Konkursu Patriotycznego pod hasłem „Kocham moją Ojczyznę”. W eliminacjach uczestniczyło 15 uczniów z kl. II – III i oddziału przedszkolnego.
Uczniowie razem z nauczycielami wybrali wiersze polskich poetów, pośród których znalazły się:
„Taki kraj”, „Ojczyzna”, „Wiślana Syrenka”, „Moja mała Ojczyzna”, „Polska”, „Moja Ojczyzna”, „Ziemia rodzinna”, i wiele innych. Uczniowie z zadania wywiązali się bardzo dobrze, z dużym zaangażowaniem i przejęciem recytując przygotowane utwory. Komisja Konkursowa miała trudny wybór.

 

 


Zabawa karnawałowa

Karnawał to miła, szalona, pełna wrażeń, kolorów, dźwięków, smaków i zabaw tradycja. Bal karnawałowy jest atrakcją bardzo lubianą przez dzieci, dostarcza im wielu przeżyć i radości. Tak też było u nas, w dniu 19 lutego 2019 roku. Na pięknie udekorowanej sali zabaw „Cztery Słonie”, która na czas karnawału zamieniła się w dziką dżunglę, tropiliśmy dzikie zwierzęta, odtańczyliśmy szalone tańce. Tańczyliśmy solo i parami, z podskokami i obrotami – to była świetna zabawa i działo się! Pozostałą energię wykorzystaliśmy na konstrukcji ze zjeżdżalniami, torem przeszkód, trampoliną oraz kuleczkami. Ponadto uczestniczyliśmy w zabawach animacyjnych i konkurencjach zespołowych. Czekało na nas również malowanie buziek, modelowane baloniki oraz poczęstunek. Jak na prawdziwy bal karnawałowy przystało nie zabrakło pięknych strojów.

Wszyscy uczestnicy wspaniale się bawili i tańcom nie było końca. Czas dobrej zabawy upływał bardzo szybko. Na pewno tegoroczny bal będzie niezapomniany, a uczniowie już nie mogą doczekać się kolejnego. Wszystkim dzieciom dziękujemy za tak liczne przybycie na bal karnawałowy oraz za wspaniałą wspólną zabawę.

Kolejny bal karnawałowy już za rok.

 


Połączyło nas „Sprzątanie świata”

 

We wrześniu nasza szkoła uczestniczyła w Ogólnopolskiej Akcji – Sprzątanie Świata – 2019. Wykonaliśmy wtedy różne działania edukacyjne i lokalne na rzecz środowiska. Wzięliśmy także  udział w Ogólnopolskim Konkursie – Lokalna Kampania Informacyjna „Akcja segregacja. 2 x więcej, 2 x czyściej!”. Komisja Konkursowa doceniła nasze działania i przyznała naszej szkole – Wyróżnienie specjalne!

Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do tego sukcesu.

 

 

 


Walentynki 2019

 

14 lutego 2019r. obchodziliśmy w naszej szkole w wyjątkowy sposób. W tym dniu dominowały serduszka i kolor czerwony. Mówiliśmy o przyjaźni, miłości oraz sposobach jej wyrażania. Zorganizowaliśmy „kiermasz walentynkowy” na którym można było kupić słodkości i balony w kształcie serduszek. Kiermasz cieszył się dużym zainteresowaniem.

 

 

 


Cyberprzemoc

13 lutego 2019 r. uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w spotkaniu z sierż. Dominikiem Krzciukiem — policjantem Komendy Miejskiej Policji w Radomiu. Tematem spotkania było bezpieczeństwo w sieci. Policjant przypomniał podstawowe zasady bezpiecznego korzystania z Internetu. Opowiedział o zagrożeniach czyhających w sieci oraz  o tym, jak się przed nimi bronić. Zwrócił również uwagę na niebezpieczne gry, jakie można znaleźć w Internecie. Prowadzący spotkanie dokładnie omówił zjawisko cyberprzemocy. Wyjaśnił, dlaczego jest ono tak niebezpieczne – kompromitujące zdjęcia, filmiki, komentarze czy inne materiały docierają w bardzo krótkim czasie do wielu osób i nie sposób nad ich rozpowszechnianiem zapanować. Policjant radził, jak postąpić będąc świadkiem takiej formy przemocy oraz gdzie szukać pomocy, gdy staniemy się ofiarą agresji w sieci.

Mamy nadzieję, że dzięki spotkaniu i wielu innym działaniom podejmowanym przez naszą szkołę w tym temacie uczniowie będą odpowiedzialnie korzystać z Internetu, co pozwoli uniknąć wielu niebezpieczeństw i ustrzec się wielu błędów.

 

 


„Jestem widoczny – jestem bezpieczny”

 

W ramach kampanii „Jestem widoczny, jestem bezpieczny”,  12.02.2019r. gościliśmy w naszej szkole przedstawiciela Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Radomiu , który opowiadał o podstawowych zagrożeniach komunikacyjnych, czyhających na dzieci w drodze z domu do szkoły i ze szkoły do domu. W spotkaniu wzięli udział uczniowie klasy 1 a i 1 b. Podczas spotkania dzieci  zapoznały się z zasadami bezpiecznego poruszania się po drogach i otrzymały zestaw  odblasków niezbędny w zapewnieniu bezpieczeństwa pieszego na drodze.


Dla Babci i Dziadka

Dzień Babci i Dziadka to najpiękniejsze dni w roku. W tych dniach babcie i dziadkowie obdarzani są szczególnymi dowodami miłości.  W naszej szkole  również nie zabrakło takiej uroczystości przygotowanej przez uczniów kl. 1a, 1b i 3b. Zaproszeni dziadkowie licznie przybyli, aby podziwiać występy swoich wnucząt.
     Uroczystość rozpoczęto od przywitania przybyłych gości.   Najważniejszą częścią uroczystości były występy naszych uczniów. Dzieci poprzez wiersz, piosenkę i taniec, mogły wyrazić kochanym babciom i dziadkom swoją wdzięczność za miłość i wychowanie. Wzruszenie dostojnych gości było ogromne, co świadczyło o zadowoleniu z ukochanych wnuków, którzy  na zakończenie obdarowywali swoich najbliższych własnoręcznie przygotowanymi prezentami.

Spotkanie zakończone słodkim poczęstunkiem,  upłynęło w miłej i serdecznej atmosferze. Wśród zgromadzonych gości  panowała ciepła, rodzinna atmosfera. Na twarzach zebranych  można było dostrzec uśmiech, radość, łzy szczęścia i wzruszenia.


Dzień Babci i Dziadka

22 stycznia 2019 roku o godzinie 16.30 odbyła się w naszej szkole uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka. Uczniowie z klasy 2 a, 2 b i 3 a pod kierunkiem swoich wychowawczyń przygotowali uroczystość, na którą zostały zaproszone Babcie i Dziadkowie. W pięknie udekorowanej sali gimnastycznej dzieci przedstawiły program artystyczny. Były to wzruszające wiersze, życzenia płynące z głębi serca oraz wesołe piosenki, związane ze Świętem Babci i Dziadka. Oprócz montażu słowno – muzycznego, goście obejrzeli także pokazy taneczne w wykonaniu dzieci. Mali artyści z przejęciem odtwarzali swoje role, a goście ze wzruszeniem odbierali czułe słowa, kierowane pod ich adresem. Nie zabrakło też własnoręcznie przygotowanych prezentów oraz słodkości, którymi uczniowie obdarowali swoich ukochanych gości.

Wszystkim Babciom i Dziadkom

życzymy dużo, dużo zdrowia,

samych pogodnych dni, spokojnych nocy

i uśmiechu na co dzień.

 


Certyfikat ogólnopolskiego programu
„Śniadanie daje moc”

Miło nam poinformować, iż nasza szkoła otrzymała certyfikat udziału w ogólnopolskim programie „Śniadanie daje moc”, nad którym honorowy patronat objęli: Ministerstwo Edukacji Narodowej, Rzecznik Praw Dziecka, Ośrodek Rozwoju Edukacji. Program był elementem edukacji zdrowotnej. Najważniejsze cele programu to zwiększanie świadomości nt. zdrowego odżywiania i roli śniadania w diecie dziecka oraz przyczynianie się do obniżania poziomu niedożywienia dzieci w Polsce – poprzez edukację oraz promocję prawidłowego żywienia.

 


 „Wspólne Kroki w Cyberświecie”

„Wspólne Kroki w Cyberświecie” 
– podsumowanie    projektu

W listopadzie 2018 r. odbyło się w naszej szkole podsumowanie programu profilaktycznego „Wspólne kroki w Cyberświecie”. Program realizowany był
od września do listopada w klasach III szkoły podstawowej pod okiem pani Ewy Wikalińskiej i pani Anny Suchowskiej.

Głównym celem programu było ukształtowanie wśród dzieci wiedzy i umiejętności, na temat bezpiecznego korzystania z Internetu oraz mediów elektronicznych, 
a także ochrona przed uzależnieniem od nich. Zajęcia realizowane były z dziećmi w dziesięciu krokach. Krok jedenasty – czyli ostatnie spotkanie w ramach programu, było – można powiedzieć  niezwykłe, bo zaproszeni zostali na nie Rodzice. Spotkanie to przybrało charakter „gry terenowej”.

Uczniowie wraz z rodzicami zostali podzieleni na grupy. Zadaniem grup było wspólne odszukanie ukrytych na terenie szkoły kopert i wykonanie zadań,
a następnie ułożenie hasła – „Rozważni i odważni na tropach kolejnych odkryć w Cyberświecie”.

Największą frajdę uczniowie i rodzice mieli z szukania kopert, które schowane były w najdziwniejszych miejscach w szkole. Zabawie towarzyszyły niesamowite, pozytywne  emocje i duże zaangażowanie zarówno uczniów jak i rodziców.

Po wykonaniu wszystkich zadań i utrwaleniu wiadomości poznanych w czasie trwania programu, dzieci wraz z rodzicami zaproszeni zostali na słodki poczęstunek. Na zakończenie, każdy uczeń otrzymał pamiątkowy dyplom – „Cyberzucha”.

Dziękujemy Fundacji Poza Schematami za umożliwienie udziału
w realizacji tego programu w naszej szkole.

 

 


Wizyta strażaków w naszej szkole

13 grudnia odbyło się spotkanie uczniów ze strażakami Państwowej Straży Pożarnej w Radomiu, którego celem była popularyzacja wiedzy dotyczącej zagrożeń przeciwpożarowych oraz podejmowania bezpiecznych zachowań. Prowadzący zwrócili szczególną uwagę na niebezpieczny dla życia czad i ogień. Zaapelowali o szczególną czujność w okresie grzewczym oraz pouczyli, jak prawidłowo zgłosić zdarzenie w sytuacjach zagrożenia zdrowia, życia i mienia. W trakcie spotkania strażacy przybliżyli również dzieciom, na czym polega ich praca. Uczniowie utrwaliły numery alarmowe 998 i 112 i dowiedzieli się, w jakich okolicznościach należy wezwać straż pożarną. Na koniec strażacy zachęcili do udziału w konkursach, których organizatorem jest Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej.

 

 


Zakończyliśmy akcję „Pomóż im”

Dzisiaj zakończyła się akcja „Pomóż im”, która polegała na zbiórce suchej karmy i innych akcesoriów dla bezdomnych zwierząt. Podczas spotkania dzieci dowiedziały się jak działa Fundacja Ochrony Zwierząt, kto to jest wolontariusz, czym zajmują się pracownicy Fundacji? Dzieci poznały też sympatyczne pieski: Stiviego i Sarę. Dowiedziały się jak należy opiekować się domowymi zwierzętami.  Opowiadały też o swoich pupilach i zadawały nurtujące ich pytania. 

Spotkanie przebiegało w miłej i przyjaznej atmosferze.

 


Mikołajki w Hula Parku

     7 grudnia z okazji mikołajek klasy 1a, 1b i 3 b wybrały się do Centrum Zabaw w Radomiu „ Hula Park”. Podczas 2 – godzinnego pobytu dzieci doskonaliły sprawność ruchową i zręczność w czasie spontanicznych zabaw na kolorowych konstrukcjach, zjeżdżalniach, pneumatycznych armatkach oraz w basenach z piłeczkami. Był to dzień pełen atrakcji, uśmiechu i zabawy. Wykazując się ogromną aktywnością ruchową, dzieci w radosny sposób spożytkowały „rozsadzającą” ich energię. To był bardzo udany dzień.

 


GODZINA KODOWANIA 2018 – kl. II a, II b

Godzina Kodowania (The Hour of Code), organizowana w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej (Computer Science Education Week, USA), jest największą inicjatywą edukacyjną w historii, adresowaną do uczniów, nauczycieli i innych osób z całego świata. Cieszy się również dużą popularnością w Polsce. Celem tej inicjatywy było przybliżenie uczniom informatyki w formie łamigłówek z postaciami z ich gier i zabaw, których rozwiązanie polega na ułożeniu programów z gotowych bloczków.

Podczas całego tygodnia uczniowie klas IIa i IIb wraz z opiekunami wykonywali różne aktywności związane z kodowaniem i programowaniem. Rozpoczęliśmy od godzinnych zestawów łamigłówek na https://code.org. Szczególnie podobało nam się Dance Party – Potańcówka i kurs Minecraft. Programowaliśmy również gry w programie Scratch oraz mieliśmy wspaniałą okazję do popracowania z ciekawymi robotami Ozobot. Wspólnie tworzyliśmy kolorowe, zakodowane trasy za pomocą mazaków, puzzli oraz platformy Ozoblokly. Niezwykle atrakcyjny był taniec synchroniczny Ozobotów w aplikacji Ozo Groove. Spotkanie z Ozobotami przyniosło wiele radości i satysfakcji uczniom naszej szkoły. Pokazało, że programowanie może być proste i każdy może zostać programistą.
Programowanie dla wszystkich okazało się świetną zabawą, uczniowie dowiedzieli się także, że projektowanie może być świetnym pomysłem na realizację zawodowych planów.

Po zakończeniu wszystkich zadań każdy otrzymał certyfikat udziału
w Godzinie Kodowania 2018.

 

 


Mikołajkowa wycieczka do kina

W dniu 05.12.2018 roku uczniowie z klasy II a i III a udali się na mikołajkową wycieczkę do kina Helios na pełen przygód film animowany „Grinch”.  Bajkowa opowieść o mieszkańcach  Ktosiowa oczekujących na Boże Narodzenie i zielonym stworku o imieniu Grinch, który chce zrobić wszystko, by je zepsuć, bardzo zaciekawiła wszystkich uczestników wycieczki. Film wprowadził nas w świąteczny nastrój. Po zakończonym seansie zwiedziliśmy również Dworzec Kolejowy. Po drodze uczniowie opowiadali sobie najciekawsze sceny i wymieniali się opiniami o filmie. Wycieczka była nagrodą dla najaktywniejszych klas: dla klasy II a za aktywny udział i I miejsce w zbiórce makulatury, a dla klasy III a za 100% przynależność do SKO. To była bardzo udana wycieczka. 

 


Mikołajki w 1a

Święty Mikołaj to jedna z najbardziej znanych i z niecierpliwością wyczekiwanych  postaci na świecie. Tym większa była radość pierwszaków, kiedy niespodziewanie do ich klasy zawitał ten wyjątkowy gość, przynosząc wspaniałe prezenty. W podziękowaniu uczniowie zaśpiewali piosenkę i zatańczyli taniec. Radości nie było końca. Żegnając się
z dziećmi Mikołaj obiecał, że na pewno wróci za rok.

 


Mikołajki w 1b

 Dnia 4.XII – w dniu mikołajek klasa przeżyła sporą dozę niespodzianki. Na pierwszej lekcji cała klasa w strojach gimnastycznych poszła na salę gimnastyczną, aby ćwiczyć rozgrywki w „zbijaka”. Po skończonej lekcji, zmęczeni, zmęczeni  wrócili do klasy i  – NIESPODZIANKA! Wszędzie porozkładane były paczki z prezentami. Zaskoczenie i radość były ogromne. Dzieci próbowały dojść – jak to się stało, skoro drzwi były zamknięte i nikt nie widział Mikołaja? Wszyscy doszli do wniosku, że to jakieś niezwykłe zdarzenie. W paczkach dzieci znalazły różne słodycze oraz puzzle. Po wielkich domysłach i spożyciu wybranych łakoci pani ogłosiła konkurs – kto pierwszy ułoży puzzle. Wyłoniono zwycięzców. Radość i emocje towarzyszyły do końca zajęć.

 

 


Prezentacja projektów czytelniczych klas 1 – 3

We wtorek, 4 grudnia, w naszej szkole miała miejsce druga odsłona efektów pracy nad projektami czytelniczymi. Tym razem zaprezentowali się uczniowie z klas 1 – 3, którzy w ciekawy sposób zachęcali swoich kolegów i koleżanki do sięgnięcia po nowo zakupione do szkolnej biblioteki książki w ramach Narodowego programu Rozwoju Czytelnictwa. Uczniowie pracowali metodą projektu wraz ze swoimi wychowawczyniami. Każda klasa zaprezentowała inną pozycję książkową:

             

 

Klasa 1a:

Uczniowie pod kierunkiem p. Moniki Wilczyńskiej zachęcali do sięgnięcia po książki z serii „Opowiem ci mamo…”. Do prezentacji wybrali część „Opowiem ci mamo, skąd się bierze miód” Katarzyny Bajerowicz i Marcina Brykczyńskiego. Dzieci opowiadały o codziennym trudzie pszczół, zaśpiewały piosenkę o pszczołach, zatańczyły sambę, a nawet poczęstowały zebranych widzów miodem. A tego wszystkiego dokonały przepięknie przebrane za pszczółki.

Klasa 1b:

Dzieci zachęcały do przeczytania książek o wyjątkowym słoniu w kratkę – Elmerze, którego wymyślił David McKee. Pod kierunkiem p. Ewy Mąkosy uczniowie opowiadali o przygodach słonika, a następnie zaprezentowali przygotowany przez siebie plakat.

Klasa 2a:

W świat zagadek zabrali nas uczniowie p. Justyny Fliszkiewicz, którzy zachęcali do sięgnięcia po książki o przygodach Detektywa Pozytywki autorstwa Grzegorza Kasdepke. Widzowie mieli możliwość obejrzeć prezentację multimedialną oraz plakaty i lapbooka zrobionego przez dzieci.

Klasa 2b:

Do sięgnięcia po książkę „Baba Jaga w Ameryce” Zbigniewa Dmitrocy zachęcali uczniowie pod kierunkiem p. Pauliny Szwarc – Szczepanik, którzy opowiedzieli jak Baba Jaga znalazła się za oceanem i co ją tam spotkało. Dopełnieniem ich scenki była przygotowana prezentacja oraz piosenka w wykonaniu samych uczniów.

Klasa 3a:

Do krainy baśni polskich udaliśmy się wraz z dziećmi, które przygotowały prezentację książki „Cudowna studzienka” pod kierunkiem p. Anny Suchowskiej. Uczniowie przebrani za postacie z polskich legend starali się je przybliżyć swoim kolegom i koleżankom za pomocą opowieści, piosenki, a nawet przygotowanej mapy baśni.

Klasa 3b:

Uczniowie pod kierunkiem p. Ewy Wikalińskiej w przezabawny sposób przypomnieli nam „Baśń o dwunastu miesiącach”, do której dołączyli prezentację nowej książki „Rok z Findusem” Evy-Leny Larsson. Swoją prezentację ubarwili kolorowymi kostiumami oraz ciekawymi rekwizytami.

                Każda klasa przedstawiła wybrane przez siebie książki w sposób wyjątkowy i barwny, pobudzając ciekawość widzów, którzy z pewnością będą chętnie sięgać po zakupione przez bibliotekę nowości wydawnicze.

 

 

 


Skąd się bierze miód?

Realizując projekt czytelniczy: „ Skąd się bierze miód”, klasa I a podjęła wiele działań, których efekty zaprezentowała 4 grudnia na podsumowaniu projektu.  W projekcie brali udział wszyscy uczniowie naszej klasy. W listopadzie zrobiliśmy pszczółki, do wykonania których wykorzystaliśmy żółte pojemniczki  z „jajek niespodzianek”. Wykonaliśmy również mieszkanie dla naszych małych podopiecznych czyli plaster miodu z rolek po papierze toaletowym. Pod koniec listopada odwiedziła nas pani Agnieszka Mąkosa, która prowadzi rodzinną pasiekę. Pani Agnieszka wprowadziła uczniów w niezwykły świat pszczół. Bardzo ciekawie opowiadała o ich życiu i pracy, jaką muszą wykonywać w ulu. Pokazała pierwszakom ul, który przywiozła na zajęcia oraz różne akcesoria pszczelarskie. Uczniowie mogli również spróbować pszczelich produktów, takich jak: miód i pyłek kwiatowy. Dzieci chętnie przymierzały kapelusz pszczelarza. Wszyscy zadawali mnóstwo pytań, na które otrzymali wyczerpujące odpowiedzi. Podsumowaniem zajęć było wykonanie pracy plastycznej. Spotkanie było niezwykle ciekawe i uświadomiło pierwszakom, jak ważną rolę spełniają pszczoły w środowisku i że należy o nie szczególnie dbać.

 


Andrzejki w klasie III a i II a

30 listopada 2018 r. klasy III a i II a przeniosły się w magiczny świat wróżb. Uczniowie mogli dowiedzieć się, skąd wywodzi się zwyczaj wróżenia i andrzejkowych zabaw. Były konkursy i wesołe zabawy. Nie zabrakło także tradycyjnych wróżb. Za pomocą monet rzucanych do wody, ciasteczek z wróżbami, serduszek z imionami, magicznych kubeczków i czarodziejskiego kapelusza, tradycyjnej wróżby z butami i innych tajemniczych przedmiotów dzieci dowiadywały się, czy spełnią się ich marzenia oraz co ich czeka w przyszłości: szczęście, pech czy może jakaś inna niespodzianka. Wszyscy uczestnicy byli uśmiechnięci i zadowoleni, a po andrzejkowych zabawach przyszedł czas na pyszne smakołyki dla wszystkich.

Wspólne zabawy były miłym przerywnikiem w szkolnej nauce i cieszyły się ogromnym powodzeniem. To był dzień pełen radości i niespodzianek. 

 


Tradycje andrzejkowe w klasie 1b

Dnia 30.XI. br. uczniowie klasy 1b zorganizowali w klasie wróżby andrzejkowe. Razem z wychowawczynią, p. Ewą Mąkosą, przygotowali potrzebne rekwizyty. Pani opowiedziała dzieciom jak to było z tymi wróżbami dawniej i skąd wzięła się ta tradycja, która powoli zanika. Dzieci wzajemnie wróżyły sobie imiona sympatii wypisane na sercach. Potem wychowawczyni obierała jabłka, a uczniowie rzucali je za siebie i odczytywali kształt ułożony z obierki. Następnie dzieci wróżyły sobie z butów.

Całej zabawie towarzyszyła aura tajemniczości, którą stwarzała zapalona świeca. Było sporo emocji.


„Na straganie w dzień targowy takie słyszy się rozmowy…” – każde dziecko, jak i dorosły zna wiersz Jana Brzechwy i wartości jakie z niego płyną.

Klasa 2a oraz 2b przystąpiła do projektu „Zdrowo jem, więcej wiem” , który  Pierwsza Dama Agata Kornhauser-Duda objęła  honorowym patronatem.  Aby przybliżyć tematykę witamin zwartych w warzywach, dzieci z klas drugich  zaprezentowały inscenizację wiersza Jana Brzechwy „Na straganie”. Uczniowie wraz z wychowawcą zaprosili na występ młodszych kolegów i koleżanki.

Wszyscy z zaciekawieniem oglądali scenki z życia warzyw, które miały uświadomić dzieciom ich ogromną rolę w naszej diecie. Przedstawienie wszystkim bardzo się podobało.

 

 


Dzień Pluszowego Misia

26  listopada obchodziliśmy Światowy  Dzień Pluszowego Misia. Ustanowiono go w 2002 roku, dokładnie w setną rocznicę powstania maskotki. Nasza szkoła postanowiła uczcić kolejną rocznicę urodzin. W tym dniu wszystkie misie i inni pluszowi przyjaciele, opuścili swoje zaciszne pokoiki i przybyli wraz z uczniami do szkoły.  Podczas wspólnego świętowania dzieci poznały historię Pluszowego Misia, śpiewały piosenki i wykazały się znajomością literatury i filmów, których bohaterem był miś.

 


Apel podsumowujący akcję Sprzątanie Świata 2018

W piątek 23 listopada odbył się w naszej szkole apel, podczas którego wręczone zostały dyplomy i słodkie upominki za aktywny udział w akcji „Sprzątanie Świata 2018″. Za aktywność i zaangażowanie w tę inicjatywę wyróżnione zostały następujące klasy:

klasa II a – za I miejsce w zbiórce makulatury i I miejsce w zbiórce plastikowych butelek

klasa III b – za II miejsce w zbiórce makulatury, była też najaktywniejszą klasą w zbiórce plastikowych korków

klasa III a – za III miejsce w zbiórce makulatury i IV miejsce w zbiórce plastikowych butelek

klasa IV b – za II miejsce w zbiórce plastikowych butelek

dzieci z oddziału przedszkolnego O a – cieszyły się z III miejsca w zbiórce plastikowych butelek

Wszystkim gratulujemy i bardzo dziękujemy za aktywny udział w akcji.


W Krainie Świętego Mikołaja

W dniu 22.11.2018 r. uczniowie klasy II a, II b i III a pod opieką wychowawców udali się na wycieczkę do Krainy Świętego Mikołaja w Kołacinku.

Już przy bramie do baśniowej krainy czekał na nas sam Czerwony Kapturek, który był naszym przewodnikiem. Pobyt w tym magicznym miejscu rozpoczęliśmy od spaceru po Bajkowej Ścieżce, gdzie spotkaliśmy wiele postaci z dobrze znanych bajek i baśni, między innymi Kota w Butach, Jasia i Małgosię, Calineczkę i Czerwonego Kapturka, Królową Śniegu oraz Trzy Małe Świnki.  Podczas spaceru mieliśmy okazję spotkać się z dalekim rosyjskim krewnym Świętego Mikołaja, Dziadem Mrozem, który zaprosił nas do swojego domu. Odwiedziliśmy również dom Świętego Mikołaja. Emocji nie zabrakło także w Sali Tronowej, gdzie dzieci złożyły uroczystą przysięgę, że zawsze będą grzeczne i z rąk samego Mikołaja otrzymały prezenty. Nie zabrakło także czasu na pamiątkowe zdjęcia u boku Świętego na tle sań zaprzężonych w renifera. Następnie udaliśmy się na warsztaty, gdzie wykonaliśmy piękne świąteczne bombki. Odwiedziliśmy też Mennicę Św. Mikołaja, gdzie mogliśmy zobaczyć, jak dawno temu wybijano monety. Na pamiątkę tej wizyty każdy otrzymał własną monetę z bajkowej krainy. Obowiązkowym punktem programu był zakup pamiątek w sklepiku Św. Mikołaja oraz świetna zabawa na placu zabaw. Uczniowie wrócili do domów pełni wrażeń z odwiedzin w Krainie Świętego Mikołaja.

Teraz pozostaje nam już tylko czekanie na ponowne spotkanie ze staruszkiem 
w czerwonym stroju.

 

 


Tydzień Zdrowia

W listopadzie w naszej szkole realizowany był projekt pod nazwą „TYDZIEŃ ZDROWIA”, którego celem była promocja zdrowego stylu życia, właściwego odżywiania, a także zwrócenie uwagi na aktywność fizyczną wśród dzieci i dorosłych.

Podjęto następujące działania:

Zorganizowaliśmy DZIEŃ ŚNIADANIE DAJE MOC.

Celem tej akcji było zwiększenie świadomości na temat zdrowego odżywiania i roli śniadania w diecie dziecka. Wspólne przygotowywanie i spożycie śniadania sprawiło dzieciom wiele przyjemności. Wiemy już jak ważne jest codzienne, zdrowe śniadanie dla funkcjonowania organizmu. Wierzymy, że udział w akcji przyczyni się do zmiany nawyków żywieniowych i większej dbałości o spożywane pokarmy – w domu i szkole. Zorganizowaliśmy ROZGRYWKI  SPORTOWE. Po tym dniu wiemy jak ważny jest ruch, zabawa i aktywność fizyczna. Obejrzeliśmy film edukacyjny pt.: „Zachowaj równowagę z Pascalem”. Po projekcji tego filmu uczniowie zapamiętali, że należy uprawiać sport każdego dnia, a dieta powinna być urozmaicona i bogata w owoce i warzywa. Omówiliśmy piramidę zdrowego żywienia oraz przypomnieliśmy sobie 12 zasad zdrowego odżywiania. Zorganizowaliśmy dzień owocowo-warzywny. W tym dniu przynieśliśmy owoce i warzywa, które były częścią drugiego śniadania.

Mamy nadzieję, że powyższa akcja przyczyni się do coraz bardziej świadomych wyborów naszych uczniów, do mądrego i odpowiedzialnego życia, którego ważnym elementem będzie ruch, zabawa i aktywność na świeżym powietrzu.

 

 


Rozgrywki sportowe klas 0-3

W listopadzie, w ramach organizowanego w naszej szkole „ Tygodnia zdrowia”, odbyły się rozgrywki sportowe dla klas 0 – 3. Ich głównym celem było propagowanie sportu wśród dzieci; podnoszenie sprawności fizycznej; wdrażanie do współpracy i współzawodnictwa zespołowego oraz zachęcanie do aktywnego spędzania wolnego czasu. Zadania do wykonania były bardzo urozmaicone i dostosowane do możliwości dzieci. Wymagały wysokiej sprawności i współdziałania zespołu klasowego. Liczyła się przede wszystkim radość i dobra zabawa. Zwycięzcami tego dnia byli tak naprawdę wszyscy uczestnicy, którzy stawili dzielnie czoło tym wcale niełatwym konkurencjom. Na zakończenie każde dziecko otrzymało słodki upominek . To był miły dzień promujący zdrowy styl życia.

 


Z wizytą na cmentarzu.

         16 listopada  klasy I a, I b i III b wybrały się na cmentarz rzymskokatolicki w Radomiu. Dzieci poznały historię cmentarza. W ciszy i zadumie słuchały opowieści na temat przeszłości naszej ojczyzny. Uczniowie odwiedzili kwatery legionistów z lat 1914 – 1918; groby żołnierzy poległych we wrześniu 1939 roku; grób 6 żołnierzy AK, członków Szarych Szeregów; pomnik poświęcony strażakom zastrzelonym w 1944 roku przez Niemców oraz wiele innych. Na grobach dzieci zapaliły znicze, jako wyraz pamięci i szacunku. Minutą ciszy uczciły pamięć żołnierzy zabitych i zamordowanych podczas walk o wolność Polski. To była bardzo ważna lekcja wychowania patriotycznego, która na długo pozostanie dzieciom w pamięci.

no images were found

 

 


Przedstawiamy wyniki Ogólnopolskiego Konkursu
„Szkolne Przygody Gangu Słodziaków”

Od września do października uczniowie klas II a, b i III a brali udział w różnych działaniach edukacyjnych związanych
z promowaniem czytelnictwa. Końcowym etapem tych działań było wykonanie pracy literacko – plastycznej pt. „Nowa przygoda gangu Słodziaków”.  Uczniowie klas drugich przedstawili przygody w formie komiksu, natomiast uczniowie klasy trzeciej
w formie opowiadania. Każdy nagrodzony otrzymał dyplom i maskotkę Rysia.


Uroczystość ślubowania i pasowania na ucznia klasy I.

Uczniowie klas pierwszych są już pełnoprawnymi członkami społeczności uczniowskiej. 7 listopada 2018 roku w naszej szkole odbyło się uroczyste Pasowanie na ucznia klasy pierwszej PSP im. Kornela Makuszyńskiego w Natolinie. To wydarzenie zawsze wzbudza wiele emocji zarówno wśród uczniów, nauczycieli, a także rodziców.   Uroczystość  rozpoczęła się polonezem w wykonaniu uczniów klas pierwszych.Zanim nastąpiła podniosła chwila pasowania, uczniowie wykazali się wiedzą i umiejętnościami artystycznymi. Udowodnili, że potrafią śpiewać i pięknie recytować wiersze.  Wszyscy spisali się „na medal”. Po emocjonujących chwilach, nadszedł moment na najważniejszą część uroczystości – pasowanie na ucznia szkoły. Dzieci ślubowały ,,być dobrym uczniem, dbać o honor swojej szkoły, uczyć się dobrze, służyć pomocą słabszym, swoją postawą sprawiać radość wychowawcom i rodzicom, by wyrosnąć na dobrego człowieka”. Po ślubowaniu każdy z pierwszaków dostąpił zaszczytu pasowania na ucznia przez Dyrektora Szkoły Pana Leszka Pożyczkę oraz Panią Beatę Baryłkę  Wicedyrektora Szkoły, dokonanego specjalnym piórem.Na zakończenie uroczystości uczniowie otrzymali upominki z okazji ślubowania: pamiątkowe dyplomy, zakładki do książek, globusy, przybory szkolne, a także legitymacje. Po ceremonii na  dzieci czekała słodka niespodzianka – wspaniały tort przygotowany przez rodziców pierwszoklasistów. Ten dzień na długo pozostanie pierwszakom w pamięci. Naszym najmłodszym  uczniom życzymy samych  sukcesów i radości ze zdobywanej wiedzy.

 


Wspólne kroki w Cyberświecie

To program profilaktyczny opracowany przez zespół doświadczonych profilaktyków współpracujących z Fundacją „Poza Schematami”. Głównym celem ww. programu
jest ukształtowanie wśród dzieci wiedzy i umiejętności, które sprzyjają bezpiecznemu korzystaniu z Internetu i mediów elektronicznych, a także chronią przed uzależnieniem od nich.

W programie uczestniczą uczniowie klasy III a i III b, którzy pod opieką wychowawców realizują zadania programowe związane z zasadami bezpiecznego i rozważnego używania mediów elektronicznych, doskonaleniem ważnych umiejętności, takich jak komunikacja, radzenie sobie
z emocjami czy trudnymi sytuacjami w cyberświecie. W realizacji zadań pomagają uczniom kolorowe książeczki i ciekawe karty pracy. Swoje działania przedstawiamy na samodzielnie założonych i prowadzonych blogach:

III a  „Cyberludki” – www.cyberludki.blogspot.com

III b „Zgrani cyberdoradcy” – http://natolinklasa3b.blogspot.com/

 Zapraszamy wszystkich do odwiedzania i komentowania naszych blogów. 

Anna Suchowska

 Ewa Wikalińska


Tydzień kodowania w naszej szkole

Zakończył się Europejski Tydzień Kodowania. Code Week 2018 był dla nas czasem niesamowitej aktywności umysłowej, nauki pracy w grupie, rozwoju logicznego myślenia i świetnej zabawy, a my z dużym zaangażowaniem włączyliśmy się do tej akcji. Był to czas, kiedy uczyliśmy się kodować i programować za pomocą wielu dostępnych źródeł i programów. Wiele lekcji z zakresu różnych edukacji odbywało się w klimacie programowania. Uczniowie klas 2a, 2b oraz 3a poznali program Scratch Junior, logowali się na wirtualnej klasie Code.org, poznali działanie robotów, wiedzą już jak działają i w jaki sposób się je programuje. Poznali również podstawy programowania z grą Scottie Go, wykonywali zakodowane zadania, mając do dyspozycji planszę oraz skrypt, rozwiązywali zagadki polegające na przekształcaniu kodu binarnego w liczby i litery.

       Tydzień kodowania dobiegł końca, ale pasja związana
z kodowaniem może trwać dalej. Praca na code.org ma jeszcze wiele do zaoferowania
i trwa cały rok, a Scratch Jr. na zajęciach informatycznych jest teraz częstym gościem. Bardzo się cieszymy, że możemy stać się częścią globalnej społeczności, która  rozwija swoje pasje związane z nauką programowania.


Szkolne Przygody Gangu Słodziaków

We wrześniu 2018 r. uczniowie klas 1-3 zostali zgłoszeni do udziału
w Ogólnopolskim Konkursie Edukacyjnym „Szkolne Przygody Gangu Słodziaków”. Organizatorem konkursu jest sieć sklepów „Biedronka”. Jego celem jest budowanie nawyku codziennego czytania wśród uczniów klas 1-3. Aby zmotywować uczniów do systematycznego czytania otrzymali oni albumy,
w których rodzice dokumentowali wspólne głośne czytanie z dzieckiem. Za każdy podpis uczestnicy konkursu otrzymywali naklejkę z wybranym Słodziakiem.

Pierwszym etapem konkursu było przeprowadzenie w klasach zajęć promujących głośne czytanie. Wzięli w nim udział uczniowie klas 2a, 2b, 3a. Gośćmi specjalnymi tego wydarzenia były Panie bibliotekarki Małgorzata Rochowska i Maria Kozera-Frąk, a w klasie 3a Pani pielęgniarka, mama jednej z uczennic. W czasie tych zajęć dzieci poznały zalety głośnego czytania, grały w gry, rozwiązywały zadania i łamigłówki dostępne na stronie internetowej organizatora konkursu oraz bawiły się pluszakami. Zaproszone panie czytały również uczniom o przygodach Słodziaków opisanych w książce Renaty Piątkowskiej „Co się stanie na leśnej polanie, czyli wesołe przygody Gangu Słodziaków”.
Drugi etap konkursu polegał na zorganizowaniu uroczystości szkolnej z okazji Dnia Głośnego Czytania. Relacja z tego wydarzenia znajduje się na stronie głównej szkoły:
https://pspnatolin.edu.pl/2018/10/24/czytanie-laczy-pokolenia/

 

 

10 października – Święto Drzewa

„Każdy liść pochłania CO2” to hasło tegorocznego Święta Drzewa, które miało nam przypomnieć, że sadzenie drzew jest jednym z najprostszych i najbardziej opłacalnych sposobów zapobiegania zmianom klimatu. W tym dniu uczniowie klas I-III pogłębiali wiedzę o drzewach, ich znaczeniu w życiu człowieka i w szeroko rozumianej kulturze. Chętnie i z zaangażowaniem wykonali ciekawe prace plastyczne, dzięki czemu powstała piękna wystawa.

Mamy nadzieję, że dzięki obchodom Święta Drzewa uczniowie docenią rolę drzew  w przyrodzie i życiu człowieka.

Do zobaczenia za rok!

 

no images were found

 

Dzień Chłopaka w teatrze

W środę 03.10.2018r. z okazji Dnia Chłopaka uczniowie klas I a, I b, III b  wybrali się do  teatru na wspaniały spektakl pt. „Daszeńka”, według znakomitych opowiadań Karela Capka.  Była to  bezpretensjonalna, zabawna historia o psim dorastaniu, uczeniu się świata, poznawaniu reguł i zdobywaniu doświadczenia, ale także o odpowiedzialności, jaka wiąże się z posiadaniem czworonożnego przyjaciela. Jego bohaterka, urocza foksterierka Daszeńka, jest maleńkim szczeniakiem, który z pasją gania za własnym ogonem, jest smakoszem mleka, uwielbia bajki na dobranoc, rozrabia i psoci, ma przy tym nieprzebrane pokłady wdzięku. Zadaje morze pytań i nieustannie dziwi się wszystkiemu. Nasi uczniowie mieli okazję zobaczyć,  jak radzili  sobie z nią jej opiekunowie.

Znakomita gra aktorów sprawiła, że uczniowie z dużym zainteresowaniem śledzili spektakl. Nie zapomnieli także nagrodzić aktorów gromkimi brawami. Po powrocie do szkoły dzieci  jeszcze długo opowiadały o swoich osobistych wrażeniach i spostrzeżeniach związanych ze spektaklem.

 


Dzień Chłopaka w krainie słodkości!

W poniedziałek 1 października 2018 r. uczniowie klasy II a, II b i III a udali się na wycieczkę do Manufaktury Słodkości „Słodka Robotka” w Radomiu. Piękne dekoracje, wspaniałe zapachy i moc słodyczy stworzyły przepyszną atmosferę.
Warsztaty, w których uczestniczyły dzieci, dały im możliwość poznania procesu powstawania masy karmelowej i jej barwienia oraz procesu powstawania lizaków i cukierków. Słodycze były bardzo kolorowe
i barwione naturalnymi barwnikami z warzyw, owoców
i ziół bez użycia konserwantów. Gdy masa karmelowa była gotowa, każdy mógł własnoręcznie wykonać kolorowe lizaki i pięknie je zapakować. Na zakończenie, każdy z uczestników warsztatów otrzymał jeszcze paczuszkę tęczowych cukierków. Słodycze, których twórcami byli mali cukiernicy wyglądały bajecznie, kusiły zapachem, kolorem i kształtem.
Było pysznie i słodko!!!

 


Dzień Kropki 2018

W piątek 14 września 2018 r. po raz pierwszy świętowaliśmy
w naszej szkole Dzień Kropki.

Historia o Vashti – małej, nieśmiałej dziewczynce, która nie wierzyła w swoje możliwości poruszyła serca dzieci z klas I -III i nie tylko. Uczniowie naszej szkoły tak jak Vashti postanowili poszukać swoich talentów. Tego dnia tradycyjne zajęcia lekcyjne zmieniły się w zajęcia rozwijające kreatywność i twórcze myślenie. Każdy próbował swoich sił podczas kropkowania.

Rozmawialiśmy też o talentach – mocnych stronach każdego ucznia i „rozwijaniu skrzydeł”.