Aktualności 2021/2022.

Witamy w zakładce klas 1-3

w roku szkolnym 2021/2022


DZIEŃ  MAMY I TATY W KLASIE II a

MAMA i TATA to wspaniałe słowa, które są synonimami miłości, dobra, ciepła rodzinnego i szczęścia. Dlatego też, w naszej szkole, nauczyciele pomagają dzieciom wyrazić ich miłość do rodziców organizując Dzień Mamy i Taty.

Z tej właśnie okazji 7 czerwca 2022r.  uczniowie z klasy 2a  przygotowali skromny program artystyczny. Recytowali  wiersze, śpiewali piosenki, nie zabrakło również tańców oraz życzeń. Uczniowie przygotowali również  poczęstunek oraz wręczyli własnoręcznie przygotowane  upominki.

Atmosfera uroczystości była kameralna lecz podniosła i niezwykle rodzinna.

 


Dziś DZIEŃ DZIECKA! 👧❤️👦

Jeden z piękniejszych dni w kalendarzu 🗓 Ten dzień uczniowie z klas I -III spędzili twórczo i aktywnie. Przygodę rozpoczęliśmy od porannego spaceru na Sadków Górki i korzystając z uprzejmości Pani Sołtys mogliśmy skorzystać z pięknego terenu do zabaw na świeżym powietrzu, placu zabaw i innych możliwości, które daje nam wolna, zielona przestrzeń 🍃🌳 Uczniowie mogli swobodnie bawić się w dowolne zabawy, korzystać ze sprzętu sportowego, tuneli, przygotowanego toru przeszkód lub dostępnego placu zabaw🛝. Następnie, gdy na chwilkę spadł pierwszy czerwcowy, ciepły deszczyk 🌦…skorzystaliśmy z altany i jedliśmy zakupione przez Rodziców z tej okazji lody 🍦 Następnie uczniowie tworzyli piękne prace plastyczne 🎨🖌na foliowych ekranach marząc o zbliżających się wakacjach ☀️ Atrakcji tego dnia było wiele , ale i aktywnego wypoczynku nie zabrakło ! Dłuższy spacer zmęczył dzieci, ale uśmiechy na twarzach mówiły same za siebie 😊 Ostatnią niespodzianką po powrocie z pleneru była ulubiona pizza 🍕 Na koniec intensywnego dnia, odpoczywając, rozmawialiśmy o PRAWACH DZIECKA, a dzieci wymieniały te, które według nich są najważniejsze ❤️
WSZYSTKIM DZIECIOM ŻYCZYMY DUŻO ZDROWIA I NIEPRZEMIJAJĄCEJ RADOŚCI KAŻDEGO DNIA!

Wasze Panie ☺️ 👩‍🏫


      Ogólnopolski Projekt Edukacyjny                                                                     „Zabawa sztuką”

W roku szkolnym 2021/2022 uczniowie klasy 3 a i 3 b przystąpili do realizacji projektu edukacyjnego pt. „Zabawa sztuką”.  Głównym celem projektu było propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi oraz zgodnie
z  założeniami pedagogiki freblowskiej, wprowadzenie dzieci w świat sztuki, zapoznanie z wybranymi dziełami sztuki i ich twórcami, rozwijanie kreatywności
i wyobraźni twórczej. Każda klasa miała do zrealizowania 6 zadań z projektu. Pierwsze zajęcia pt. „Festiwal Twórczości ” odbyły się już 15 września z okazji Międzynarodowego Dnia Kropki /3a, 3b/. W ramach projektu
zrealizowaliśmy także następujące zadania: 
– „Drzewo życia” – z okazji Dnia Drzewa /3a, 3b/;
– „Kartonowe muzeum” – wykonane przy pomocy materiałów odpadowych /3b/;
– „Matematyka w obrazach” – ćwiczenia spostrzegawczości,
odkrywanie ukrytych cyfr w obrazie /3b/;
– „Obrazy malowane nożyczkami” – bądź jak Henri Matisse, piękno i harmonia przy użyciu nożyczek i kolorowego papieru /3a/;
– „W roli rzeźbiarza” – lepienie z plasteliny /3b/;
– „Sztuka ziemi /land art/” tworzenie obrazów przy użyciu materiałów przyrodniczych /3a, 3b/;
– „Sztuka koloru” – zakodowane kwadraty  stworzenie pracy plastycznej zainspirowanej obrazami Johannesa Ittena /3a/;
– „Obrazy malowane na mleku” /3a/.

Zadanie 1- „Od kropki wszystko się zaczyna…”

Zadanie 2 –  „Drzewo życia”

Zadanie 3 – Kartonowe Muzeum

Zadanie 4 – „Matematyka w obrazach”

Zadanie 5 – „Obrazy malowane nożyczkami”

Zadanie 6 – „W roli rzeźbiarza”

Zadanie 7 – „Sztuka ziemi (land art)”

Zadanie 8 –  „Sztuka koloru”

Zadanie 9 – „Obrazy malowane na mleku”

Inne działania związane z tematyką projektu
– kleksografia – zabawy kolorem

Malowanie farbami – tematyka dowolna

 

Projekt realizowany był pod kierunkiem pani Anny Suchowskiej i pani Agnieszki Chrzanowskiej.


img  Podsumowanie projektu
                                       „Morska lekcja MSC”

 W tym roku szkolnym uczniowie klasy 3a uczestniczyli w projekcie  edukacyjnym „Morska Lekcja MSC” którego celem było poszerzenie wiedzy uczniów na temat ochrony mórz i oceanów, zwierząt w nich żyjących oraz roli jaką odgrywają w życiu człowieka.
Projekt składał się z kilku etapów:
– oglądanie prezentacji o zwierzętach morskich 
i zagrożeniach czyhających na te zwierzęta;
– gromadzenie informacji o zwierzętach morskich;
– wykonanie albumu o morskich zwierzętach;
– poznanie bohaterów lekcji MSC – śledzia Sebastiana, żółwia i ośmiornicy;
– rozwiązywanie krzyżówek, labiryntów, zagadek morskich;
– zabawy w szyfrowanie;
– wykonanie pracy plastycznej na konkurs „Morska Lekcja MSC”. 


     EKO -TYDZIEŃ
w klasach młodszych

Dzień V – 28 kwietnia – dzień zielony

EKO TYDZIEŃ  kończymy dniem zielonym. W tym dniu na zakończenie zorganizowaliśmy akcję  „Kwiaty dla Ziemi”.
Każda klasa przyniosła kwiaty,  które potem posadziła w skrzynkach
i ogrodzie szkolnym.

EKO MODA w klasie 3 a

 

Dzień IV – 27 kwietnia – dzień pomarańczowy

Tematyka czwartego dnia  EKO – TYGODNIA dotyczyła zdrowia i zdrowego odżywiania. Uczniowie przyszli do szkoły w pomarańczowych strojach.
Na zajęciach przypomnieliśmy zasady zdrowego trybu życia i piramidę zdrowia.
Na drugie śniadanie były pomarańczowe warzywa i owoce: smaczne marchewki, mandarynki i pomarańcze oraz soki owocowe. Nie zabrakło filmów o zdrowych nawykach, zagadek i krzyżówek. Uczniowie wykonali też prace plastyczne.
Dużą atrakcją były zajęcia sportowe z nietypowym przyborem np.: z plastikową butelką, pudełkami  czy gazetami.

Śniadanko z akcentem pomarańczowym

Zajęcia plastyczno – techniczne

Zdrowo, bo na sportowo

Dzień III – 26 kwietnia 2022 r – dzień niebieski

Trzeci dzień EKO – TYGODNIA poświęcony był wodzie.
Dominował kolor niebieski. Tworzyliśmy mapy myśli, plakaty.
Rozwiązywaliśmy krzyżówki i zagadki.
Zastanawialiśmy się – czy woda krąży w przyrodzie?
Poznaliśmy trzy stany skupienia wody. Poznaliśmy sposoby oszczędzania wody. Mówiliśmy także o Morzu Bałtyckim i czystości wód w Polsce.
Oglądaliśmy filmy, prezentacje i wykonywaliśmy prace plastyczne związane z wodą.

Zajęcia plastyczno – techniczne

Zajęcia terenowe – podziwiamy piękno przyrody
Jaki kolor ma niebo?

Dzień II – 25 kwietnia 2022 r – dzień żółty

Tematem dnia były owady i ich znaczenie.
Oglądaliśmy filmy o pszczołach, zapylaniu kwiatów, 
zastanawialiśmy się jakie znaczenie w przyrodzie mają pszczoły 
i inne owady, czy są pożyteczne?
Rozwiązywaliśmy, hasła ekologiczne, krzyżówki, zagadki,
na zajęciach plastyczno – technicznych powstawały ciekawe prace.
Były też zabawy „Szukaj żółtego”, a także spacery i obserwacje przyrodnicze.
Nie zabrakło śniadanka z żółtym akcentem.

Zajęcia plastyczno – techniczne

Zdrowe śniadanko z żółtym akcentem

Spacer wiosenny
W poszukiwaniu owadów i żółtego koloru w przyrodzie

 

Dzień I – 22 kwietnia 2022 r – Dzień Ziemi – dzień zielony

Dzień Ziemi (ang. Earth Day), znany też jako
 Światowy Dzień Ziemi lub Międzynarodowy Dzień Ziemi
– to akcja organizowana  corocznie wiosną – 22 kwietnia.
Celem akcji jest promowanie postaw proekologicznych w społeczeństwie.
Organizatorzy Dnia Ziemi chcą uświadomić wszystkim obywatelom,
jak kruchy jest ekosystem planety ludzi, i że niektóre straty mogą być
nie do odnowienia. 
Uczniowie naszej szkoły także uczcili ten dzień. Korytarze zazieleniły się i przybrały odświętny nastrój. Pojawiły się kolorowe plakaty przedstawiające piękno naszej planety Ziemi. Na zajęciach uczniowie oglądali filmy o treściach ekologicznych zachęcające do segregacji odpadów oraz przedstawiające piękno naszej planety. Rozwiązywali krzyżówki, zagadki, odgadywali zaszyfrowane hasła ekologiczne, wykonywali prace plastyczne.

Jak powstają plakaty?

Zielone śniadanko – smaczne i zdrowe!

Ekologia na zajęciach komputerowych!!!!

Obserwacje przyrodnicze – spacer – podziwiamy piękno naszej Ziemi!

 


Realizacja zwycięskiego projektu „Nauka z klockami LEGO”

Uczniowie klasy 1B wraz z wychowawczynią zakończyli realizację nagrodzonego w I etapie XII edycji Ogólnopolskiego Konkursu “Projektanci Edukacji” organizowanego przez wydawnictwo Nowa Era projektu edukacyjnego „Nauka z klockami LEGO” 

Dzięki przyznanemu grantowi w wysokości 1000 zł klasa 1B mogła zrealizować swój pomysł. Praca nad poszczególnymi etapami projektu była przede wszystkim świetną zabawą. Uczniowie nie uświadamiali sobie, że w czasie zabaw z klockami LEGO nabywali nowe umiejętności, rozwijali kompetencje kluczowe i umiejętności związane ze STEM. Dzięki pracy z różnymi zestawami klocków LEGO uczniom udało się im w praktyce poznać i zrozumieć pojęcia z zakresu matematyki, informatyki, techniki czy fizyki, a w końcowej fazie realizacji projektu ćwiczone były również zdolności językowe. Sukcesem zakończyło się budowanie kreatywne bez instrukcji. Dzieci bardzo cieszyły się  z samodzielnego budowania z klocków, dzięki czemu rozwijały zdolności twórcze i ćwiczyły umiejętności manualne. Finalnym produktem zespołowej pracy projektowej było zbudowanie i ożywienie robota Verniego oraz programowanie go z wykorzystaniem aplikacji. Uczniowie pracowali z ogromnym przejęciem i zaangażowaniem, a konstruowanie robota oraz różnych mechanizmów dawało im ogromną satysfakcję i dostarczało nowych doświadczeń. Bardzo przyjemnie było patrzeć na dumę dzieci, gdy w wyniku ich pracy powstał robot, który się porusza, wydaje dźwięki i wykonuje polecenia zapisane w postaci programu.

Realizacja projektu pozwoliła uczniom rozwijać talenty, uczyć się wytrwałości w dążeniu do celu oraz pracy zespołowej, a być może w przyszłości wpłynie także na wybór dalszej edukacyjnej drogi.

Przed uczniami klasy 1B i wychowawczynią jeszcze II etap konkursu. Dzięki realizacji projektu walczą dalej o zdobycie Złotego Grantu, czyli głównej nagrody dla jednego z pięciu najlepszych projektów uczniowskich w Polsce.

 

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji z realizacji projektu:

https://drive.google.com/file/d/1My_C-DkYNBszSSDx6FjtNbk8ytTC_rak/view?usp=sharing

 

 

 


 

Wesołych, pełnych nadziei i wiary
Świąt Wielkiej Nocy,
spędzonych wśród kochającej
rodziny przy wspólnym stole.
Niech światło wielkanocnego poranka
będzie zwiastunem samych szczęśliwych chwil,
niech przyniesie nadzieję i sprawi,
że w sercach zagości radość i pokój.
Życzą uczniowie naszej szkoły 🐣🐰
 

 Świąteczne warsztaty

6 kwietnia 2022 r. uczniowie kasy 1 b, 3 a, 3 b udali się na wycieczkę do Gminnego Ośrodka Kultury w Jedlni – Letnisku na warsztaty świąteczne związane ze zdobieniem jajek techniką DECOUPAGE . Decoupage to technika zdobnicza polegająca
na przyklejaniu wyciętego wzoru na specjalnie przygotowaną powierzchnię.
Tym razem były to styropianowe jajka. Dzieci pod okiem Pań z Gminnego Ośrodka Kultury wykonały przepiękne, kolorowe  pisanki. Wykazały się przy tym dużą kreatywnością, pomysłowością i oryginalnością. 

https://www.facebook.com/gok.jedlnialetnisko/photos/pcb.2165775766930797/2165773733597667

Pięknie dziękujemy za przygotowanie
i przeprowadzenie ciekawych zajęć.

Kolejną atrakcją tego dnia była także wyprawa do pobliskiej lodziarni pod nazwą – „Lodziarnia Letniskowa”.
W  lodziarni czekały na dzieci smakowite  gofry z przepysznymi dodatkami.
Właściciel lodziarni pokazał nam także jak powstają naturalne lody o smaku truskawkowym i liczi. Była też mała degustacja. Lody były przepyszne.
Dziękujemy za takie wspaniałe atrakcje!!!!

img

img


„ OTWARCI NA KULTURĘ, OTWARCI NA WSPARCIE” 🇵🇱🇺🇦

     Realizując od września ogólnopolski projekt edukacyjny „Edukacja kulturalna  w mazowieckich szkołach i przedszkolach” uczniowie naszej szkoły angażują się w działania, które niosą dobro,      a jednocześnie spełniają założenia projektu. W klasach młodszych opierają się one na działaniach  z wykorzystaniem lalki. Do tego zadania uczniowie wykonali lalki pacynki w kolorach ukraińskiej flagi, by przywołać uśmiech na dziecięcych twarzach dzieci z Ukrainy…
 
Pomysłem na spot DZIECI 🇵🇱 – DZIECIOM 🇺🇦 jest obecna sytuacja na Ukrainie.
 
Sytuacja polityczna za naszą wschodnią granicą z Ukrainą dogłębnie poruszyła nas wszystkich. Na zajęciach w szkole przypomnieliśmy uczniom położenie obu Państw na mapie, pokazywaliśmy gdzie nasze granice się łączą. Staraliśmy się wytłumaczyć uczniom, że ludzie uciekają teraz z Ukrainy, bo nie czują się tam bezpieczni. Rozmawialiśmy o tym, czym jest wojna, jakie niesie ze sobą niebezpieczeństwa i zagrożenia. Zastanawialiśmy się, co my jako Polacy możemy zrobić, by wesprzeć ukraińskie rodziny i dzieci 💙💛🇺🇦
 
 
 

 

Certyfikat

„Dobrze ZaPROJEKTowana Szkoła”

 

Biorąc udział w XII edycji konkursu „Projektanci edukacji” organizowanego przez wydawnictwo Nowa Era nasza szkoła znalazła się w elitarnym gronie placówek, które w szczególny sposób dbają o rozwijanie umiejętności kluczowych uczniów i została uhonorowana tytułem „Dobrze ZaPROJEKTowana Szkoła 2022” i zostanie umieszczona na mapie Dobrze ZaPROJEKTowanej Edukacji.

 

Przyznanie naszej szkole wirtualnej odznaki „Dobrze ZaPROJEKTowana Szkoła 2022” to znak, że szkoła:

  • podchodzi do edukacji sposób nowoczesny,
  • jest otwarta na uczniowskie inicjatywy,
  • tworzy dobre warunki do rozwijania pasji i wspierania talentów,
  • poprzez wspieranie pracy metodą projektu kształtuje umiejętności i postawy niezbędne do funkcjonowania w życiu społecznym (m.in. współpraca, planowanie, odpowiedzialność),
  • jest atrakcyjna dla rodziców, którzy poszukują dla swoich dzieci szkoły inspirującej i twórczej.

 

Na tegoroczną edycję konkursu zgłoszonych zostało 419 pomysłów na projekty edukacyjne z całej Polski. Jury oraz internauci wyłonili 75 zwycięzców, którzy otrzymają granty po 1000 zł każdy, dyplomy Projektantów Edukacji i półroczne prenumeraty miesięcznika FOCUS dla placówki.

Wśród laureatów konkursu znalazł się również projekt „Nauka z klockami LEGO”, który realizowany jest w klasie 1B.

 

                                 


 img22 marca – Światowy Dzień Wody

Z okazji Światowego Dnia Wody uczniowie klas trzecich uczestniczyli  w zajęciach edukacyjnych, na których tematem była „Woda”. Na początku zajęć uczniowie obejrzeli film pt. Woda wokół nas”, następnie wysłuchali krótkiego opowiadania
o tym skąd się bierze woda w kranie. Poznali też przygody Elki – Kropelki, rozwiązali krzyżówkę, zagadki związane z wodą.  Poznali również trzy stany skupienia wody,
a także proces krążenia wody w przyrodzie. Na zajęciach plastyczno – technicznych wykonali  postać Elki – Kropelki. Przeprowadzali także doświadczenia
i eksperymenty z wodą.


Jesteśmy laureatami ogólnopolskiego konkursu „Projektanci edukacji”!

 

Miło nam poinformować, że uczniowie klasy 1B wraz z wychowawczynią wzięli udział w I etapie XII edycji Ogólnopolskiego Konkursu „Projektanci edukacji” organizowanego przez wydawnictwo Nowa Era. Projekt edukacyjny „Nauka z klockami LEGO”, autorstwa p. Justyny Fliszkiewicz, znalazł się wśród 75 laureatów spośród 419 rywalizujących we wszystkich kategoriach projektów z całej Polski. Laureaci otrzymają granty po 1000 zł każdy, dyplomy Projektantów Edukacji i półroczne prenumeraty miesięcznika FOCUS dla placówki. Szkoły uczestniczące w konkursie zostaną również wpisane na mapę Dobrze ZaPROJEKTowanej Edukacji.  Otrzymany grant oraz realizacja projektu pozwoli uczniom rozwijać talenty, uczyć się wytrwałości w dążeniu do celu oraz pracy zespołowej, a być może w przyszłości wpłynie także na wybór dalszej edukacyjnej drogi. 

 

Dziękujemy Jury za dostrzeżenie potencjału kryjącego się w naszym projekcie.

 


Interaktywne spotkanie z bajką

Uczniowie naszej szkoły 16 grudnia uczestniczyli w „Interaktywnym spotkaniu z bajką”. Zespół Katolickiego Teatru Edukacyjnego przygotował dla młodszych widzów niezwykły spektakl. W trakcie seansu uczniowie przenieśli się na 4 plany filmowe podczas, których obejrzeli fragmenty z bajki „Pinokio”, „Sindbad”, „Królowa Śniegu” i „Pocahontas”. Sindbad przeniósł nas  do krainy tysiąca  i jednej nocy, Królowa Śniegu udowodniła, że śnieg może padać nawet latem, a Pinokio podarował każdemu dziecku elementarz. W spektaklu wzięli udział aktorzy cyrkowi i akrobaci. Dodatkową atrakcją, która  przypadła młodym widzom do gustu,  był pokaz baniek mydlanych.  Dzieci miały możliwość nie tylko poznać bohaterów, ale przede wszystkim interaktywnie spędzić czas w ich towarzystwie.

Na zakończenie każdy widz otrzymał upominek – książeczkę z bajkowymi zagadkami oraz zakładki do książki.

 


Wycieczka do Centrum Zabaw

„Hula – Park”

14 grudnia klasa 2a uczestniczyła w wycieczce do Centrum Zabaw „Hula-Park” w Radomiu. ,,Hula Park” zapewnia swoim gościom pełną niezapomnianych wrażeń przygodę. To świetny sposób na radosne spożytkowanie nadmiaru energii oraz rozwój umiejętności psychomotorycznych u dzieci.

Celem wycieczki było rozwijanie i doskonalenie sprawności ruchowej, zręczności oraz orientacji w przestrzeni, a także integracja zespołu klasowego.
Niezwykłą atrakcją okazała się ogromna konstrukcja składająca się z labiryntu rur, przejść, zjeżdżalni i basenów z piłeczkami. Wysoka zjeżdżalnia znajdowała się na samym szczycie konstrukcji, ale nie brakowało dzielnych i odważnych, aby ją pokonać. Dzieci z wielką chęcią korzystały z trampolin, a także z mini pojazdów czy armatek na piłeczki.
W czasie dwugodzinnego pobytu w Hula Parku, spędzonego na aktywnych zabawach ruchowych, każdy z nas wykorzystał dużo energii. Pobyt bardzo szybko dobiegł końca i nadszedł czas pożegnania się z tym magicznym i bajkowym miejscem. Pełni radosnych wrażeń wróciliśmy do szkoły.

Wszyscy wspaniale się bawili!

 

Godzina Kodowania

Grudzień to kolejna okazja do promocji kodowania wśród uczniów. Godzina Kodowania czyli Hour of Code to globalna akcja, której celem jest zachęcanie do rozpoczęcia przygody z programowaniem oraz podnoszenie kompetencji cyfrowych wśród uczniów na całym świecie. Wydarzenie to organizowane jest podczas Tygodnia Edukacji Informatycznej CSEdWeek i w tym roku realizowane było w dniach 6-12 grudnia.  

Uczniowie naszej szkoły kolejny raz przyłączyli się do tej akcji korzystając z samouczków i kursów udostępnionych na stronie hourofcode.com/pl. Rozwiązując łamigłówki dotyczące kodowania dzieci doskonaliły umiejętność analitycznego i logicznego myślenia, rozwijały kreatywność, a przy tym świetnie się bawiły.

Akcja Godzina Kodowania już się zakończyła, ale kodować można cały czas!


Mikołajki

6 grudnia to przemiły dzień w którym dzieci częściej niż zwykle wypatrują w oknach czerwonego Gościa 🧑‍🎄 Tego dnia uczniowie byli wyjątkowo grzeczni….choć wiedzą, że na wizytę Świętego Mikołaja trzeba dobrymi uczynkami pracować przez cały rok ! 😉 Chociaż za oknami brak śniegu, to nastrój świąteczny od tego szczególnego dnia, zagościł już w naszej szkole🎄⭐️W tym dniu wielu uczniów miało w swoim stroju coś czerwonego, czyli mikołajowego 🤶 Tradycyjnie, jak co roku, panował u nas szczególny klimat ✨ Uczniowie przypominali historię Świętego Mikołaja , wykonywali mikołajkowe prace plastyczne oraz słuchali utworów muzycznych związanych z tematyką mikołajkową…      W taki właśnie sposób cała szkoła świętowała przybycie wyczekiwanego gościa. Nasz szanowny Święty Mikołaj pozostawił dla wszystkich uczniów przeróżne słodkości i upominki. Rodzice zaangażowani w klasowe uroczystości zatroszczyli się, aby każdy tego dnia otrzymał upominek,  oraz był szczęśliwy i uśmiechnięty ! ☺️
 

 Mikołajki w klasie 3 a i 3 b

Imieniny świętego Mikołaja są co roku doskonałą okazją do oderwania się
od rutynowego szkolnego planu dnia. Dla wielu uczniów mikołajki to jeden
z najprzyjemniejszych dni w trakcie szkolnego roku.

       Zgodnie z tradycją 6 grudnia uczniowie klasy 3 a i 3 b spotkali się ze świętym Mikołajem. Tego dnia dzieci ubrały się na czerwono i założyły mikołajkową czapkę
albo rogi renifera. Święty Mikołaj przyniósł dzieciom pizzę  i słodkie upominki.
 Zanim jednak uczniowie otrzymali upominki poznali na zajęciach historię biskupa
z Miry, opisywali jego strój, szukali informacji na temat obchodów mikołajek w innych krajach, a także wykonywali prace plastyczno – techniczne,
na których główną postacią był Mikołaj. 

         Każdy tego dnia był uśmiechnięty i miał dobry humor.


 Dzień Górnika

Pamiętając o Dniu Górnika w czasie zajęć pierwszaki rozmawiały o trudnej i niebezpiecznej, ale bardzo potrzebnej pracy górników. Podczas lekcji uczniowie podziwiali galowe stroje, dowiedzieli się, jak nazywa się górnicza czapka i co oznaczają kolory pióropusza. Dzieci wykonały również pracę plastyczną malowaną węglem.

 

                  Wszystkim Górnikom składamy najlepsze życzenia.

 


Andrzejki

  30 listopada najmłodsi uczniowie naszej szkoły obchodzili wyczekane Andrzejki🪄Tego dnia każda sala lekcyjna choć na chwilę zamieniła się w „Komnatę wróżb”🔮 Przebijanie szpilką serc z imionami dziewcząt i chłopców ♥️, „kubki przyszłości”, gra w liczby 🎲 🔢, rzut monetą🪙, a także „ustawianie butów” 🥿🥿to tylko niektóre z całego programu wróżb, które uatrakcyjniły andrzejkowe spotkanie. Wszystko po to, aby „zajrzeć” w przyszłość, oczywiście z przymrużeniem oka😉Ten wesoły, pełen wrażeń dzień uatrakcyjnił również słodki poczęstunek przygotowany przez dzieci oraz zabawy przy muzyce 🎶 Odbyła się wyczekana zabawa w „ krzesełka” 🪑, a także w zasięgu ręki na każde dziecko czekały pyszne, świeże pierniczki, babeczki i inne pyszności 🧁🥧🍪 Zorganizowane klasowe spotkania andrzejkowe były pełne wrażeń i pozytywnych emocji. To także wspaniała okazja do dobrej zabawy, a jednocześnie źródło szacunku dla tradycji i obrzędów ludowych.


Vtech, Raczkujący Miś Tuptuś, zabawka edukacyjna - smyk.comDZIEŃ  MISIA”

W dniu 25 listopada oddziały przedszkolne oraz klasy I-III uczestniczyły w obchodach Światowego Dnia Pluszowego Misia. Już od godziny 7:00 uczniowie klas młodszych wkraczając do budynku naszej szkoły mogli zobaczyć misiowe ślady 🐾🐾🐾🐾, które prowadziły do sali oddziału przedszkolnego , gdzie w fotelu czekał na przedszkolaków Pluszowy Miś 🧸 Każde dziecko w tym dniu przyniosło ze sobą do szkoły swojego misiowego przyjaciela 🧸🐼🐻‍❄️🐨 Duże, małe, kolorowe, puchate i mięciutkie…niedźwiadki brunatne i polarne, koale, pandy, a także bohaterowie dziecięcych bajek zawitały tego dnia w szkole w Natolinie. Pluszowe misie opanowały naszą szkołę. Przybyły ze swoimi właścicielami, aby bawić się, świętować i uczyć. Mimo coraz nowocześniejszych i coraz atrakcyjniejszych zabawek, moda na misie nie przemija. Misie małe, średnie, bardzo duże, białe, brązowe, czy zielone…to nie ma znaczenia! Każdy w oczach swojego właściciela był piękny i wyjątkowy! 💓 Tego dnia najmłodsi uczniowie naszej szkoły poznali historię święta, dzieci poznawały historie o misiach, bawiły się przy piosenkach: „Pokochaj pluszowego misia”, „Jadą, jadą misie”, oglądały bajki, wykonywały prace plastyczne i techniczne, dyktanda graficzne na macie kodowania, których bohaterem był Miś , a także rozwiązywały misiowe zagadki i quizy. Na zajęciach komputerowych w programie Paint rysowały swoich ulubieńców. Ten dzień pełen był uśmiechu oraz wspólnej zabawy, jednak najwięcej radości sprawił dzieciom sam fakt zaprezentowania swojego misia kolegom i możliwość spędzenia czasu podczas zajęć z ukochanym pluszakiem.

Tego dnia odbyło się również rozstrzygnięcie konkursu plastycznego zorganizowanego z okazji misiowego święta „ Mój przyjaciel Miś” 🧸 Dziękujemy wszystkim uczestnikom konkursu! ♥️ Prace były tak piękne, że przyznaliśmy wyjątkowo dużą ilość wyróżnień !

A oto laureaci konkursu:

Oddziały przedszkolne

I miejsce: Jan Walkiewicz

II miejsce: Piotr Sulima

III miejsce: Oliwia Maj,   Nikodem Miciak

Klasy I – III

I miejsce: Szymon Kośla,  Wiktor Kutera

II miejsce: Malwina Sikora,   Magdalena Hernik

III miejsce: Miriam Bruzda, Maksymilian Rutka, Andżelika Kołodziejczyk

Gratulujemy WSZYSTKIM i dziękujemy za zaangażowanie i piękne prace 🐾

 


Klasowy Dzień Życzliwości

 w klasie 3 a

 

Pomysł Światowego Dnia Życzliwości i Pozdrowień narodził się już w 1973 roku
pod nazwą World Hello Day w Stanach Zjednoczonych i symbolizuje cel tego dnia,
czyli mówienie „Hello” do przynajmniej dziesięciu osób dziennie. 
Prawdziwej życzliwości nie można kupić, jednak można jej doświadczyć.
Życzliwości nie trzeba się specjalnie uczyć, wystarczy ją okazywać.
Każdego dnia w domu, w szkole, w sklepie, na ulicy…
Bądź życzliwy nie tylko od święta. Tak naprawdę każdy dzień powinien być pełen życzliwości, uśmiechu
i wzajemnej sympatii, a nie tylko jeden kalendarzowy. Uprzejmość, życzliwość i uśmiech są zawsze na miejscu.
22 listopada w poniedziałek uczniowie klasy 3 a również obchodzili
Klasowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień.

Były „uśmiechnięte buźki”, pozdrowienia, miłe gesty.
Uczniowie razem stworzyli „Kodeks Życzliwości”.

Na zakończenie zajęć można było zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie w Fotobudce
– „Życzliwy – Szczęśliwy”.
 
„Koleżanko i kolego ,
bądź życzliwy dla każdego,
bo życzliwość się opłaca
i w dobroci do nas wraca”

Fotobudka – „Życzliwy – Szczęśliwy”


 „Filmowe poranki dla najmłodszych”

Dnia 10 listopada klasy I a, II a i II b uczestniczyły w warsztatach zorganizowanych w ramach projektu pt.: „Filmowe poranki dla najmłodszych” organizowanego dla uczniów klas I-III przez Zespół Szkół Budowlanych w Radomiu w ramach Budżetu Obywatelskiego 2021. Zajęcia składały się z dwóch części. Na początku dzieci pięknie zostały przywitane przez prowadzących i wraz z opiekunami uczestniczyły w prelekcji aktywizującej do zabawy i rozmowy. Następnie zachwycone kinową salą w budynku szkoły , zajęły miejsca i z wielkim zainteresowaniem oglądały zaproponowany film „Jakub, Mimmi i gadające psy”, który tematycznie związany był z prelekcją. Podczas rozmowy uczniowie aktywnie wypowiadali się na tematy związane z opieką nad pupilami, zasadami bezpieczeństwa w kontakcie z obcymi zwierzętami, wykonywali zadania interaktywne zgodne z tematyką. Byli bardzo zaangażowani, a na koniec zajęć otrzymali duże pochwały od prowadzących warsztaty. Był to bardzo miły dzień , a kinowa sala w budynku szkoły zachwyciła dzieci tak bardzo, że wspominały o niej jeszcze podczas drogi powrotnej z wycieczki.


11 listopada Narodowe Święto Niepodległości \ Aktualności \ Oficjalna strona Miasta Krosna Święto Niepodległości

W środę 10 listopada uczniowie klas I – III wraz z nauczycielami uroczyście świętowali Dzień Niepodległości. Odbyły się zajęcia, na których uczniowie śpiewali pieśni patriotyczne i żołnierskie, recytowali wiersze o Polsce i niepodległości, przypomnieli sobie legendę o powstaniu państwa Polskiego, wysłuchali opowieści z kart historii naszej Ojczyzny dotyczącej I wojny światowej, powstania hymnu. Dowiedzieli się kim był Henryk Dąbrowski, Józef Wybicki, Józef Piłsudski. Uczestniczyli w quizie
o symbolach narodowych, rozwiązywali krzyżówki patriotyczne, kodowali mapę
i godło Polski. Na zajęciach plastycznych wykonywali biało czerwone kotyliony. Wspólnie odśpiewali również nasz hymn narodowy – „Mazurek Dąbrowskiego”. 
W ten sposób w przeddzień Narodowego Święta przypomnieliśmy najmłodszym
o sukcesie, jakim było odzyskanie niepodległości i oddaliśmy hołd wszystkim poległym w walce o wolność naszej Ojczyzny. I kolejny raz  przyłączyliśmy się do Ogólnopolskiej Akcji organizowanej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej – „Szkoła do hymnu”.

„Szkoła do hymnu”


Międzynarodowy projekt edukacyjny

„EMOCJA” 

W roku szkolnym 2021/2022 uczniowie klas drugich w naszej szkole realizują bardzo wartościowy projekt „ Emocja”   Idea projektu: Wszystkim rodzicom i wychowawcom zależy na tym, aby wychować dzieci na mądrych i szczęśliwych ludzi, samodzielnych i twórczych. Wprowadzenie dzieci w świat wartości moralnych, jest niezwykle ważne, gdyż są one fundamentem dalszego życia. Realizowany przez nas projekt obejmuje kilka spotkań w ciągu roku szkolnego, obejmujące rozmowę o uniwersalnych wartościach. Podczas zajęć projektowych nauczyciele skupiają się na nauczaniu jednej wartości i mają do dyspozycji wiele sposobów na realizację zadania, np. czytanie bajek i opowiadań oraz omawianie z dziećmi konkretnych cech i zachowań na ich podstawie, gry i zabawy, odgrywanie scenek i ról; rozmowy, kreatywne prace plastyczne, zadania do wykonania itp. Dobór odpowiednich metod pracy ma na celu pobudzenie uczniów do zdobywania wiedzy i umiejętności.   Ustalony został następujący terminarz omawianych wartości:

I MODUŁ- od 2.09.2020r.- do 11.10.2020r – „KREATYWNOŚĆ”

II MODUŁ- od 02.11.2020r.- do 20.12.2020r. – „WYOBRAŹNIA”

III MODUŁ- od 11.01.2021r. – do 14.02.2021r.- „MOC SŁÓW”

IV MODUŁ- od 01.03.2021r. – do 19.04.2021r. – „RÓWNOŚĆ”

V MODUŁ- od 10.05.2021r. – do 13.06.2021r.- „OSWAJANIE STRACHU” 

Głównym założeniem realizowanego projektu jest pokazanie dzieciom, że ludzie nie tylko różnią się od siebie wyglądem, zachowaniem, kolorem skóry, wyznaniem, etc., bo nie wszystkie różnice widać gołym okiem np. choroby serca, autyzm, cukrzycę. Dlatego aby budować od najmłodszych lat przyjazny stosunek do inności uznaliśmy projekt „Emocja” za bardzo wartościowy! Oto relacja z realizacji I modułu Niewątpliwie był to czas KREATYWNEJ pracy !

Klasy otrzymały Certyfikat ukończenia I modułu Kreatywność”


„Dzieci Sieci – Plik i Folder

na tropie internetowych kłopotów”

 

Klasy I a, I b oraz II a i II b w ramach zajęć komputerowych, brały udział w wydarzeniu online przygotowanym przez Polskie Centrum Programu Safer Internet NASK PIB i grupę artystyczną „Zygzaki”. Obejrzeliśmy spektakl online dla dzieci pt. „Dzieci Sieci – Plik i Folder na tropie internetowych kłopotów”. Jego misją była pomoc młodym widzom w bezpiecznym odkrywaniu Internetu. Dzieci mogły dowiedzieć się o zagrożeniach w sieci, a bohaterowie krok po kroku wyjaśnili im jak mogą poradzić sobie z nimi. W drugiej części wydarzenia odbyło się interaktywne spotkanie online na żywo z bohaterami Plikiem i Folderem i praca w grupach live – wypełnienie mapy myśli . Wspólnie z bohaterami, Plikiem i Folderem ustaliliśmy zasady bezpieczeństwa, o których musimy pamiętać, czyli:

• Chroń swoją prywatność! Nie podawaj informacji o sobie!

• Mów, jeśli coś jest nie tak! Gdy coś cię zaniepokoi, powiedz o tym rodzicom lub wychowawcy.

• Nie ufaj osobom poznanym w sieci!

• Szanuj innych w sieci!

• Korzystaj z umiarem z Internetu!

 

 

 

 

 

 

 


Dzień Zdrowego Śniadania

8 listopada obchodziliśmy Dzień Zdrowego Śniadania. Podczas zajęć dzieci zapoznały się z zasadami zdrowego odżywiania, poznały piramidę żywienia oraz dowiedziały się o konieczności jedzenia warzyw i owoców. Następnie uczniowie przygotowali smaczne, zdrowe kanapki.

 

 

Udział w takich zajęciach przyczynił się do zwiększenia świadomość dzieci na temat zdrowego odżywiania.

 


Na przekór listopadowej słocie i wbrew czyhającym w ukryciu wirusom postanowiliśmy wspólnie z biblioteką szkolną zorganizować Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek. Jest to święto wszystkich bajkowych postaci i dobry moment by je sobie przypomnieć. Bajki towarzyszą nam od najmłodszych lat, rozweselają i bawią, ale też przekazują ważne prawdy życiowe. Pamiętajmy, że czytając dzieciom bajki rozwijamy ich wyobraźnię, fantazję, pamięć i wzbogacamy słownictwo.  Aby uczcić to wydarzenie  uczniowie z klas I-III przyszli tego dnia przebrani w piękne kostiumy przedstawiające postacie z ich ulubionych bajek. W swoich klasach pod opieką wychowawców  opowiadali o swoich ulubionych bajkowych postaciach, rozwiązywali rebusy, krzyżówki, zagadki, przygotowywali wspaniałe prace plastyczne. Uczniowie wzięli udział w konkursie dotyczącym znajomości bajek, który został przygotowany przez Panią bibliotekarkę. Wśród ciekawych zabaw i różnych aktywności nie zabrakło elementów łączących czytanie i kodowanie. Dużo radości sprawiły dzieciom zajęcia, na których mogli zakodować niektóre elementy bajki o Śpiącej Królewnie, by pomóc bohaterom obudzić uśpioną królewnę.

Dzięki tym różnym atrakcjom dzieci przypomniały sobie treść bajek, a także była to doskonała okazja do rozwijania zainteresowań czytelniczych.

Dzień ten upłynął wszystkim bajkowo, a najmłodsi sami zauważyli, że bajki rozwijają wyobraźnię, pozwalają ćwiczyć pamięć, wzbogacają słownictwo i kształcą postawy moralne.


 

Dzień Kanapki w klasie 3 a

3 listopada przypada Dzień Kanapki.  Kanapka to w dzisiejszych czasach najpopularniejsza przekąska. Towarzyszy nam codziennie, przygotowywana na różne sposoby. Serwowana na śniadanie, lunch i kolację, idealnie smakuje w duecie
z ulubionymi dodatkami
– od mięs, po warzywa i sosy.

Z okazji Światowego Dnia Kanapki przypomnijmy, skąd wzięła się ta pożywna przekąska. Na genialny pomysł przyrządzenia sandwicza, czyli dzisiejszej kanapki, wpadł hrabia Sandwich – John Montagu. To jemu zawdzięczamy zarówno angielską nazwę, jak i formę przekąski. Do stworzenia kanapki przyczyniło się – jak do wielu wynalazków – lenistwo.  Hrabia nie chciał się odrywać od swoich zajęć i poprosił lokaja o podanie mu wołowiny włożonej między dwie kromki chleba, dzięki czemu nie musiał wstawać i brudzić rąk. Może nie przez przypadek słowo „kanapka” jest tak podobne
do „kanapy”, z
której też czasami ciężko jest się ruszyć… Choć często sama kanapka rusza się z nami – do pracy, szkoły i na uczelnię.  

Dlaczego kanapki zdobyły taką dużą popularność?

Kanapki zabiera się praktycznie wszędzie – do ich spożywania nie potrzeba talerzy
ani sztućców,
są sycące, a dzięki urozmaiconym dodatkom i ciepłemu napojowi,
mogą stanowić pełnowartościowy posiłek.

 My też robiliśmy dzisiaj pyszne i zdrowe kanapki. Na początku mówiliśmy o tym ,
że nie wolno marnować jedzenia.
 Potem obejrzeliśmy dwa filmiki z serii
„EkoMisja Nie Marnuję”.
Następnie przypomnieliśmy zasady przygotowywania posiłku, ze zwróceniem uwagi na czystość i estetykę.
Po krótkiej pogadance zabraliśmy się do pracy. Było smacznie, zdrowo i kolorowo!


Dzień  Dyni 

Złota polska jesień dostarcza nie tylko dzieciom ale i dorosłym wielu inspiracji. Niewątpliwą gwiazdą tego sezonu została dynia. Drugiego listopada w klasie II a odbyły się zajęcia z okazji Święta  Dyni. Celem naszych zajęć było promowanie zdrowego stylu życia i racjonalnego odżywiania oraz stymulowanie do kreatywnych pomysłów i wyzwalanie radości dzieci podczas zabawy. Zajęcia nasze rozpoczęliśmy od degustacji potraw z dyni, uczniowie porównywali również dynie zróżnicowane kolorystycznie i wielkościowo. Mogli za pomocą zmysłów poznać smak, zapach dyni oraz  na własne oczy zobaczyć czy dotknąć – co ukrywa w środku dynia zwana w dzisiejszych czasach królową jesiennego stołu. Badając, eksperymentując oraz próbując, wymieniając potrawy z dyni, które jadamy w domu takie jak krem dyniowy z grzankami, dynie marynowane czy pieczone, ciasto czy ciasteczka dyniowe z pewnością poszerzyliśmy zakres naszej wiedzy o tym pysznym i zdrowym warzywie. Były też dyniowe łamigłówki, prace plastyczno – techniczne, jednak najważniejszą przesłanką naszych zajęć było poznanie wartości odżywczych dyni, jej skład witamin i minerałów wpływających na nasze zdrowie.

Nauka sprawiła nam wiele nowych, niezapomnianych wrażeń oraz doznań smakowych.


Dzień Oszczędzania w naszej                                                         szkole

W piątek 29 października 2021 r. obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Oszczędzania.
W klasach uczniowie wykonywali  plakaty oraz układali hasła zachęcające
do oszczędzania.
 Odbył się także turniej wiedzy z zakresu bankowości.
Uczniowie rozwiązywali krzyżówki, w których hasła związane były z bankowością, układali wyrazy z sylab i puzzle, wykonywali działania na mnożenie i szukali hasła. 
Za poprawnie wykonane zadania otrzymywali
punkty w postaci monet. To była świetna i pouczająca zabawa, podczas której przypomnieliśmy sobie pojęcia związane
z bankowością. W turnieju uczestniczyła klasa 3 a. 

I miejsce zajęła – Drużyna Banknocików  w składzie: Nadia, Wojtek, Zosia i Jennifer

II miejsce zajęła – Drużyna Lokatki w składzie: Andżelika, Hania, Nikola i Oliwia

III miejsce zajęła Drużyna Pieniążków w składzie: Kacper, Nikola, Franio i Staś

Wszyscy uczestnicy turnieju otrzymali pamiątkowe dyplomy i słodkie upominki.

Plakaty o oszczędzaniu

Turniej wiedzy 

SKO na sportowo


Realizacja projektu „Zdrowo jem, więcej wiem”

Klasy pierwsze i drugie w roku szkolnym 2021/2022 przystąpiły do realizacji projektu „Zdrowo jem, więcej wiem”. Przygotowanie zdrowych kanapek było wprowadzeniem dzieci do tematyki zdrowego odżywiania i zdrowych nawyków w trosce o zdrowie. Głównym celem projektu jest wykształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania oraz przekazywanie wiedzy na temat produktów służących zdrowiu i produktów dla zdrowia szkodliwych.

 


CodeWeek 2021

Klasy I-III po raz kolejny włączyły się w obchody największego programistycznego wydarzenia w Europie – Europejskiego Tygodnia Kodowania – CodeWeek 2021, który trwał od 9 do 24 października.

Dzięki działaniom podjętym przez nauczycieli dzieci mogły uczestniczyć w ciekawych aktywnościach, które miały w interesujący sposób uczyć kodowania i rozwijać umiejętności cyfrowe. Uczniowie kodowali na kartkach i matach, korzystali z kolorowych kubeczków, programowali trasy dla Ozobotów,  wykonywali wiele interaktywnych zadań. Praca w grupach i szukanie wspólnych rozwiązań pomogły doskonalić także kompetencje społeczne, bo uczniowie z wielkim zaangażowaniem rozwiązywali zaproponowane zadania. Włączyliśmy się również w realizację cyklu 10 zadań, które rozwijały kompetencje przyszłości, czyli współpracę, krytyczne myślenie, kreatywność, komunikację i budowanie relacji oraz gotowość do poszukiwania wiedzy i rozwiązań. Kompetencje te były tematem przewodnim CodeWeek 2021 z Uczymy Dzieci Programować. Dzięki realizacji ciekawych zadań nauka kodowania była dla uczniów wartościową lekcją i świetną zabawą, a dla nauczycieli okazją do poszerzenia cyfrowych kompetencji.  Takie formy aktywności sprawiały wszystkim wiele radości i dawały satysfakcję z osiągniętego celu.