Aktualności 2020/2021..

Witamy w zakładce klas 4-8


Wewnątrzszkolny konkurs ekologiczny  „Coś z niczego”.

 Konkurs przeprowadzony został dla wszystkich klas w szkole w dwóch kategoriach:

Klasy 1-4 oraz klasy 5-8. Przedmiotem konkursu było wykonanie użytecznej rzeczy z surowców wtórnych. W konkursie wzięło udział łącznie 23 osoby: siedem osób z klas 1-4 oraz 16 osób z klas starszych. Dzieci wykazały się zaskakującą pomysłowością czego dowodem były nadesłane prace.

Wyniki konkursu

Kategoria: klasy1-4

 Miejsce pierwsze: Riccardo Piaseczny, klasa 4b,  za pracę: „Lampka”

Miejsce drugie: Adam Sobolewski, klasa 4a, za pracę: „Ozdobne butelki”

Miejsce trzecie: Julia Pyszczek, klasa1b, za pracę: „Dom dla lalek”

Kategoria klasy 5-8

Miejsce pierwsze: Milena Bińkowska , klasa 8a ,  za pracę: „Wisząca lampa”

Miejsce drugie: Jan Czubak , klasa 5b,  za pracę „Model Układu Słonecznego”

Miejsce trzecie: Gulia Piaseczny , klasa 6c ,  za pracę: „Kwiaty”

Wyróżnienie

Nadia Dziubińska, klasa 8a, za pracę: „Od serca”

Pozostałe prace:

Klasy 1-4

Natalia Honkisz kl1a „Laptop”

Małgosia Kośla, 4a „Pokój”

Klara Wilkowska kl. 4a „Piórnik”

 

Hanna Kobacka kl.4a „Zakładka do książki”

 

Klasy 5-8

Mikołaj Zieliński klasa 5a. „Organizer na biurko”

Lena Żak 5b

Wiktoria Noga, 8A”Kuchenka wykonana z surowców wtórnych”

Mateusz Sar, klasa 6c „Prosiak i jego przyjaciel”

Adam Gałecki, kl 6c „Mój komputer”

Matylda Wilkowska  klasa 7c „Organizer na biurko”

 

Bartosz Kamiński klasa 7c „Robot”

 Karolina Czerwińska, klasa 7c „Torebka”

Oliwia Brach 8b „Skarbonka”

Marika Najduchowska klasa 8a „Pralka”

Kinga Warchoł 8b „Doniczka”

Julia Krawczyk 8a ,,Lampka Chmurka”


Światowy Dzień Wody 2021 – „Docenianie wody”.

           Światowy Dzień Wody  został ustanowiony rezolucją z 22 grudnia 1992r. przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w ramach Agendy 21, w czasie konferencji Szczyt Ziemi 1992 (UNCED) w Rio de Janeiro . Powodem był fakt, że ponad miliard ludzi na świecie cierpi z powodu braku dostępu do czystej wody pitnej. Święto zostało również ustanowione w celu podniesienia świadomości, jak wielką rolę odgrywa woda i jakie zagrożenie niesie ze sobą spadek jej zasobów. Obchody święta przyczyniają się do pogłębianie szacunku do wody, która często bywa marnotrawiona.

Nasza szkoła włączyła się  w obchody Światowego Dnia Wody. Uczniowie siódmych klas na lekcji chemii zastanawiali się nad rolą i znaczeniem wody w przyrodzie i dla człowieka. Poznali pojęcie wirtualnej wody oraz  jak oszczędzać wodę. Wspólnie z nauczycielem uczniowie podawali słowa, które kojarzą się ze pojęciem WODA . Powstały w ten sposób wirtualne krople wody

Zapraszamy do poszerzenia swojej wiedzy na temat wody. Ciekawe informacje, filmy, broszury, infografiki, krótkie prezentacje na temat ekosystemów wodnych wykonane przez uczniów klas 8a i 8b oraz wirtualne krople wody uczniów klas 7a, 7b i 7c  są dostępne w jednym miejscu, na padlecie  pod adresem

https://pl.padlet.com/itabor/u7fku8wwje9oy7xr

Organizatorzy

  1. Izabella Tabor
  2. Ewa Fundowicz

 


DZIEŃ PATRONA 2021
w klasach 4-8

8 stycznia to dzień urodzin patrona naszej szkoły – Kornela Makuszyńskiego.
Ta data to ważny punkt harmonogramu zapisana złotymi literami w tradycji naszej szkoły.

W tym roku, w dobie pandemii  Dzień Patrona Szkoły przybrał nieco inny charakter, może nie tak uroczysty, ale równie ciekawy.

Makuszyński challenge dla klas – to hasło tegorocznych obchodów święta patrona.

Celem projektu było wzbogacenie wiedzy o patronie szkoły,  rozwijanie indywidualnych zdolności uczniów oraz doskonalenie współpracy,
co w dobie zdalnego nauczania było nie lada wyzwaniem.

Uczniowie klas 4-8 zmierzyli się z zamieszczonymi poniżej zadaniami

Uczniowie chętnie i z zaangażowaniem przygotowali ciekawe prace:
kartki z życzeniami, chmury wyrazowe, gry planszowe, quizy oraz
nagrania utworów Makuszyńskiego.

Zapraszamy do fotorelacji:

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

ULEP BAŁWANKA!

W ramach zdalnego wychowania fizycznego p. Agnieszka Bińkowska rzuciła wyzwanie:

ULEP BAŁWANKA!

Śniegowi rzeźbiarze mieli czas od pierwszego listopadowego śniegu (28 XI) aż do połowy lutego.

Oto ich dzieła:


Lekcja historii w nowej odsłonie

Nauczanie zdalne trwa. Realizacja projektów w zespołach jest niestety niemożliwa. Robimy jednak wszystko, aby nauka historii dawała nam wiele radości i satysfakcji, wspierała naszą kreatywność i pozwalała na naukę poprzez zabawę.

Poniżej prezentacja prac uczniów. Ich zadaniem było kopiowanie dzieł najwybitniejszych twórców z różnych okresów historii. Możemy podziwiać dzieła Leonardo da Vinci, Rafaela Santi, Vincenta van Gogha i wielu innych w nowej odsłonie.


Rajd

W sobotę 3 października 2020r., zajęcia terenowe z geografii odbywała klasa 7c. Wyjechaliśmy na rowerach o godz. 8.00 ze szkoły, wróciliśmy o 14.30 pociągiem. Na rowerach dotarliśmy do Jedlni – Letnisko, Pionek i w końcu do rezerwatu Królewskie Źródła. Przejechaliśmy na rowerach ok. 45 km. W rezerwacie na terenie wypoczynkowym zapaliliśmy ognisko, upiekliśmy kiełbaski, oznaczaliśmy rośliny. Humory i pogoda dopisały 🙂


Rajd

W sobotę 12 września, w ramach koła LOP, uczniowie klasy 8b pod opieką nauczycielek przedmiotów przyrodniczych p. Ewy Fundowicz oraz p. Izabelli Tabor wyruszyli na wyprawę rowerową do Jedlni-Letnisko.
Pokonali w sumie 46 km. Po drodze ćwiczyli oznaczanie leśnych roślin przy pomocy Klucza do oznaczania roślin i poznawali swoją Małą Ojczyznę. Odwiedzili mogiły legionistów, pomnik poległych czerwonoarmistów, poniemieckie bunkry, źródło św. Franciszka. Wstąpili też na grilla, załatali dziurę w dętce i z pomocą przyjaznych ludzi przykręcili dwa urwane pedały.
Z małym opóźnieniem (2 godziny 🙈), zmęczeni, ale zadowoleni wrócili do domów 😊