Jak powszechnie wiadomo, uczniowie nie zawsze chętnie czytają. Dlatego w naszej szkole nauczyciele poloniści starają się uatrakcyjniać lekcje związane z omawianymi lekturami.

Uczniowie klasy V A podczas omawiania lektury „Opowieści z Narnii: Lew, czarownica i stara szafa” pracowali metodą projektu. Jest to jedna z wiodących metod pracy w nowoczesnej szkole. Ma ona znaczenie w kształtowaniu u uczniów kompetencji społecznych, takich jak komunikacja i współpraca w grupie. Wszyscy uczniowie wykazali się niezwykłą kreatywnością, pomysłowością i pracowitością. Projekt przyniósł nie tylko satysfakcję, ale pozwolił na uzyskanie wiedzy i wyćwiczenie różnorodnych umiejętności, a przede wszystkim na efektywne ich utrwalenie.

 

Kreatywność uczniów ujawniła się także podczas zorganizowanego w klasie V B „Spotkania na Olimpie”, na którym  każdy uczeń mógł się wcielić w wybraną postać z mitologii greckiej.

 

Z pewnością lektury „podane ” w takiej formie pozostaną na dłużej w pamięci.