14 marca to data, pod którą kryje się „Międzynarodowy Dzień liczby Pi”. Nie jest ona przypadkowa- w Stanach Zjednoczonych zapisuje się ją jako 3.14 (miesiąc, a następnie dzień), a jak wiemy jest to przybliżona wartość liczby Pi. Mogli się o tym przekonać nasi uczniowie na lekcjach matematyki dokonując odpowiednich pomiarów. Mierząc obwód przedmiotów w kształcie koła i dzieląc go przez ich średnicę samodzielnie odkrywali liczbę Pi. Jej historię i ciekawostki z nią związane przybliżyły prezentacje, filmy edukacyjne oraz wykłady naszych nauczycieli matematyki. Prezentujemy również obiecane wyniki wspólnej zabawy:

„Duże koło”- wyniki klas
w przeliczeniu na jednego ucznia
Klasa 8 a 2,14 s
Klasa 8 b 2,48 s
Klasa 6 b 2,66 s
Klasa 7 b 2,71 s
Klasa 4 b
i 6a
2,79 s
Klasa 7 a 3,06 s
Klasa 4 a 3,57 s
Klasa 5 a 3,64 s

 

 

„Małe koło”- wyniki klas
w przeliczeniu na jednego ucznia
Klasa 4 a 3,43 s
Klasa 6 b 3,53 s
Klasa 8 a 3,54 s
Klasa 7 a 3,7 s
Klasa 6 a 3,74 s
Klasa 7 b 3,93 s
Klasa 8 b 3,98 s
Klasa 4 b 4,17 s
Klasa 5 a 4,29 s