14 marca to data, pod którą kryje się „Międzynarodowy Dzień liczby Pi”. Nie jest ona przypadkowa- w Stanach Zjednoczonych zapisuje się ją jako 3.14 (miesiąc, a następnie dzień), a jak wiemy jest to przybliżona wartość liczby Pi. Mogli się o tym przekonać nasi uczniowie na lekcjach matematyki dokonując odpowiednich pomiarów. Mierząc obwód przedmiotów w kształcie koła i dzieląc go przez ich średnicę samodzielnie odkrywali liczbę Pi. Jej historię i ciekawostki z nią związane przybliżyły prezentacje, filmy edukacyjne oraz wykłady naszych nauczycieli matematyki. Prezentujemy również obiecane wyniki wspólnej zabawy:
„Duże koło”- wyniki klas w przeliczeniu na jednego ucznia |
|
Klasa 8 a | 2,14 s |
Klasa 8 b | 2,48 s |
Klasa 6 b | 2,66 s |
Klasa 7 b | 2,71 s |
Klasa 4 b i 6a |
2,79 s |
Klasa 7 a | 3,06 s |
Klasa 4 a | 3,57 s |
Klasa 5 a | 3,64 s |
„Małe koło”- wyniki klas w przeliczeniu na jednego ucznia |
|
Klasa 4 a | 3,43 s |
Klasa 6 b | 3,53 s |
Klasa 8 a | 3,54 s |
Klasa 7 a | 3,7 s |
Klasa 6 a | 3,74 s |
Klasa 7 b | 3,93 s |
Klasa 8 b | 3,98 s |
Klasa 4 b | 4,17 s |
Klasa 5 a | 4,29 s |