Aktualności 2019/2020

Witamy w zakładce Oddziału Przedszkolnego



„Pierwszy Dzień Wiosny”

 
Żałujemy, że Pierwszy Dzień Wiosny z powodu rozprzestrzeniającego się koronawirusa 🦠musieliśmy spędzić oddzielnie . Chcemy, by nasze dzieci wiedziały, że nie jest to dla nas wszystkich łatwa sytuacja.
Cieszymy się zatem bardzo z takich realizacji zadań jak te ❣️
Takie momenty kiedy otrzymujemy wasze prace, widząc zaangażowanie Rodziców oraz wielki wkład i staranność wykonania, to dla nas ogromna radość 😊
Chociaż w ten sposób możemy umilić sobie ten ciężki okres.
Wszystkie Panie Wiosny są przepiękne!
🌷🌷🌷
Kolorowe, uśmiechnięte, a techniki wykonania bardzo różnorodne , a co najważniejsze- samodzielne !👌Bardzo dziękujemy i życzymy dużo zdrówka w te piękne, wiosenne dni 🌷.
 

  ”  Skarpetkowe wyzwanie”

Choć na odległość to jak zwykle daliśmy radę ❣️💪
Tak ważnego tematu nie mogliśmy pominąć niezależnie od miejsca w którym się znajdujemy ❣️
Przedszkolaki z oddziałow przedszkolnych 0a i 0b z Natolina wraz z Rodzicami, dzielenie wykonały zadanie w tym trudnym dla nas okresie i zaangażowały się w ramach projektu czytelniczego „Magiczna Moc Bajek” realizując zadanie „Skarpetkowe Wyzwanie ” 🧦❤️

„Skarpetkowe Wyzwanie” odbywa się co roku 21 marca i wiąże się z Światowym Dniem Zespołu Downa. Tego dnia na znak uznania dla ludzkiej unikalności są noszone dwie różne skarpetki.
Wyzwanie skierowane jest do wszystkich, którzy chcą okazać solidarność i wsparcie dla osób z zespołem Downa oraz ich rodzin. Szerzy świadomość, że indywidualność ludzka czyni ten świat pięknym, bardziej kolorowym, interesującym i inspirującym 🥰

Dziękujemy dzieciom i ich Rodzicom za zaangażowanie i przesłanie zdjęć.
Pozdrawiamy 🤗

 


„ Dlaczego Pinokio ma długi nos?🤥

 
Kolejne zadanie V modułu MIĘDZYNARODOWEGO PROJEKTU CZYTELNICZEGO „ Magiczna moc bajek „ to temat „ Dlaczego Pinokio ma długi nos?🤥
Realizując to zadanie przeprowadziliśmy zabawę „prawda czy fałsz”: przedłużanie- budowanie nosków z klocków za każdym razem, kiedy nauczyciel przeczyta nieprawdziwą informację dotyczącą wydarzeń o drewnianym Pajacyku.
Dzieci otrzymały obrazek przedstawiający Pinokia i układały z klocków w odpowiednim miejscu „ nosek wieżyczkę”. Długość noska zależał od ilości umieszczonych klocków oznaczających kłamstwo.
Następnie każde dziecko liczyło ilość klocków na nosku, a dzieci które wykonały zadanie bezbłędnie zostały nagrodzone brawami 👏
Na zakończenie zajęć dzieci kolorowały postać bohatera omówionej bajki.

„Czy warto kłamać?”

 
7 lutego 2020 r. w ramach realizacji V modułu MIĘDZYNARODOWEGO PROJEKTU CZYTELNICZEGO „Magiczna moc bajek” w oddziałach przedszkolnych 0a i 0b poruszyliśmy kolejny ważny temat: „ Czy warto kłamać ?”. Dzieci wysłuchały utworu „Pinokio” Carlo Collodi i zapoznały się z historią drewnianego pajacyka. Następnie wspólnie, szczegółowo omówiliśmy „Jak Pinokio stał się dobrym chłopcem?” . Historia pajacyka i jego ojca to wiele przygód i różnych sytuacji z których czerpiemy lekcje … Słuchając czytanego utworu o przygodach niesfornego pajacyka Pinokia, spotykamy wiele wypowiedzi, które mają charakter pouczeń. Zatem podczas realizacji tego modułu dzieci otrzymały wskazówki, które skierowane do młodego odbiorcy miały na celu zwrócenie jego uwagi na niewłaściwość niektórych uczynków: „Chłopcy, którzy przestają się uczyć, którzy porzucają książki, szkoły i nauczycieli, żeby oddać się wyłącznie zabawom i figlom, muszą źle skończyć”. „Biada chłopcom, którzy buntują się przeciwko rodzicom i z kaprysów porzucają dom ojcowski! – Nigdy im nie będzie dobrze na tym świecie i wcześniej czy później gorzko pożałują tego kroku”. Nie ufaj (…) tym, co obiecują, że cię wzbogacą z dnia na dzień. Zazwyczaj są to albo narwańcy, albo wyrwigrosze”. „Głód (…) to jeszcze nie powód, żeby przywłaszczać sobie to, co nie nasze…”. Wskazówki kierowane do Pinokia mogą być dla każdego z nas…Losy małego urwisa to przestroga przed zgubnymi skutkami próżniactwa i nieposłuszeństwa wobec dorosłych i zachęta do pilności w nauce i uczciwości. Miejmy nadzieję, że o tym nasi przedszkolacy będą już zawsze pamiętać !
 

Wycieczka na spektakl teatralny „Jaś i Małgosia”

  Dnia 25 lutego 2020 r. dzieci z oddziałów przedszkolnych 0a i 0b uczestniczyły w wyjściu do Radomskiej Orkiestry Kameralnej w Radomiu na spektakl pt.: „Jaś i Małgosia”  w wykonaniu aktorów Wrocławskiego Teatru IN-ART.
Celem wycieczki było między innymi rozbudzanie zainteresowania kulturą oraz wyzwalanie pozytywnych uczuć i emocji. Przed wyjściem dzieci dowiedziały się jak bezpiecznie podróżować autokarem oraz poznały zasady prawidłowego zachowania się w Teatrze. Kiedy dotarły na miejsce, z wielką niecierpliwością czekały na rozpoczęcie spektaklu. Były zafascynowane,    a ogromne wrażenie wywarła na nich podświetlana sceneria, fluorescencyjne elementy oraz piankowe, obszerne stroje występujących postaci z bajki. Dzieci nie mogły oderwać oczu od tego co działo się na deskach teatru. Nastrojowa muzyka i zmienne oświetlenie powodowało, że zaciekawienie widowiskiem nie malało. Słodkie uśmiechy, radosne opowieści oraz gromkie brawa po spektaklu są z pewnością dowodem na to, że wycieczkę można uznać za udaną.
 


 


 

Przebieg i podsumowanie konkursu

„MONIUSZKO W MAZOWIECKICH SZKOŁACH I PRZEDSZKOLACH”

 

realizowanego metodą projektu pod nazwą „Moniuszko w dziecięcej wyobraźni i sercach najmłodszych” organizowanego przez Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli wraz z Teatrem Wielkim – Operą Narodową. 

OPIS ZREALIZOWANYCH DZIAŁAŃ

Projekt edukacyjny w ramach konkursu  „Moniuszko w mazowieckich szkołach i przedszkolach” realizowany był w Publicznej Szkole Podstawowej w Natolinie przez dzieci 4, 5 i 6 letnie z oddziałów przedszkolnych. Okazał się wspaniałą okazją, by wyłonić wśród wychowanków talenty muzyczne, zachwycić się ogromnym zainteresowaniem muzycznym i plastycznym oraz dostrzec możliwości aktywnych i twórczych działań dzieci niezależnie od ich uzdolnień. Dzieci codzienną pracą pokazały, iż potrafią współpracować w zespole, pilnie pracować samodzielnie, uważnie słuchać oraz wytrwale uczestniczyć w codziennych próbach i realizacji działań projektowych o różnym charakterze. Mimo, iż grupa przedszkolna jest bardzo różnorodna wiekowo, każde z uczestników znalazło wśród wykonywanych zadań „coś dla siebie”.

Aby wspomóc muzykalność dziecka w wieku przedszkolnym, wrażliwość muzyczną, a tym samym kształtować i doskonalić gust muzyczny naszych młodych wychowanków zdecydowaliśmy wspólnie z dziećmi i ich rodzicami na przystąpienie do konkursu zorganizowanego w 200. rocznicę urodzin ojca polskiej opery narodowej Stanisława Moniuszki i przystąpić do planowania działań.

Zaczęliśmy od zakupu książek o Stanisławie Moniuszce i czytaniu ich każdego dnia fragmentami między codziennymi zajęciami. Rytuałem podczas realizacji projektu stało się także słuchanie utworów muzycznych Moniuszki podczas wykonywania zadań  w „kartach pracy” realizując planowane zajęcia oraz podczas swobodnych zabaw. Na podstawie wysłuchanych informacji o kompozytorze, które były podstawą do czynienia dalszych działań projektowych, dzieci wykazały swoje umiejętności twórcze w różnych dziedzinach.

Twórczość muzyczną 🎼 🎵 🎶 🎤 dzieci ukazały wykonując układ baletowy do tworu „Bajka”, układ w strojach ludowych do utworu „Prząśniczka”, naukę pieśni „Prząśniczka” całej grupy projektowej wraz z układem tanecznym, śpiewanie indywidualne pieśni „Prząśniczka” oraz „Chochlik” Stanisława Moniuszko, tworzenie obrazu do utworu „Bajka”, tworzenie prac plastycznych „Moniuszko w sercach najmłodszych”  inspirując się w trakcie tworzenia prac słuchanymi utworami Moniuszki, słuchając muzykę poważną podczas codziennych zajęć obowiązkowych, ilustrując charakter utworów ruchem,  podczas rozpoznawania utworów Moniuszki poprzez zabawę- grając w grę wydaną przez Teatr Wielki – Operę Narodową z okazji Roku Moniuszkowskiego „Śpiewnik domowy” korzystając z aplikacji w wersji online na tablicy interaktywnej.

Twórczość plastyczną🎨 uczestnicy projektu mogli ukazać poprzez wykonanie prac plastycznych pt. : „Moniuszko w sercach najmłodszych”, utworzenie plakatu podsumowującego posiadaną wiedzę o Moniuszce „ Co wiemy o Stanisławie Moniuszce?”, wykonanie dekoracji do zaplanowanego wystąpienia projektowego „Baletnica w tańcu”, wykonanie kwiatów z bibuły na opaski w stylu ludowym wykorzystane do tańca przy utworze „Prząśniczka”, malowanie na sztalugach obrazu „Muzyka pędzlem malowana” do uwertury  „Bajka” z podziałem na dwuosobowe zespoły podczas lekcji otwartej dla uczniów naszej szkoły ( głosowanie na najładniejszą pracę przez uczestników lekcji- konkurs plastyczny), wykonanie zaproszeń dla gości na występ podsumowujący działania projektowe „Moniuszko w wyobraźni i sercach najmłodszych”.

Wykorzystując zaś twórczość artystyczną 🩰 🎎uszyto stroje do tańca baletowego  i ludowego , przygotowano scenariusz wystąpienia przez opiekuna projektu oraz przygotowano wszelkie działania jak powyżej (nauka śpiewu, nauka układów tanecznych, wykonanie prac plastycznych użytych jako elementy dekoracyjne oraz rekwizyty do występu); nauka ról mówionych do przedstawienia „Moniuszko w wyobraźni i sercach najmłodszych” jako podsumowanie działań projektowych dla rodzin i uczniów naszej szkoły.

 Realizacja projektu przyniosła naszym małym podopiecznym wiele radości, a przede wszystkim pozwoliła w ciekawy i łatwy do przyswojenia sposób, przybliżyć twórczość wspaniałego kompozytora Stanisława Moniuszki. Wspólne planowanie i pomysły  przed przystąpieniem do realizacji działań, codzienne czytanie i rozmowy na ten temat, wymiana spostrzeżeń, bardzo zjednała grupę, a także widocznie zmieniła nastawienie na odbiór muzyki poważnej i wzbudziła zainteresowanie innymi polskimi kompozytorami.

 Stosowane w projekcie metody, takie jak: malowanie “treści” zawartej w słuchanym utworze instrumentalnym, improwizacje ruchowo-taneczne, prace plastyczne oraz grupowe zadania i działania mają na celu zaspakajanie potrzeby ekspresji twórczej i odtwórczej, a także nabranie odwagi, przełamywanie strachu, dowartościowanie i akceptację w grupie rówieśników.

Myślę, iż wiedza zgromadzona podczas działań metodą projektową o charakterze interdyscyplinarnym  jest w stanie na trwale zachować się w pamięci. Moim zdaniem jest to  jedna z najbardziej aktywnych i skutecznych  metod przyswajania wiedzy dla uczniów w każdym wieku, dlatego też z ogromną przyjemnością i zaangażowaniem zrealizowaliśmy wspólnie z dziećmi ten projekt.

FILM 🎬🎬🎬
Z REALIZACJI DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH 🎶🎵🎶.

 FILM 🎬🎬🎬
PRZEDSTAWIAJĄCY EFEKT REALIZACJI PROJEKTU

„Moniuszko w dziecięcej wyobraźni i sercach najmłodszych” 🎼❤️👫.

 

 


„Jesteśmy razem, pomagamy sobie wzajemnie

– różne rodzaje niepełnosprawności”

Dnia 14 stycznia 2020 r. w ramach realizacji grudiowego IV modułu MIĘDZYNARODOWEGO PROJEKTU CZYTELNICZEGO „Magiczna moc bajek” w oddziałach przedszkolnych 0a i 0b poruszyliśmy niezmiernie ważny temat „Jesteśmy razem, pomagamy sobie wzajemnie – różne rodzaje niepełnosprawności”. Tego dnia poruszyliśmy tematykę związaną z tolerancją, zrozumieniem i umiejętnością okazania pomocy osobom niepełnosprawnym. Tematyka zajęć brzmiała „ Rozmawiajmy – pomagajmy”. Na podstawie obejrzanego filmu „ Integracja- osoby z niepełnosprawnością ruchową” , czytanych tekstów i długiej pogadanki, dzieci otrzymały wiele cennych wskazówek. Często nie wiemy jak zachować się wobec osoby poruszającej się na wózku, o kulach, czy osoby niewidomej której nie znamy, tak, by słowo lub gest jej nie uraziły. Na tych zajęciach dzieci dowiedziały się w jaki sposób można pomóc każdej niepełnosprawnej osobie, czego nie wypada mówić i jaka forma pomocy  przy konkretnych niepełnosprawnościach jest najlepsza. Dowiedziały się także, że osoba niepełnosprawna może żyć podobnie, jak osoba zdrowa, czyli mieć przyjaciół, dobrą pracę, uprawiać różne sporty, a także odnosić sukcesy w wielu dziedzinach. Dzieci uświadomiły sobie, iż „inności” wynikającej z różnych niepełnosprawności nie należy się bać, że należy być życzliwym do każdej osoby. Wiemy już, że wózek inwalidzki, proteza, kule to elementy przestrzeni osobistej osoby z niepełnosprawnością i nie należy ich dotykać bez potrzeby. Wiemy także do czego one służą, kto to jest pies przewodnik, a kto to paraolimpijczyk… Po omówieniu tej obszernej, ale jakże ważnej tematyki, każde dziecko wykonało pracę plastyczną – kolorowankę „Kto, co i jak może pomóc ?”. Następnie podsumowując zrealizowaną tematykę , każdy wypowiedział się w jaki sposób zachowałby się w stosunku do osoby niepełnosprawnej ze swojego rysunku.


Wigilia Przedszkolaków

Dnia 20.12. w oddziałach przedszkolnych Oa i Ob zorganizowaliśmy wspólnie uroczystą Wigilię.
Przedszkolaki z zaangażowaniem nakrywały do świątecznego stołu, układając na nim przyniesione z domu świąteczne pyszności. Znalazło się na nim wiele własnoręcznie przygotowanych przez rodziców z udziałem dzieci różnych słodkości . Były racuszki, muffinki , pierniczki i pyszne ciasta…
Po składaniu życzeń i podzieleniu się opłatkiem wszyscy zasiedliśmy do  pięknie przygotowanego i przystrojonego stołu.
Śpiewaliśmy kolędy i rozmawialiśmy o świątecznych zwyczajach w naszych domach.
Był to bardzo miły dzień, który zakończył się udziałem w uroczystych, szkolnych Jasełkach w wykonaniu starszych uczniów naszej szkoły.
Dzieci były zachwycone występem kolegów i wypowiadając się na temat przedstawienia uznały, iż też chciałyby tak kiedyś wystąpić.
Miejmy nadzieję, że tak będzie za kilka lat …Życzymy Wszystkim zdrowych i Wesołych Świąt💫  

🦢🦢🦢Jezioro Łabędzie🦢🦢🦢

Po obejrzeniu fragmentu baletu , w trakcie słuchania utworu „ Jezioro Łabędzie” Piotra Czajkowskiego, dzieci z oddziałów przedszkolnych Oa i Ob malowały wspólnie farbami piękne jezioro w rytm utworu.
Następnie odzwierciedlając ruchem usłyszany utwór „ tańczyły” nad jeziorem trzymając w ręku łabędzie pióro.
W tak miłym nastroju upłynęło nam kilkanaście minut, a one pozwoliły, by dzieci już zawsze kojarzyły te nuty🎶🎵
Po tych chwilach muzycznego relaksu, każde dziecko umieściło wcześniej wykonanego białego łabędzia w dowolnym miejscu na jeziorze i w taki właśnie sposób powstała piękna, grupowa praca jako realizacja jednego z zadań grudniowego modułu projektu czytelniczego „ Magiczna Moc Bajek”
🦢🌊


„Świąteczna kartka dla przyjaciela

z innego przedszkola”

Kartki wysłane !✉️📮

Kolejne zadanie z grudniowego modułu zrealizowane ❗️
Ogromną przyjemnością było dla dzieci z oddziałów przedszkolnych z Natolina przygotować kartki dla dzieci z Gminnego Przedszkola w Buczku ( woj. Łódzkie) .
Przedszkolaki z ogromnym zaangażowaniem wykonywały kolorowe kartki, a następnie dedykowały je konkretnym dzieciom z listy przesłanej przez wychowawcę grupy przedszkolnej z Buczku.
Dzieci podpisały się pod wklejonymi życzeniami na wykonanych kartkach, a następnie z wielką radością zapakowały je do prezentowego pudełka 🎁

Teraz czekamy na relacje , gdy kartki dotrą do odbiorców 🙂
Życzymy Wesołych Świąt ❗️💫


„MIKOŁAJKI” 

Dnia 06.12.2019r. dzieci z oddziałów przedszkolnych Oa oraz Ob świętowały uroczyście Mikołajki. Do tego dnia przedszkolaki były bardzo dobrze przygotowane. Kilka dni przed przyjściem czerwonego Gościa ćwiczyły tematycznie związane ze świętem wiersze , uczyły się powitalnej piosenki specjalnie na tę okazję, a także wykonały piękne laurki.
Dzień 6 grudnia upłynął dzieciom w przemiłej atmosferze. Przed południem, po przedszkolnym śniadaniu i kilku próbach i rozmowach o tym, że warto być grzecznym dzieckiem i dobrym człowiekiem, odwiedził nas miły, czerwony Gość prosto z Laponii …

Wszystkim dzieciom rozdał prezenty po wysłuchaniu przygotowanego przez dzieci mikołajkowego repertuaru. Następnie każde z dzieci ustawiło się do pamiątkowego zdjęcia z Mikołajem, a także wykonaliśmy sobie wspólną grupową fotografię.
Po sesji miły gość został obdarowany laurkami i uściskami, a następnie pożegnał się z przedszkolakami z Natolina, ruszając w dalszą podróż do innych szkół i grzecznych dzieci…

Po odwiedzinach Mikołaja wyruszyliśmy na wycieczkę do kina „Helios” w Radomiu na film pt. „Młody Renifer Alex”, a po seansie w kinowym korytarzu spotkaliśmy ponownie Świętego Mikołaja, który za dobre zachowanie w kinie, na zakończenie mikołajkowego dnia, obdarzył dzieci drobnymi upominkami… Dzieci w drodze powrotnej zastanawiały się, który Mikołaj był prawdziwy …czy ten, który odwiedził nas w sali przedszkolnej, czy ten spotkany w kinie…


„Koncert Jesienny”

Dnia 27.11. 2019 r. w naszej szkole odbył się uroczysty KONCERT JESIENNY „W każdym wieku w duszy gra…” przygotowany przez najmłodszych wykonawców z naszej szkoły. Dzieci z oddziałów przedszkolnych Oa oraz Ob przygotowywały się wiele dni, by móc zaprezentować swoje talenty wokalno- muzyczne przed swoimi rodzinami. Dzieci skrupulatnie przygotowywały się do inscenizacji ruchowej do utworu „Jesień”, która została zaprezentowana dla uatrakcyjnienia odbioru w specjalnie uszytych na tę okazję strojach, w kolorach jesieni. Wiele prób zostało poświęcone także na śpiew o tematyce jesiennej. Między śpiew wielu utworów , a taniec, zostało wplecione także trochę jesiennej poezji. Starsi koledzy przygotowani przez panią Małgorzatę Marglewską zagrali także na fletach utwór „ Jesień „ Antonio Vivaldiego . Uroczystość upłynęła w bardzo miłym, być może trochę nostalgicznym nastroju… W końcu jesienna pora i nadchodzący okres Świąt skłania do wielu refleksji i przemyśleń. Miejmy nadzieję, że ten rodzinnie spędzony czas na długo pozostanie w naszej pamięci. Uroczystość uświetniła swoją obecnością Dyrekcja, Rodzice i Dziadkowie najmłodszych wychowanków, którzy nagrodzili wykonawców gromkimi brawami oraz miłym słowem.


„Dzień Życzliwości”

W naszym oddziale przedszkolnym dnia 21 listopada dzieci po wspólnej rozmowie postanowiły tego dnia być miłe dla każdej napotkanej osoby. Życzliwości, pozdrowień, uśmiechu na twarzy nie było końca. To takie nasze małe postanowienie! A podczas zajęć każde dziecko losowało karteczki z konkretnymi „życzliwymi postanowieniami” na ten dzień, a następnie ozdabiały i wycinały „życzliwe dłonie”, które wraz z deklaracją, iż wykonają życzliwe, wylosowane zadanie, zostały zawieszone na tablicy. Tym sposobem każdy z naszej grupy znalazł swoje miejsce wśród ŻYCZLIWYCH!  

Pozdrawiamy i życzymy wielu uśmiechów na co dzień.


Listopadowe zadanie  projektu „Magiczna Moc Bajek” zrealizowane.

1. Wykonanie  „Kwiatu Przyjaźni” z cechami prawdziwego przyjaciela.

15 listopada po wspólnej lekturze oraz długich rozmowach na temat PRZYJAŹNI, na podstawie znanych bajek oraz własnych doświadczeń, dzieci z oddziałów przedszkolnych Oa i Ob w Natolinie utworzyły od łodygi skończywszy na płatkach „ Kwiat przyjaźni” 🌸 Wszystkie określenia prawdziwego przyjaciela umieszczone na płatkach zostały szczegółowo omówione przez dzieci, a niektóre wyjaśnienia bardzo nas zaskoczyły🤭 Dzieci to jednak wiedzą więcej, niż nam się wydaje… 😊 Trzy łodygi naszego kwiatka zostały umieszczone w donicy, która została zawieszona w sali oddziału przedszkolnego, by przypominać wszystkim o tym, jak ważna jest przyjaźń nie tylko na etapie przedszkola ale w całym życiu ….


Wycieczka do Państwowej Straży Pożarnej w Radomiu 

06 listopada 2019r. przedszkolaki odwiedziły Państwową Straż Pożarną w Radomiu oraz uczestniczyły w zajęciach edukacyjnych w „Bezpiecznym Domu”.

Celem wycieczki  było:

  • zapoznanie z pracą strażaka,
  • wzbogacenie wiedzy przedszkolaków na temat bezpiecznego zachowania się w domu i w przedszkolu,
  • uświadomienie dzieciom przyczyn powstawania pożarów, istniejących zagrożeń wynikających z zaprószonego ognia,
  • przekazanie wiedzy jak postępować w obliczu niebezpieczeństwa.

 Wycieczkę rozpoczęliśmy od  przywitania się z  pełniącymi dyżur strażakami,  którzy czekali już na nasze  przyjście.  Już na samym początku zademonstrowali nam swoją niebywałą sprawność zjeżdżając do nas po rurze, czy przebierając się błyskawicznie w strój bojowy, zwiedzaliśmy garaże, w których mogliśmy nie tylko obejrzeć z bliska i przymierzyć strój strażaka, ale także poznać dokładnie wyposażenie samochodów strażackich jak również wsiąść do wozu strażackiego.  

Kolejną atrakcją dnia było przejście do pomieszczeń „Bezpiecznego domu” gdzie dzieci mogły dowiedzieć się do jakich zagrożeń może doprowadzić niewłaściwe użytkowanie sprzętu domowego, a także jak powinna przebiegać ewakuacja z miejsca objętego pożarem. Pokazali nam jak rozprzestrzenia się dym i jak działają czujniki dymu. Dzieci zapamiętały numer alarmowy 998 i 112 oraz uczyły się jak z niego korzystać.

      Na koniec przedszkolaki zrobiły sobie pamiątkowe zdjęcie ze strażakami. Wycieczka była udana, a przedszkolaki bogatsi o nowe wiadomości i umiejętności. 


Dzień czyściocha!!!

 

 

 

Oto jedno z zadań I modułu Projektu Czytelniczego „ Magiczna Moc Bajek” ! Tego dnia każde dziecko wyposażone w przybory do sprzątania oraz hasło na fartuszku lub bluzce z zaangażowaniem pełniło swoją rolę najlepiej jak potrafiło. Na koniec działań w sali przedszkolnej, na szkolnym korytarzu oraz w gabinecie pana Dyrektora …gdy wszystko już lśniło, każde dziecko otrzymało odznakę „ Super Czyściocha”.

Tym działaniem chcieliśmy zwrócić uwagę na to, iż w czystym otoczeniu pracuje się milej, a nasze umysły pracują zdecydowanie lepiej i chętniej w uporządkowanej sali. Dzieci potwierdziły, że tak właśnie jest !


Konkurs „Kryształowy pantofelek”

Zadanie I modułu Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „ Magiczna moc bajek” czas zaprezentować! Mamy już laureatów konkursu „Kryształowy pantofelek”. Przedstawiany efekty prac konkursowych wykonanych przez dzieci wraz z rodzicami z grup Oa i Ob. Jesteśmy pełni podziwu dla dzieci i ich rodziców i dziękujemy za zaangażowanie, wkład pracy i pomoc dziecku. „Kryształowe pantofelki” były tak piękne, że nagrodzeni zostali wszyscy! Głosowanie na najpiękniejsze buciki odbywało się wśród uczniów i nauczycieli naszej szkoły poprzez wybór numeru umieszczonego przy pracach konkursowych. Także sprawiedliwy forma głosowania wyłoniła zwycięzców I, II i III miejsca, ale nagrody i dyplomy otrzymali WSZYSCY !


Dzień Przedszkolaka

25 października 2019 r.

 w  radosnej atmosferze odbył się w oddziale przedszkolnym

„Dzień Przedszkolaka”.

Dzieci w grupie O b są najmłodszymi w naszej szkole, dlatego chciały tego dnia zaprezentować swoje talenty wokalno- taneczne ,  a także pokazać Rodzicom i Dyrekcji

jak dobrze czują się razem w naszej grupie. 

Po śniadaniu w doskonałych humorach, wszyscy zebrali się  

w kolorowo wystrojonej  sali.

Po krótkim wprowadzeniu i wyjaśnieniu dzieciom celu spotkania, przedszkolaki  odśpiewały „Hymn Przedszkolaka” oraz inne piosenki tematycznie związane

z obchodzonym dniem , recytowały wiersze, a także prezentowały taniec z mopami, który miał za zadanie wygonić całe lenistwo…

 

Zapowiedź tańca do zgromadzonych gości brzmiała:

„A teraz wygonimy całe lenistwo,

i obiecujemy uczyć się pilnie i słuchać uważnie,

byście byli zawsze uśmiechnięci ładnie”

 

Zorganizowane święto miało wesoły charakter,    a recytowane przez dzieci wiersze, były układane wspólnie z wychowawcą, by treść miała związek z dzieckiem.

 Uroczystość uświetnił pan Dyrektor, który bardzo dobrze ocenił wysiłek Przedszkolaków i każdemu dziecku wręczył dyplom „Super Przedszkolaka”.

Po pięknym wystąpieniu dzieci skosztowały słodkiego poczęstunku przygotowanego przez rodziców, a od wychowawcy z okazji tego wyjątkowego dnia, dzieci otrzymały słodką niespodziankę w postaci waty cukrowej.

Święto dostarczyło nam wielu miłych wrażeń i na pewno będziemy je długo i ciepło wspominać.

Radość i uśmiech na twarzach przedszkolaków to również ogromna satysfakcja, dlatego przygotowywanie takich uroczystości jest przyjemnością nie tylko dla dzieci i rodziców, ale także dla wychowawcy.


Międzynarodowy Projekt Czytelniczy

„Magiczna moc bajek”

Grupy z oddziałów przedszkolnych  Oa i Ob w PSP w Natolinie w roku szkolnym 2019/2020 dołączają do Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „Magiczna moc bajek” czyli Bajkowa podróż do krainy wartości i dziecięcej wyobraźni.

  • Projekt jest odpowiedzią na realizację podstawowych kierunków polityki oświatowej Ministerstwa Edukacji Narodowej w roku szkolnym 2019/2020 oraz założeń podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
  • Projekt będzie realizowany w terminie: październik 2019 – maj 2020
  • Głównym celem Projektu jest promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym wobec osób z niepełnosprawnością.
  • Zadania mają formę propozycji zadań , do wyboru przez nauczyciela; można dostosowywać  realizacje założeń projektu do możliwości i potrzeb grupy oraz realizować własne pomysły, zachowując przy tym myśl przewodnią projektu.
  • Zrealizowane zadania będą opublikowane przez uczestników na grupie projektowej w dowolnej formie: opis, zdjęcia, prezentacja, wiersz, opowiadanie – celem potraktowania grupy projektowej, jako źródła pomysłów, inspiracji i wymiany doświadczeń.
  • Realizacja zadań z każdego modułu, będzie relacjonowana na stronie internetowej naszej szkoły.

OCZEKIWANE EFEKTY

W/w Projekt w swoich założeniach ma sprzyjać osiąganiu następujących rezultatów:

  • Wszechstronnemu rozwojowi dziecka w obszarach; społecznym, emocjonalnym, poznawczym i fizycznym,
  • Wzrostowi czytelnictwa;
  • Doskonaleniu umiejętności językowych dzieci;
  • Wzrostowi zrozumienia tekstów i poleceń;
  • Nauce twórczego myślenia;
  • Poprawie koncentracji, wydłużeniu przedziału uwagi;
  • Rozwijaniu pamięci i wyobraźni;
  • Zwiększeniu zdolności dzieci do refleksji i krytycznego myślenia;
  • Rozwojowi inteligencji emocjonalnej;
  • Podwyższenie samooceny;
  • Rozbudzenia zachowań prospołecznych (chęć niesienia pomocy innym ludziom, wrażliwość na krzywdę innych i niesprawiedliwość).

               


Dzień drzewa

10 października 2019 r. tradycyjnie obchodziliśmy  Dzień Drzewa. Tym razem akcja odbyła się pod hasłem „Drzewa dla klimatu”. Dzieci z oddziałów przedszkolnych brały udział w zajęciach edukacyjnych, które pogłębiły ich wiedzę na temat drzew. Poznały  rodzaje drzew oraz ich budowę. Wymieniały nazwy drzew i ich owoce. Na zajęciach plastyczno – technicznych wykonały  wspaniały plakat oraz pokolorowały farbą plakatową jesienne drzewa.
 Prace, które wykonały dzieci wykorzystano do stworzenia wspaniałej i kolorowej wystawy, która zdobi salę przedszkolną.

Wycieczka do Krainy Marzeń

 Dnia 05.10.2019r.   przedszkolaki pod opieką wychowawców wybrali się do ,,Krainy Marzeń” w Radomiu. Celem wycieczki było rozwijanie i doskonalenie sprawności ruchowej, zręczności oraz orientacji w przestrzeni, a także integracja dzieci z grup przedszkolnych. Przedszkolaki zostały zapoznane z zasadami zachowania się podczas pobytu w centrum zabaw i przestrzegania ich, aby zapewnić sobie i innym bezpieczeństwo.

Niezwykłą frajdą okazała się ogromna konstrukcja składająca się z labiryntu rur, przejść, zjeżdżalni i basenów z piłeczkami. Wysoka zjeżdżalnia znajdowała się na samym szczycie konstrukcji i nie brakowało dzielnych i odważnych aby ją pokonać. Dzieciaki z wielką chęcią znajdowały sobie zajęcie korzystając także z mini pojazdów, dmuchanych skakańców, armatek na piłeczki, elektronicznych samochodów, koników oraz maczug i automatów. Po długotrwałej zabawie był też czas na odpoczynek i uzupełnienie utraconych sił i energii oraz zaspokojenie pragnienia – na koniec zabawy dzieci otrzymały ciepłe przekąski i soki.

Pobyt bardzo szybko dobiegł końca i nadszedł czas pożegnania się z tym magicznym i bajkowym miejscem. Pełni niezapomnianych wrażeń i emocji wróciliśmy do oddziału przedszkolnego. Czas, który tam spędziliśmy był świetną zabawą dla wszystkich. Na pewno będziemy długo wspominać tę wycieczkę.


Dzień Chłopaka

30 września nasze grupy przedszkolne Oa i Ob zorganizowały uroczyście Dzień Chłopaka.  Był to wyjątkowy dzień dla chłopców, gdyż z racji ich święta zostali wyróżnieni tego dnia.  Zaplanowaliśmy ten dzień po hasłem „Dziewczyny dyżurują, a chłopaki świętują!”. Dziewczynki losowały  karteczki z czynnościami, które tego dnia będą na nich spoczywały m.in. sprzątanie sali po zabawie, kontrolowanie porządku na stolikach i pod stolikami, zwrócenie uwagi na prawidłowe czynności higieniczne w łazience oraz rozdawanie podczas zajęć kart pracy. Każda z dziewczynek miała przypiętą przez cały dzień plakietkę z wylosowanym przez siebie zadaniem. Zaś każdy z chłopców został 

odznaczony przez  koleżanki w tym wyjątkowym dniu, plakietkami z napisem „Dziś jest moje święto”. Następnie wszyscy chłopcy otrzymali prezenty z okazji  swojego święta, zaś dziewczynki drobny upominek. Później wszyscy skosztowaliśmy niewielką ilość słodkości przy wspólnie przygotowanym stole. Bawiliśmy się wesoło przy muzyce oraz w różne zabawy ruchowe zaproponowane także przez dzieci. Chłopcy byli tego dnia wyjątkowo szczęśliwi, natomiast dziewczynki dumne, iż mogły przyczynić się do szczęścia kolegów z grupy

.

 


Akcja sprzątanie świata

Wiek przedszkolny to okres wzmożonej aktywności poznawczej i emocjonalnej. Dlatego już w tym wieku należy dziecku ukazać potęgę i piękno otaczającego świata, wzbudzić w dziecku pozytywne uczucia, takie jak odpowiedzialność wobec siebie i przyrody. Już od wielu lat nasza szkoła oraz oddziały przedszkolne biorą udział w ogólnopolskiej akcji „Sprzątanie świata”.

W dniu 21 września nasze przedszkolaki w atmosferze emocjonalnego zaangażowania uczestniczyły w akcji. Przedszkolaki z grupy Oa wykonały plakat pt.„Wiedzą dorośli i dzieci jak segregować śmieci” oraz 0b pt. „Kochamy czystą planetę”. Segregowały śmieci do odpowiednich pojemników po wcześniejszym wysłuchaniu prezentacji podczas której poznały zasady segregowania, sposoby ponownego wykorzystywania i odzyskiwania wszystkich produktów, opakowań i materiałów przygotowanej przez uczniów z klas starszych. Plakaty, który wykonaliśmy w klasie także zawierały kolorowe pojemniki, co było czynnością sprawdzającą wiedzę dzieci na ten temat. Każde dziecko przyklejało wylosowany odpad na właściwy kosz. Następnie porozmawialiśmy wspólnie na temat, dlaczego tak ważne jest dbanie o czystość naszej planety. Jako Ci kochający czystą planetę, na dowód przynależności do tych, dbających o dobro Ziemi, dzieci wykonały opaski z zieloną planetą, którą nosiły dumnie tego dnia. Naszej akcji przyświecało motto: Jeśli świat będzie czysty zdrowa będzie żywność, powietrze, woda. To wpajamy maluchom od najmłodszych lat.


 

Dzień Kropki

Dnia 15 września 2019 r. uczniowie naszej szkoły i dzieci z przedszkola świętowali Międzynarodowy Dzień Kropki. Jest to święto kreatywności, odwagi i zabawy. Uczniowie, nauczyciele, pracownicy instytucji kultury na całym świecie, organizują tego dnia wiele działań. W naszych oddziałach przedszkolnych 0a i 0b zaplanowaliśmy wspólnie wiele ciekawych zadań, które związane były z „kropką”. Przedszkolaki wykonywały prace plastyczne kropkując kreatywnie umoczonymi w farbie paluszkami owocowe wzory, oglądały opowieść o kropce, którą wykonała Vashti, uczestniczyły w wielu zabawach ruchowych z wykorzystaniem kolorowych wielkich kropek „krążków” oraz brały udział w konkurencjach z podziałem na grupy, w których zadaniem było wykonać tyle o różnorodnej tematyce zadań, ile wskazują kropki- oczka na wyrzuconych kostkach.Zabaw nie było końca !

Był to wesoły, kolorowy, pełen atrakcyjnych kropkowych działań dzień !