Biblioteka 2018/2019

Witamy w zakładce Biblioteka


Do biblioteki zapraszają:

mgr Małgorzata Rochowska

mgr Maria Kozera-Frąk

 


Booktalking, czyli gawęda o książce

12 grudnia 2018 roku odbyła się w naszej szkole kolejna akcja promująca czytelnictwo –
Booktalking , czyli gawęda o książce przeprowadzona w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Uczniowie doskonale znali tę formę propagowania czytelnictwa, gdyż ich wystąpienia były krótkimi reklamami książek. Nie streszczali ani nie recenzowali, ale raczej przedstawiali bohaterów, fabułę czy też prezentowali kilka scen z książki w taki sposób, by słuchacze
chcieli sięgnąć po nią i przeczytać ją samodzielnie.

Najpierw zaprezentowali się uczniowie klas 4 – 6,
którzy w imponujący sposób polecali swoje ulubione książki.

Klasa 5a zareklamowała nam książkę Dziadek i Niedźwiadek Łukasza Wierzbickiego.
Niezwykle ciekawie pokazany fragment prawdziwej historii niedźwiedzia Wojtka – przyjaciela żołnierzy
z Armii Andersa. Uczniowie zaprezentowali nam  niezapomnianą lekcję  historii,
a stroje, rekwizyty i muzyka dopełniły tę aranżację.
Dziękujemy pani Agnieszce Bińkowskiej za przygotowanie występu uczniów.

Klasy 4a zachęcała nas do sięgnięcia po  serię książek Nazywam się… Uczniowie gawędzili
o sławnych postaciach, a następnie zaprezentowali żywe okładki. Występ z pewnością skusi nie jednego czytelnika po sięgnięcie po tę serię. Dziękujemy pani Dorocie Nowak za przygotowanie uczniów.

Klasa 4b próbowała nas przekonać, że warto  przeczytać książkę Biuro detektywistyczne Lassego i Mai . Tajemnica mumii. Uczniowie zaprezentowali fragment książki, z którego dowiedzieliśmy się, że znika cenny obraz z muzeum, a podejrzenie pada na tytułową mumię, kasjerkę, sprzątaczkę, strażnika i dyrektorkę muzeum. Niestety, nie został nam zdradzony winowajca kradzieży, dlatego musimy sięgnąć po książkę i poznać złodzieja. Uczniowie pracowali pod kierunkiem pani Małgorzaty Rochowskiej.

Klasa 4c wprowadziła nas w niesamowity świat przygód Neli, małej reporterki. Uczennice pokazały nam jak wyjątkową dziewczynką jest Nela! Uświadomiły, ile odbyła podróży i co koniecznie musi znaleźć się w jej plecaku. Po takiej reklamie z pewnością książka pobije rekordy popularności. Dziękujemy pani Małgorzacie Gawor i Ewie Jarzyńskiej za czuwanie nad pracą dzieci.

Klasy 5b przybliżyła nam fabułę książki Agnieszki Tyszki Zosia z ulicy Kociej. Uczniowie zaprezentowali nam w formie wywiadu losy głównej bohaterki. Dowiedzieliśmy się dlaczego zmieniła miejsce zamieszkania i jak odnalazła się w nowym otoczeniu.  Jej przygody z pewnością zainteresują czytelników.  Całości wystąpienia dopełniła prezentacja multimedialna w wykonaniu uczniów. Nad tak profesjonalnym występem czuwały panie Klaudia Kasprzak i Aneta Łazuk.

Klasa 5c gawędziła o książce Grażyny Bąkiewicz  Kazimierzu, skąd ta forsa  z serii
Ale historia…
Tytułowy bohater profesorek Cebula (Bartosz) wprowadził nas w szalony świat naukowca i wyjaśnił na czym polega niezwykłość jego lekcji. Wyjaśnił nam też znaczenie swojego nazwiska – zrzucał z siebie ubrania niczym cebula obierana ze skórki.
Dziękujemy pani Edycie Wiośnie za przygotowanie wystąpienia ucznia.

Klasy 6a zachęciła nas do czytania Rio Anaconda Wojciecha Cejrowskiego. Uczniowie świetnie odtworzyli fragment książki: gwarny targ, poszukiwany przestępca i sam Wojciech Cejrowski – znakomicie oddali klimat tej powieści podróżniczej. Na uwagę zasługują elementy dekoracji wykonane przez uczniów, jak i prezentacja, która stała się oprawą do wystąpienia. Gratulujemy pomysłu
i dziękujemy za opiekę nad uczniami pani Marzenie Kamńskiej.

Klasa 6b przekonała nas dlaczego warto przeczytać książkę A jeśli zostanę Barbary Ciwoniuk. Poznaliśmy fragmenty z życia Wiktorii, która po śmierci rodziców musi zamieszkać u ciotki, za którą nigdy nie przepadała. Tam zderza się z inną rzeczywistością i … swoją kuzynką – Janką. Co musi się wydarzyć, by Wiktoria odkryła, że bezwzględna kuzynka też jest samotna i załamana? Jaką rolę odegra
w tym pewien sympatyczny chłopak? Z tymi pytaniami zostaliśmy na koniec wystąpienia, a żeby poznać na nie odpowiedź  – musimy sięgnąć po książkę.
Dziękujemy pani Dorocie Nowak i Katarzynie Iwańskiej za czuwanie nad prezentacją uczennicy.

Następnie przyszedł czas, aby starsi uczniowie i  gimnazjaliści zaprezentowali swoje ulubione książki, które chcieliby polecić  innym.

Klasa 7a zachęcała nas do lektury książki „Harry Potter i przeklęte dziecko”. Uczniowie
w ciekawy sposób zaprezentowali hasła reklamowe, które propagują czytanie i odegrali  nieco zabawną scenkę, kiedy Dyrektorka zaproponowała Skorpiusowi, aby zajął się sportem. Następnie dowiedzieliśmy się, że Harry Potter po wygranej wojnie postanowił się ustatkować i został pracownikiem Ministerstwa, ma żonę i trójkę dzieci. Aby dowiedzieć się więcej, musimy sami przeczytać tę książkę. Dziękujemy pani Agnieszce Tkaczyk – Żylińskiej za przygotowanie występu klasy.

Klasa 7b przekonała nas o nadzwyczajności książki  Niki i Tesla. Laboratorium pod napięciem. Co tam się działo…? W skrócie można to opisać tak: opuszczony dom na końcu ulicy. Tajemnicza dziewczyna w oknie na piętrze. Podejrzany czarny samochód podążający za bohaterami , a Niki i Tesla zostają wysłani na wakacje do ekscentrycznego wujka i… nieoczekiwanie odkrywają, że w okolicy roi się od wielu sekretów. Podziwiamy pomysł i dziękujemy pani Joannie Ludwińskiej za opiekę nad uczniami.

Klasa 8 wprowadziła nas w anielski świat książki  Anioł Dorttea’y de Spirito.  Mieliśmy okazję poznać piątkę głównych bohaterów miasta Viterbo, które kryją tajemnicę istnienia aniołów – pięknych jasnowłosych istot o niebieskich oczach, które od wieków żyją wśród śmiertelnych mieszkańców miasta. Jednak Vittoria jest inna: nie ma skrzydeł i czuje się obca nawet we własnej rodzinie, a do tego piecze ciasteczka, które wszystkim nie smakują. Skusiliśmy się na taką degustację … Dziękujemy.
Nad wystąpieniem uczniów czuwała pani Kamila Rozwadowska.

Klasa 3 gimnazjum zaprezentowała nam fabułę książki Pamiętnik narkomanki autorstwa Barbary Rosiek. Młodzież poruszyła trudny temat narkomanii wśród ludzi młodych. Uczniowie znakomicie pokazali wewnętrzną walkę dziewczyny – wzorowej uczennicy, która chce przeżyć coś nowego i … spotyka na swej drodze nieodpowiednich ludzi. Targają nią sprzeczne uczucia. Walka Dobra ze Złem, chęć poznania innego świata, a jednocześnie  wybór tego, co spycha ją na dno ludzkiego istnienia – uzależnienie – oto główny temat książki, którą polecali uczniowie.
Dziękujemy pani Marii Trzos za przygotowanie swoich podopiecznych.

Podczas zakończenia każdego spotkania –  pan dyrektor Leszek Pożyczka wręczył uczniom nagrody
za udział w konkursach:

  • „Książka poszerza horyzonty” – konkurs plastyczny zachęcający do czytania
  • „Czytanie jest cool”- konkurs na najoryginalniejszy mem biblioteczny
  • „Ta książka jest the best” – album w języku angielskim promujący czytanie
    na lekcjach języka obcego.

Następnie, podsumował wszystkie akcje związane z realizacją zadań w ramach
Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa i wyraził pełne uznanie dla uczniów, którzy są niezwykle uzdolnieni i bardzo kreatywni. Podziękował także wszystkim nauczycielom, bez pomocy których te działania nie miałyby tak wysokiej rangi.

My również dziękujemy, że z takim zapałem i entuzjazmem włączyliście się w realizację Programu. Rezultat przewyższył nasze oczekiwania. Gratulacje!

 

 


Konkurs promujący czytanie

Konkursu „ Czytanie jest cool!” na najoryginalniejszy mem biblioteczny
zachęcający do czytania  ROZSTRZYGNIĘTY!!!
Nagrody zostały uroczyście wręczone podczas Booktalkingu – spotkania promującego czytanie.

Do konkursu przystąpili uczniowie klas 5a, 5b,5c,6a,6b, 7a i 7b. Wykonanie prac konkursowych zostało poprzedzone lekcjami  informatyki, na których uczniowie zapoznali się ze sposobem tworzenia memów
i stronami internetowymi, z których mogą pobrać darmową grafikę.
Konkurs został rozstrzygnięty poprzez głosowanie dyrekcji, nauczycieli, pracowników obsługi i uczniów. Prace były zakodowane i każdy oddał swój głos na najoryginalniejszy według niego mem.

Grono nauczycielskie wyłoniło  zwycięzców:

I miejsce zdobyła Kinga Warchoł z klasy 6B

II miejsce zdobyła Magdalena Markowska z klasy 6B

III miejsce ex aequo Alicja Bogatek z klasy 7a i Agata Gębura z klasy 6B

Wyróżnienie otrzymali:  Julia Krawczyk z klasy 6a i Hubert Woźniak z klasy 7b, Oliwia Brach z klasy 6b

Nieco inne zdanie mieli uczniowie, którzy podczas głosowania wyłonili MEMA UCZNIOWSKIEGO.

Zdecydowanym faworytem była praca Bartosza Zawiszy z klasy 6B, ale także z uznaniem  spotkała się praca Patrycji Zbrożyny z klasy 6b i Huberta Woźniaka z klasy 7b.

Gratulujemy wychowawcom kreatywnych uczniów a dzieciom życzymy niezliczonych pomysłów!!!

 


Konkurs promujący czytanie

Konkurs promujący czytanie na lekcjach języka angielskiego –
 Ta książka jest the best został rozstrzygnięty. Jury wyłoniło zwycięzców:

I miejsce  Adam Gałecki kl. 4c

II miejsce Krystian Kutkiewicz kl.5b

III miejsce Marta Żak kl.5b

Wyróżnienia otrzymali:

Julia Walczak kl.4b

Igor Nowocień kl. 4c

Maja Urbańska kl 5b

Natalia Fortuna kl. 5b

Zuzanna Klimek kl. 5b

Karolina Kostecka kl. 5 b

Nagrody zostały  uroczyście wręczone podczas spotkania promującego czytanie – Booktalking.

Gratuluję zwycięzcom!!

 

 


Prezentacja projektów czytelniczych klas 1 – 3

We wtorek, 4 grudnia, w naszej szkole miała miejsce druga odsłona efektów pracy nad projektami czytelniczymi. Tym razem zaprezentowali się uczniowie z klas 1 – 3, którzy w ciekawy sposób zachęcali swoich kolegów i koleżanki do sięgnięcia po nowo zakupione do szkolnej biblioteki książki w ramach Narodowego programu Rozwoju Czytelnictwa. Uczniowie pracowali metodą projektu wraz ze swoimi wychowawczyniami. Każda klasa zaprezentowała inną pozycję książkową:

Klasa 1a:

Uczniowie pod kierunkiem p. Moniki Wilczyńskiej zachęcali do sięgnięcia po książki z serii „Opowiem ci mamo…”. Do prezentacji wybrali część „Opowiem ci mamo, skąd się bierze miód” Katarzyny Bajerowicz i Marcina Brykczyńskiego. Dzieci opowiadały o codziennym trudzie pszczół, zaśpiewały piosenkę o pszczołach, zatańczyły sambę, a nawet poczęstowały zebranych widzów miodem. A tego wszystkiego dokonały przepięknie przebrane za pszczółki.

                Klasa 1b:

Dzieci zachęcały do przeczytania książek o wyjątkowym słoniu w kratkę – Elmerze, którego wymyślił David McKee. Pod kierunkiem p. Ewy Mąkosy uczniowie opowiadali o przygodach słonika, a następnie zaprezentowali przygotowany przez siebie plakat.

                Klasa 2a:

W świat zagadek zabrali nas uczniowie p. Justyny Fliszkiewicz, którzy zachęcali do sięgnięcia po książki o przygodach Detektywa Pozytywki autorstwa Grzegorza Kasdepke. Widzowie mieli możliwość obejrzeć prezentację multimedialną oraz plakaty i lapbooka zrobionego przez dzieci.

                Klasa 2b:

Do sięgnięcia po książkę „Baba Jaga w Ameryce” Zbigniewa Dmitrocy zachęcali uczniowie pod kierunkiem p. Pauliny Szwarc – Szczepanik, którzy opowiedzieli jak Baba Jaga znalazła się za oceanem i co ją tam spotkało. Dopełnieniem ich scenki była przygotowana prezentacja oraz piosenka w wykonaniu samych uczniów.

                Klasa 3a:

Do krainy baśni polskich udaliśmy się wraz z dziećmi, które przygotowały prezentację książki „Cudowna studzienka” pod kierunkiem p. Anny Suchowskiej. Uczniowie przebrani za postacie z polskich legend starali się je przybliżyć swoim kolegom i koleżankom za pomocą opowieści, piosenki, a nawet przygotowanej mapy baśni.

                Klasa 3b:

Uczniowie pod kierunkiem p. Ewy Wikalińskiej w przezabawny sposób przypomnieli nam „Baśń o dwunastu miesiącach”, do której dołączyli prezentację nowej książki „Rok z Findusem” Evy-Leny Larsson. Swoją prezentację ubarwili kolorowymi kostiumami oraz ciekawymi rekwizytami.

                Każda klasa przedstawiła wybrane przez siebie książki w sposób wyjątkowy i barwny, pobudzając ciekawość widzów, którzy z pewnością będą chętnie sięgać po zakupione przez bibliotekę nowości wydawnicze. Zaś Pan Dyrektor Leszek Pożyczka na zakończenie jeszcze raz podkreślił zalety czytania książek, przypominając, że nie tylko poszerzają naszą wiedzę, wzbogacają słownictwo i rozwijają wyobraźnię, ale są przede wszystkim doskonałym sposobem na przyjemne spędzenie wolnego czasu.


Projekty czytelnicze klas 4-7

W piątek 30.11.2018r. nastąpił długo oczekiwany finał projektów czytelniczych uczniów klas 4-7
w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Uczniowie musieli wykorzystać księgozbiór znajdujący się
w bibliotece szkolnej i w ciekawy sposób zachęcić swoich kolegów
i koleżanki do przeczytania książki, którą prezentowali. Jak słusznie zauważył pan dyrektor Leszek Pożyczka – uczniowie na każdym poziomie edukacyjnym, prezentowali różne wartości,  wykazując się dojrzałością czytelniczą. Widoczne było jak z wiekiem zmieniają się gusta czytelnicze dzieci i jak doskonale odnajdują się w kręgu literatury, którą uważają za wartościową.

Uczniowie klas 4-7 zaprezentowali  książki:

Klasa 4a przygotowała „żywe okładki” do serii Nazywam się…  Dowiedzieliśmy się kilku ciekawostek
o Mikołaju Koperniku, Fryderyku Chopinie, Albercie Einsteinie, Marii Skłodowskiej – Curie, Janie Pawle II, Matce Teresie z Kalkuty czy Faustynie Kowalskiej.
Nad pracą uczniów czuwała p. Dorota Nowak.

Klasa 4b zapoznała nas z serią książek Andrzeja Maleszki Magiczne drzewo.  Uczniowie przygotowali lektury w pudełkach, lektury na wieszakach i lapbooki do książek  Tajemnica mostu, Gra, Cień smoka, Świat ogromnych, Inwazja, Berło.  Wykonali okładki
i rysunki do książek , a następnie przedstawili  po krótce treść każdej z części. Nad pracą uczniów czuwała p. Małgorzata Rochowska.

Klasa 4c przeniosła nas do świata Neli, małej reporterki. Podziwialiśmy prezentację w wykonaniu jednej z grup, zmierzyliśmy się z krzyżówką tematyczną, zachwycaliśmy się pięknym plakatem
i albumami wykonanymi przez uczniów.
Nad pracą uczniów czuwała p. Małgorzata Gawor.

Klasa 5a zaprezentowała efekt swojej pracy nad lapbookiem do książki Pax  Sary Pennypacker. Uczniowie przekonywali nas, że wartość przyjaźni  jest bardzo ważna w życiu każdego człowieka. Mamy nadzieję, że klasa 5a zachęciła swoich rówieśników do wypożyczenia tej książki.
Nad pracą uczniów czuwała p. Dorota Nowak.

Klasa 5b Uczniowie tej klasy zapoznali nas z bohaterami książki Joanny Olech Dynastia Miziołków, prezentując plakaty przedstawiające głównych bohaterów. Następnie mogliśmy obejrzeć przezabawną scenkę dotyczącą sposobów unikania obowiązku szkolnego, czyli jak Miziołek symulował chorobę, aby nie iść do szkoły.  Nad pracą uczniów czuwała p. Aneta Łazuk.

Klasa 5c przeniosła nas w czasie do odległej przeszłości, prezentując serię  Ale historia… Uczniowie wykonali plakaty do książek Grażyny Bąkiewicz Mieszko, ty wikingu!, Jadwiga kontra Jagiełło, Mamy Niepodległość . Za sprawą niezwykłej maszyny teleportowaliśmy się  do czasów postaci historycznych, z którymi rozmawiali uczniowie i czerpali wiedzę historyczną. Całości dopełniła wystawa ilustracji z książek wyeksponowana w oryginalny sposób.  Nad pracą uczniów czuwała p. Ewa Fundowicz.

Klasa 6a zapoznała nas ze zbiorem opowiadań o tym, co w życiu najważniejsze,  czyli przyjaźni, szacunku, sprawiedliwości, odwadze, wolności, ale też optymizmie, życzliwości, pokojowym nastawieniu do świata… Niezwykła scenka w wykonaniu uczniów  pięknie zobrazowała te wszystkie wartości a plakat, który wykonali,  był wierną dużą kopią oryginału książki. Gratulujemy talentu. Nad pracą uczniów czuwała p. Dorota Nowak.

Klasa 6b w niebanalny sposób nawiązała do braku zainteresowania czytaniem. Uliczna sonda na temat tego, co przechodnie ostatnio przeczytali, zakończyła się pytaniem – stwierdzeniem: Czy nikt już nie czyta w dzisiejszym świecie? Na szczęście klasa 6b zapewniła nas, że czyta, ponieważ zaprezentowała serię Ricka Riordana Percy Jackson i bogowie olimpijscy. Hasła reklamowe na transparentach
i uczniowie żywo opowiadający na temat literatury fantastycznej
z pewnością spowodują tłok w szkolnej bibliotece.
Nad pracą uczniów czuwała p. Dorota Nowak.

Klasy 7a i 7b pracowały wspólnie nad książką Juliusza Słowackiego „Balladyna”. Chcąc przybliżyć nie do końca  zrozumiałą dla uczniów lekturę, postanowili w ciekawy sposób zapoznać swoich młodszych kolegów z tematem dążenia do władzy, niezdrowej rywalizacji
i innych wartości płynących z dramatu. Klasa 7a nagrała wywiad
z Aliną, zaś klasa 7b z Balladyną. Prowadzący świetnie poradzili sobie z taką formą wypowiedzi, a pytania od publiczności także były dojrzałe i ciekawe. Klasy przedstawiły również symbolikę dramatu,
a także zaprezentowały plakaty i prezentację multimedialną. Myślimy, że po takiej prezentacji Balladyny, każdy siódmoklasista 
z chęcią sięgnie po tę książkę.
Nad pracą uczniów czuwała p. Edyta Wiosna.

Bardzo dziękujemy wszystkim uczniom za tak duże zaangażowanie, a nauczycielom za koordynowanie pracy grup projektowych!


Akcja „Starsi czytają – młodsi słuchają”

Przez cały październik trwała akcja czytelnicza „starsi czytają – młodsi słuchają” zorganizowana przez panią Marię Kozerę – Frąk w ramach Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych. Jej celem była promocja czytania książek wśród uczniów, inicjowanie mody na czytanie w wolnym czasie oraz wykształcenie nawyku regularnego czytania, zachęcenie do sięgania po książki, a także uświadomienie uczniom korzyści płynących z czytania. Uczniom z klas nauczania początkowego wybrane przez nauczyciela bibliotekarza książki czytali chętni uczniowie z klas 7. Uczniowie mieli możliwość wysłuchać utworów prozatorskich i poezji, zarówno z klasyki literatury dziecięcej autorstwa Adama Bahdaja, Marii Buyno – Arctowej czy Marii Konopnickiej, jak i nowości wydawniczych. Akcja ta zaowocowała podniesieniem poziomu czytelnictwa wśród uczniów oraz integracją środowiska szkolnego i promocją biblioteki szkolnej w tym środowisku z zaznaczeniem jej roli dla edukacji czytelniczej. Ponadto uczniowie zrozumieli jak ważne jest propagowanie wspólnego czytania jako wartościowego sposobu spędzania czasu z rodziną i znajomymi.


Projekt klasy 8

W dn. 29.10.2018r. klasa 8 w ramach realizacji projektu czytelniczego „Rok szkolny z lekturą” – zaprezentowała spotkanie z „Panem Tadeuszem” Adama Mickiewicza.
Na początku lekcji w liryczny sposób przemówiła do uczniów nauczycielka – p. Edyta Wiosna – słowami:
<<„Pan Tadeusz” utwór wszystkim znany
nie wiem dlaczego tak przez uczniów nie lubiany.
Epopeją zwą go wszyscy,
choć nie wszystkim jest nam bliski.
Tak się stało dnia pewnego,
że ten epos pojawił się w klasie VIII na lekcjach języka polskiego.
Popłoch wśród uczniów uczynił…
Wtedy pomyślałam sobie
coś poradzić trzeba,
żeby młodzież z Natolina
epopeję narodową znała
i o jej walorach artystycznych
wszystkim opowiadała.
Drodzy uczniowie!
Dziś Wam lekcję we władanie oddaję,
abyście udowodnili,
żeście choć trochę lekturę szkolną
autorstwa Adama Mickiewicza
zrozumieli i polubili>>.

Następnie dowiedzieliśmy się jak wyglądało życie w Soplicowie, jak chodzili ubrani bohaterowie,
a także co jedli i pili podczas posiłków.  Wielkim zaskoczeniem była degustacja, podczas której mogliśmy spróbować tradycyjnych potraw: pieczonej kaczki z jabłkami, bigosu, rosołu, wędlin wędzonych w  jałowcowym dymie, chleba ze smalcem i łososia …
Pan dyrektor Leszek Pożyczka pogratulował uczniom zaangażowania w realizację projektu, a także docenił pomoc rodziców w przygotowaniu „soplicowskiej uczty”.
 Podkreślił także jak ważne jest czytanie lektur  szkolnych.
Uczniowie stanęli na wysokości zadania!
Gratulacje!!!

Małgorzata Rochowska


Nowe książki w bibliotece!!!

Drodzy koneserzy literatury!
Pragniemy Wam przekazać, że Wasze propozycje zakupu nowych książek do biblioteki szkolnej
w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa dotarły już do NAS!
Wkrótce zapraszamy do wypożyczeń!

 

P.S. Niektórzy nie mogą się doczekać i już przeglądają nowości…

Cierpliwości dziewczyny! Już niebawem 🙂

Małgorzata Rochowska


Konkurs Głośnego Czytania

17 października  2018roku w bibliotece szkolnej odbył się II Szkolny Konkurs Głośnego Czytania
w kategorii klas 4-6 oraz 7-8 i 3 gimnazjum.  Eliminacje klasowe przeprowadziły nauczycielki języka polskiego: p. Małgorzata Gawor, p. Aneta Łazuk, p. Dorota Nowak – Trzaskoma, p. Małgorzata Rochowska i p. Edyta Wiosna, które wybrały dwie najlepiej czytające osoby w klasie.
Podczas konkursu uczniowie zmierzyli się z czytaniem fragmentów książek:
klasa 4 „Ciumkowe historie w tym jedna smutna” Pawła Beręsewicza
klasa 5 „Zygmuncie i kto tu rządzi? Grażyny Bąkiewicz
klasa 6 „Czarownice są wśród nas” opowiadanie Joanny Wachowiak „Zwodnicza mapa”
klasa 7 „Srebrny chłopiec” Kristiny Ohlsson
Klasa 8 „Jutro” Johna Marsdena
Klasa 3 gimnazjum „Ogon Kici” Ewy Nowak
W tym roku miło było nam gościć panie: z Biblioteki Pedagogicznej w Radomiu – p. Ewę Swęd –zastępcę dyrektora, kierownika Wydziału Gromadzenia i Opracowania Zbiorów oraz pracownika Gminnej Biblioteki Publicznej w Jedlni – Letnisko – p. Izabelę Rusinek , które wraz z p. Marią Kozerą – Frąk zasiadły w komisji konkursowej.  Jury oceniało uczestników pod względem płynności czytania, dykcji, intonacji, tempa czytania, oddziaływania na emocje oraz za ogólne wrażenie artystyczne. Panie z komisji jednogłośnie wyłoniły zwycięzców.
W klasach 4-6
I miejsce i tytuł Mistrza Czytania zdobyła Natalia Fortuna z kl. 5b
II miejsce i tytuł Wicemistrza
Czytania zdobył Adam Gałecki z kl. 4c
III miejsce ex aequo i tytuł Czeladnika Czytania zdobyli Mateusz Kozik z kl. 5c i Weronika Czarnecka z kl. 6b
W klasach 7-8 i 3 gimnazjum
I miejsce i tytuł Mistrza Czytania zdobył Rafał Kiraga z kl.8
II miejsce i tytuł Wicemistrza Czytania zdobyła Natalia Mąkosa z kl. 8
III miejscei tytuł Czeladnika Czytania zdobyła Natalia Mąkosa z kl. 7b

W dniu 18 października 2018r na szkolnym apelu pan dyrektor Leszek Pożyczka wraz z panią wicedyrektor Beatą Baryłką wręczyli zwycięzcom dyplomy i słodkie upominki.

Gratulujemy uczniom zaangażowania i polecamy nowe książki do czytania!!!

Dziękujemy Dyrekcji Gminnej Biblioteki Publicznej w Jedlni – Letnisko i Biblioteki  Pedagogicznej
w Radomiu za współpracę i pomoc w przeprowadzeniu konkursu.

Małgorzata Rochowska

 


W roku szkolnym 2018/2019
w Publicznej Szkole Podstawowej w Natolinie
będzie realizowany priorytet 3
Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa,
dzięki któremu zostaną zakupione do biblioteki szkolnej
książki o wartości 15 000 zł, 
 zgodne z zainteresowaniami czytelniczymi
                                                                                  dzieci i młodzieży.

                                         Prosimy o aktywne włączanie się w działania biblioteki szkolnej!


Harmonogram odbioru podręczników

klasa 1
klasa 2
klasa 3
klasa 4
klasa 5
klasa 6
klasa 7
klasa 8
klasa 3 gim
11. IX
14.IX
10.IX
7.IX
13. IX
6.IX
5.IX
12.IX
4.IX

Harmonogram może ulec zmianie. O możliwości odbioru podręczników uczniowie zostaną powiadomieni dzień wcześniej.