Witamy w zakładce Oddziału Przedszkolnego
Zakończenie Roku Szkolnego 2019/2020
W tym roku zakończenie roku szkolnego dla wszystkich uczniów wyglądało zupełnie inaczej niż jak to było w poprzednich latach…
Z uwagi na panującą pandemię koronawirusa w Polsce i na świecie, nie miało miejsca uroczyste zakończenie roku również dla oddziałów przedszkolnych 0a i 0b w Natolinie.
Poprosiliśmy jednak rodziców naszych wychowanków o zdjęcia z dyplomami zrobione w domu.
Dzięki temu możemy zobaczyć jaka to wielka radość dla dzieci
Bardzo miło nam zobaczyć te piękne uśmiechy za którymi bardzo tęsknimy
Życzymy wesołych, słonecznych
i bezpiecznych wakacji
…miłego wypoczynku i uśmiechu na co dzień oraz szczęśliwego powrotu do szkoły.
Wakacje to czas odpoczynku od książek, zeszytów, szkoły i porannego wstawania.
Sprawcie, by był to wspaniały dla Was czas
Do zobaczenia
„Dzień Mamy”
Jeden z najpiękniejszych dni w roku!
Dzieci z oddziałów przedszkolnych 0a i 0b w porozumieniu z wychowawcami, na odległość, ale z ogromną ochotą i zaangażowaniem postarali się dla swoich kochanych Mam w tym dniu.
26 maja każde dziecko miało zrobić coś miłego dla swojej mamusi… zrobić laurkę


Z relacji Mam wiemy, że dzieci bardzo się postarały


Poniżej prezentujemy przesłane piękne laurki.
Wszystkim kochanym MAMOM , zapracowanym, opiekuńczym, najwspanialszym i wyjątkowym zawsze dla swoich dzieci życzymy przede wszystkim ZDROWIA

Praca zdalna – Polskie Symbole Narodowe
W temat wprowadził dzieci film edukacyjny pt. „Polskie Symbole Narodowe”.
Przedszkolaki obejrzały przygotowany materiał i wykonały zadanie, jakim było wykonanie flagi naszego kraju.
Dzieci starsze doskonale wykonały również inne zadania zgodne z tematyką, pięknie podpisywały symbole narodowe , zaś młodsze dzieci poradziły sobie z łatwiejszymi zadaniami.
Na zakończenie tematyki o naszym kraju, wszystkie dzieci zwiedzały najważniejsze polskie miasta przy piosence pt. „Jesteśmy Polką i Polakiem” oraz wykonywały zadania dotyczące pięknych miast w Polsce.
Miesiąc maj rozpoczął się dla przedszkolaków wspaniałą lekcją przypomnienia sobie, że są Polakami, a Polska to ich Ojczyzna.Dziękujemy za piękne flagi

Dzień Bibliotekarza i Bibliotek
Dziś 8 maja obchodzimy Dzień Bibliotekarza i Bibliotek 
Praca bibliotekarza to nie tylko, jak myślą niektórzy, przesiadywanie między zakurzonymi książkami, to także misja, której celem jest docieranie do jak największej liczby miłośników książek, a także zachęcanie do czytania i sięgania po piękną literaturę






Życzymy Wszystkim pracownikom bibliotek wszystkiego dobrego jak w najpiękniejszej baśni i dziękujemy za trud i pracę włożoną w celu szerzenia czytelnictwa w naszej placówce

Zachęcamy do czytania

DZIĘKUJEMY
„ Zaświeć na niebiesko
–
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu”
2 kwietnia z okazji „Światowego Dnia Świadomości Autyzmu”, chcieliśmy pokazać, iż mocno wspieramy i jednoczymy się z osobami ze spektrum autyzmu !
I zaświeciliśmy na niebiesko




RAZEM DLA AUTYZMU

Każdy z nas jest wyjątkowy i posiada swoją indywidualność!
I to jest właśnie piękne !

Dziękujemy dzieciom za wykonywanie zadań na odległość, a Rodzicom za wsparcie

Bardzo to cenimy w obecnej sytuacji.
Książka
– najlepszy przyjaciel –
kolejne zadanie z projektu zrealizowane.
2 kwietnia obchodzony jest Światowy dzień książki ( w dniu urodzin duńskiego baśniopisarza Hansa Christiana Andersena). Ma ono na celu popularyzowanie czytania wśród najmłodszych. Dzieci w ramach realizacji jednego z zadań Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „ Magiczna Moc Bajek” z ogromną radością wykonały „Zaczarowaną zakładkę”, która będzie im towarzyszyła każdego dnia podczas czytania

Należy pamiętać, że książka wprowadza czytelnika w cudowny świat, rozwija myślenie i słownictwo, dostarcza wielu wspaniałych przeżyć. Dziękujemy za przesłanie zdjęć z zakładkami.
Życzymy miłego czytania na co dzień


„Serce dla medyka” 

Każdego dnia dbają o nasze zdrowie

Są bohaterami niosącymi pomoc innym


Dziękujemy Wam




zorganizowanej w ramach międzynarodowego projektu czytelniczego, w którym bierzemy udział od października 2019r. – „ Magiczna Moc Bajek”.

Dzieci wykonały w domach piękne prace, aby podziękować służbie zdrowia za zaangażowanie i pomoc wszystkim potrzebującym w tym trudnym dla wszystkich czasie.Dziękujemy SWOIM małym serduszkiem


#sercedlamedyka
Praca zdalna „ C jak cebulka- nasza domowa hodowla”
Dzieci poznały literę C jak cebulka

A żeby zapamiętać już na zawsze tą szczypiącą w oczy literkę, miały wyjątkowe zadanie !
Najpierw zorganizowały donicę, a potem w zależności od jej wielkości sadziły w umieszczonej w niej ziemi dwie, trzy lub więcej cebulek…niektóre hodowle były naprawdę duże !

O wszystkie cebulkowe plantacje dzieci dbały jak należy. Postawiły swoje donice na parapecie, aby słoneczko


Życzymy zdrówka !Wychowawczynie oddziałów przedszkolnych

Praca zdalna
„Koronawirus
-doświadczenie „




Jak w prosty sposób pokazać dzieciom dlaczego tak ważne jest mycie rąk , szczególnie podczas obecnej epidemii koronawirusa?
Przeprowadzając prosty eksperyment wg instrukcji nagranej przez nauczyciela, dzieci z oddziału przedszkolnego Ob dowiedziały się, czego nie lubią bakterie !Koniecznie zróbcie go z dziećmi w domu!
Potrzebujecie tylko miseczki z wodą



1. Nalej wody do miski lub głębokiego talerza.
2. Wsyp trochę mielonego pieprzu.
3. Poproś dziecko o zanurzenie w tej mieszaninie palca. Czy pieprz (nasz „wirus”) przyczepia się do palca?
4. Poproś dziecko, by zanurzyło palec w miseczce z mydłem i ponownie włożyło palec do mieszanki wody z pieprzem
5. Obserwujcie razem jak „wirus” (ziarenka pieprzu) ucieka przed mydłem!Bawcie się dobrze podczas przeprowadzania tego eksperymentu, a potem znajdźcie wspólnie inne. Doświadczenia to wspaniały, (a przy okazji pożyteczny




Trzymajcie się zdrowo!

„Pierwszy Dzień Wiosny”

Żałujemy, że Pierwszy Dzień Wiosny z powodu rozprzestrzeniającego się koronawirusa

Cieszymy się zatem bardzo z takich realizacji zadań jak te

Takie momenty kiedy otrzymujemy wasze prace, widząc zaangażowanie Rodziców oraz wielki wkład i staranność wykonania, to dla nas ogromna radość

Chociaż w ten sposób możemy umilić sobie ten ciężki okres.
Wszystkie Panie Wiosny są przepiękne!



Kolorowe, uśmiechnięte, a techniki wykonania bardzo różnorodne , a co najważniejsze- samodzielne !


Konkurs Pieśni i Poezji Patriotycznej
„Kocham moją Ojczyznę”
266 kandydatów z rejonu radomskiego zgłosiło się do XVII edycji diecezjalnego Konkursu Pieśni i Poezji Patriotycznej „Kocham moją Ojczyznę”.
Eliminacje miały miejsce w piątek, 6 marca, w Młodzieżowym Domu Kultury w Radomiu przy ulicy Słowackiego 17.Z oddziału przedszkolnego 0b do konkursu przygotowywało się dwoje dzieci.
Sergiusz Szczygielski w wykonaniu utworu „Warszawa da się lubić ”
oraz Maria Deja w wykonaniu piosenki patriotycznej „Sanitariuszka Małgorzatka”.Dzięki wsparciu Wychowawcy, szlifowaniu nauki śpiewu Pani Małgorzaty Marglewskiej oraz ogromnym zaangażowaniu Rodziców, wykonania były na bardzo wysokim poziomie.
Nie zabrakło także rekwizytów i pięknych strojów podczas występu.Marysia Deja zajęła III miejsce !
GRATULUJEMY serdecznie

Choć dla nas sam udział w konkursie jest już wart GRATULACJI !
” Skarpetkowe wyzwanie”
Choć na odległość to jak zwykle daliśmy radę
Tak ważnego tematu nie mogliśmy pominąć niezależnie od miejsca w którym się znajdujemy
Przedszkolaki z oddziałow przedszkolnych 0a i 0b z Natolina wraz z Rodzicami, dzielenie wykonały zadanie w tym trudnym dla nas okresie i zaangażowały się w ramach projektu czytelniczego „Magiczna Moc Bajek” realizując zadanie „Skarpetkowe Wyzwanie ”
„Skarpetkowe Wyzwanie” odbywa się co roku 21 marca i wiąże się z Światowym Dniem Zespołu Downa. Tego dnia na znak uznania dla ludzkiej unikalności są noszone dwie różne skarpetki.
Wyzwanie skierowane jest do wszystkich, którzy chcą okazać solidarność i wsparcie dla osób z zespołem Downa oraz ich rodzin. Szerzy świadomość, że indywidualność ludzka czyni ten świat pięknym, bardziej kolorowym, interesującym i inspirującym
Dziękujemy dzieciom i ich Rodzicom za zaangażowanie i przesłanie zdjęć.
Pozdrawiamy
„ Dlaczego Pinokio ma długi nos?

Realizując to zadanie przeprowadziliśmy zabawę „prawda czy fałsz”: przedłużanie- budowanie nosków z klocków za każdym razem, kiedy nauczyciel przeczyta nieprawdziwą informację dotyczącą wydarzeń o drewnianym Pajacyku.
Dzieci otrzymały obrazek przedstawiający Pinokia i układały z klocków w odpowiednim miejscu „ nosek wieżyczkę”. Długość noska zależał od ilości umieszczonych klocków oznaczających kłamstwo.
Następnie każde dziecko liczyło ilość klocków na nosku, a dzieci które wykonały zadanie bezbłędnie zostały nagrodzone brawami

Na zakończenie zajęć dzieci kolorowały postać bohatera omówionej bajki.
„Czy warto kłamać?”
Wycieczka na spektakl teatralny „Jaś i Małgosia”



Przebieg i podsumowanie konkursu
„MONIUSZKO W MAZOWIECKICH SZKOŁACH I PRZEDSZKOLACH”
realizowanego metodą projektu pod nazwą „Moniuszko w dziecięcej wyobraźni i sercach najmłodszych” organizowanego przez Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli wraz z Teatrem Wielkim – Operą Narodową.
OPIS ZREALIZOWANYCH DZIAŁAŃ
Projekt edukacyjny w ramach konkursu „Moniuszko w mazowieckich szkołach i przedszkolach” realizowany był w Publicznej Szkole Podstawowej w Natolinie przez dzieci 4, 5 i 6 letnie z oddziałów przedszkolnych. Okazał się wspaniałą okazją, by wyłonić wśród wychowanków talenty muzyczne, zachwycić się ogromnym zainteresowaniem muzycznym i plastycznym oraz dostrzec możliwości aktywnych i twórczych działań dzieci niezależnie od ich uzdolnień. Dzieci codzienną pracą pokazały, iż potrafią współpracować w zespole, pilnie pracować samodzielnie, uważnie słuchać oraz wytrwale uczestniczyć w codziennych próbach i realizacji działań projektowych o różnym charakterze. Mimo, iż grupa przedszkolna jest bardzo różnorodna wiekowo, każde z uczestników znalazło wśród wykonywanych zadań „coś dla siebie”.
Aby wspomóc muzykalność dziecka w wieku przedszkolnym, wrażliwość muzyczną, a tym samym kształtować i doskonalić gust muzyczny naszych młodych wychowanków zdecydowaliśmy wspólnie z dziećmi i ich rodzicami na przystąpienie do konkursu zorganizowanego w 200. rocznicę urodzin ojca polskiej opery narodowej Stanisława Moniuszki i przystąpić do planowania działań.
Zaczęliśmy od zakupu książek o Stanisławie Moniuszce i czytaniu ich każdego dnia fragmentami między codziennymi zajęciami. Rytuałem podczas realizacji projektu stało się także słuchanie utworów muzycznych Moniuszki podczas wykonywania zadań w „kartach pracy” realizując planowane zajęcia oraz podczas swobodnych zabaw. Na podstawie wysłuchanych informacji o kompozytorze, które były podstawą do czynienia dalszych działań projektowych, dzieci wykazały swoje umiejętności twórcze w różnych dziedzinach.
Twórczość muzyczną
dzieci ukazały wykonując układ baletowy do tworu „Bajka”, układ w strojach ludowych do utworu „Prząśniczka”, naukę pieśni „Prząśniczka” całej grupy projektowej wraz z układem tanecznym, śpiewanie indywidualne pieśni „Prząśniczka” oraz „Chochlik” Stanisława Moniuszko, tworzenie obrazu do utworu „Bajka”, tworzenie prac plastycznych „Moniuszko w sercach najmłodszych” inspirując się w trakcie tworzenia prac słuchanymi utworami Moniuszki, słuchając muzykę poważną podczas codziennych zajęć obowiązkowych, ilustrując charakter utworów ruchem, podczas rozpoznawania utworów Moniuszki poprzez zabawę- grając w grę wydaną przez Teatr Wielki – Operę Narodową z okazji Roku Moniuszkowskiego „Śpiewnik domowy” korzystając z aplikacji w wersji online na tablicy interaktywnej.
Twórczość plastyczną uczestnicy projektu mogli ukazać poprzez wykonanie prac plastycznych pt. : „Moniuszko w sercach najmłodszych”, utworzenie plakatu podsumowującego posiadaną wiedzę o Moniuszce „ Co wiemy o Stanisławie Moniuszce?”, wykonanie dekoracji do zaplanowanego wystąpienia projektowego „Baletnica w tańcu”, wykonanie kwiatów z bibuły na opaski w stylu ludowym wykorzystane do tańca przy utworze „Prząśniczka”, malowanie na sztalugach obrazu „Muzyka pędzlem malowana” do uwertury „Bajka” z podziałem na dwuosobowe zespoły podczas lekcji otwartej dla uczniów naszej szkoły ( głosowanie na najładniejszą pracę przez uczestników lekcji- konkurs plastyczny), wykonanie zaproszeń dla gości na występ podsumowujący działania projektowe „Moniuszko w wyobraźni i sercach najmłodszych”.
Wykorzystując zaś twórczość artystyczną
uszyto stroje do tańca baletowego i ludowego , przygotowano scenariusz wystąpienia przez opiekuna projektu oraz przygotowano wszelkie działania jak powyżej (nauka śpiewu, nauka układów tanecznych, wykonanie prac plastycznych użytych jako elementy dekoracyjne oraz rekwizyty do występu); nauka ról mówionych do przedstawienia „Moniuszko w wyobraźni i sercach najmłodszych” jako podsumowanie działań projektowych dla rodzin i uczniów naszej szkoły.
Realizacja projektu przyniosła naszym małym podopiecznym wiele radości, a przede wszystkim pozwoliła w ciekawy i łatwy do przyswojenia sposób, przybliżyć twórczość wspaniałego kompozytora Stanisława Moniuszki. Wspólne planowanie i pomysły przed przystąpieniem do realizacji działań, codzienne czytanie i rozmowy na ten temat, wymiana spostrzeżeń, bardzo zjednała grupę, a także widocznie zmieniła nastawienie na odbiór muzyki poważnej i wzbudziła zainteresowanie innymi polskimi kompozytorami.
Stosowane w projekcie metody, takie jak: malowanie “treści” zawartej w słuchanym utworze instrumentalnym, improwizacje ruchowo-taneczne, prace plastyczne oraz grupowe zadania i działania mają na celu zaspakajanie potrzeby ekspresji twórczej i odtwórczej, a także nabranie odwagi, przełamywanie strachu, dowartościowanie i akceptację w grupie rówieśników.
Myślę, iż wiedza zgromadzona podczas działań metodą projektową o charakterze interdyscyplinarnym jest w stanie na trwale zachować się w pamięci. Moim zdaniem jest to jedna z najbardziej aktywnych i skutecznych metod przyswajania wiedzy dla uczniów w każdym wieku, dlatego też z ogromną przyjemnością i zaangażowaniem zrealizowaliśmy wspólnie z dziećmi ten projekt.
FILM 


Z REALIZACJI DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH 

.
FILM 


PRZEDSTAWIAJĄCY EFEKT REALIZACJI PROJEKTU
„Moniuszko w dziecięcej wyobraźni i sercach najmłodszych” 

.
„Jesteśmy razem, pomagamy sobie wzajemnie
– różne rodzaje niepełnosprawności”
Dnia 14 stycznia 2020 r. w ramach realizacji grudiowego IV modułu MIĘDZYNARODOWEGO PROJEKTU CZYTELNICZEGO „Magiczna moc bajek” w oddziałach przedszkolnych 0a i 0b poruszyliśmy niezmiernie ważny temat „Jesteśmy razem, pomagamy sobie wzajemnie – różne rodzaje niepełnosprawności”. Tego dnia poruszyliśmy tematykę związaną z tolerancją, zrozumieniem i umiejętnością okazania pomocy osobom niepełnosprawnym. Tematyka zajęć brzmiała „ Rozmawiajmy – pomagajmy”. Na podstawie obejrzanego filmu „ Integracja- osoby z niepełnosprawnością ruchową” , czytanych tekstów i długiej pogadanki, dzieci otrzymały wiele cennych wskazówek. Często nie wiemy jak zachować się wobec osoby poruszającej się na wózku, o kulach, czy osoby niewidomej której nie znamy, tak, by słowo lub gest jej nie uraziły. Na tych zajęciach dzieci dowiedziały się w jaki sposób można pomóc każdej niepełnosprawnej osobie, czego nie wypada mówić i jaka forma pomocy przy konkretnych niepełnosprawnościach jest najlepsza. Dowiedziały się także, że osoba niepełnosprawna może żyć podobnie, jak osoba zdrowa, czyli mieć przyjaciół, dobrą pracę, uprawiać różne sporty, a także odnosić sukcesy w wielu dziedzinach. Dzieci uświadomiły sobie, iż „inności” wynikającej z różnych niepełnosprawności nie należy się bać, że należy być życzliwym do każdej osoby. Wiemy już, że wózek inwalidzki, proteza, kule to elementy przestrzeni osobistej osoby z niepełnosprawnością i nie należy ich dotykać bez potrzeby. Wiemy także do czego one służą, kto to jest pies przewodnik, a kto to paraolimpijczyk… Po omówieniu tej obszernej, ale jakże ważnej tematyki, każde dziecko wykonało pracę plastyczną – kolorowankę „Kto, co i jak może pomóc ?”. Następnie podsumowując zrealizowaną tematykę , każdy wypowiedział się w jaki sposób zachowałby się w stosunku do osoby niepełnosprawnej ze swojego rysunku.

Wigilia Przedszkolaków
Przedszkolaki z zaangażowaniem nakrywały do świątecznego stołu, układając na nim przyniesione z domu świąteczne pyszności. Znalazło się na nim wiele własnoręcznie przygotowanych przez rodziców z udziałem dzieci różnych słodkości . Były racuszki, muffinki , pierniczki i pyszne ciasta…
Po składaniu życzeń i podzieleniu się opłatkiem wszyscy zasiedliśmy do pięknie przygotowanego i przystrojonego stołu.
Śpiewaliśmy kolędy i rozmawialiśmy o świątecznych zwyczajach w naszych domach.
Był to bardzo miły dzień, który zakończył się udziałem w uroczystych, szkolnych Jasełkach w wykonaniu starszych uczniów naszej szkoły.
Dzieci były zachwycone występem kolegów i wypowiadając się na temat przedstawienia uznały, iż też chciałyby tak kiedyś wystąpić.
Miejmy nadzieję, że tak będzie za kilka lat …Życzymy Wszystkim zdrowych i Wesołych Świąt



Jezioro Łabędzie


Po obejrzeniu fragmentu baletu , w trakcie słuchania utworu „ Jezioro Łabędzie” Piotra Czajkowskiego, dzieci z oddziałów przedszkolnych Oa i Ob malowały wspólnie farbami piękne jezioro w rytm utworu.
Następnie odzwierciedlając ruchem usłyszany utwór „ tańczyły” nad jeziorem trzymając w ręku łabędzie pióro.
W tak miłym nastroju upłynęło nam kilkanaście minut, a one pozwoliły, by dzieci już zawsze kojarzyły te nuty…
Po tych chwilach muzycznego relaksu, każde dziecko umieściło wcześniej wykonanego białego łabędzia w dowolnym miejscu na jeziorze i w taki właśnie sposób powstała piękna, grupowa praca jako realizacja jednego z zadań grudniowego modułu projektu czytelniczego „ Magiczna Moc Bajek”
„Świąteczna kartka dla przyjaciela
z innego przedszkola”
Kartki wysłane !
Kolejne zadanie z grudniowego modułu zrealizowane
Ogromną przyjemnością było dla dzieci z oddziałów przedszkolnych z Natolina przygotować kartki dla dzieci z Gminnego Przedszkola w Buczku ( woj. Łódzkie) .
Przedszkolaki z ogromnym zaangażowaniem wykonywały kolorowe kartki, a następnie dedykowały je konkretnym dzieciom z listy przesłanej przez wychowawcę grupy przedszkolnej z Buczku.
Dzieci podpisały się pod wklejonymi życzeniami na wykonanych kartkach, a następnie z wielką radością zapakowały je do prezentowego pudełka
Teraz czekamy na relacje , gdy kartki dotrą do odbiorców
Życzymy Wesołych Świąt
„MIKOŁAJKI”
Dnia 06.12.2019r. dzieci z oddziałów przedszkolnych Oa oraz Ob świętowały uroczyście Mikołajki. Do tego dnia przedszkolaki były bardzo dobrze przygotowane. Kilka dni przed przyjściem czerwonego Gościa ćwiczyły tematycznie związane ze świętem wiersze , uczyły się powitalnej piosenki specjalnie na tę okazję, a także wykonały piękne laurki.
Dzień 6 grudnia upłynął dzieciom w przemiłej atmosferze. Przed południem, po przedszkolnym śniadaniu i kilku próbach i rozmowach o tym, że warto być grzecznym dzieckiem i dobrym człowiekiem, odwiedził nas miły, czerwony Gość prosto z Laponii …
Wszystkim dzieciom rozdał prezenty po wysłuchaniu przygotowanego przez dzieci mikołajkowego repertuaru. Następnie każde z dzieci ustawiło się do pamiątkowego zdjęcia z Mikołajem, a także wykonaliśmy sobie wspólną grupową fotografię.
Po sesji miły gość został obdarowany laurkami i uściskami, a następnie pożegnał się z przedszkolakami z Natolina, ruszając w dalszą podróż do innych szkół i grzecznych dzieci…
Po odwiedzinach Mikołaja wyruszyliśmy na wycieczkę do kina „Helios” w Radomiu na film pt. „Młody Renifer Alex”, a po seansie w kinowym korytarzu spotkaliśmy ponownie Świętego Mikołaja, który za dobre zachowanie w kinie, na zakończenie mikołajkowego dnia, obdarzył dzieci drobnymi upominkami… Dzieci w drodze powrotnej zastanawiały się, który Mikołaj był prawdziwy …czy ten, który odwiedził nas w sali przedszkolnej, czy ten spotkany w kinie…
„Koncert Jesienny”
Dnia 27.11. 2019 r. w naszej szkole odbył się uroczysty KONCERT JESIENNY „W każdym wieku w duszy gra…” przygotowany przez najmłodszych wykonawców z naszej szkoły. Dzieci z oddziałów przedszkolnych Oa oraz Ob przygotowywały się wiele dni, by móc zaprezentować swoje talenty wokalno- muzyczne przed swoimi rodzinami. Dzieci skrupulatnie przygotowywały się do inscenizacji ruchowej do utworu „Jesień”, która została zaprezentowana dla uatrakcyjnienia odbioru w specjalnie uszytych na tę okazję strojach, w kolorach jesieni. Wiele prób zostało poświęcone także na śpiew o tematyce jesiennej. Między śpiew wielu utworów , a taniec, zostało wplecione także trochę jesiennej poezji. Starsi koledzy przygotowani przez panią Małgorzatę Marglewską zagrali także na fletach utwór „ Jesień „ Antonio Vivaldiego . Uroczystość upłynęła w bardzo miłym, być może trochę nostalgicznym nastroju… W końcu jesienna pora i nadchodzący okres Świąt skłania do wielu refleksji i przemyśleń. Miejmy nadzieję, że ten rodzinnie spędzony czas na długo pozostanie w naszej pamięci. Uroczystość uświetniła swoją obecnością Dyrekcja, Rodzice i Dziadkowie najmłodszych wychowanków, którzy nagrodzili wykonawców gromkimi brawami oraz miłym słowem.
„Dzień Życzliwości”
W naszym oddziale przedszkolnym dnia 21 listopada dzieci po wspólnej rozmowie postanowiły tego dnia być miłe dla każdej napotkanej osoby. Życzliwości, pozdrowień, uśmiechu na twarzy nie było końca. To takie nasze małe postanowienie! A podczas zajęć każde dziecko losowało karteczki z konkretnymi „życzliwymi postanowieniami” na ten dzień, a następnie ozdabiały i wycinały „życzliwe dłonie”, które wraz z deklaracją, iż wykonają życzliwe, wylosowane zadanie, zostały zawieszone na tablicy. Tym sposobem każdy z naszej grupy znalazł swoje miejsce wśród ŻYCZLIWYCH!
Pozdrawiamy i życzymy wielu uśmiechów na co dzień.
Listopadowe zadanie projektu „Magiczna Moc Bajek” zrealizowane.
1. Wykonanie „Kwiatu Przyjaźni” z cechami prawdziwego przyjaciela.
15 listopada po wspólnej lekturze oraz długich rozmowach na temat PRZYJAŹNI, na podstawie znanych bajek oraz własnych doświadczeń, dzieci z oddziałów przedszkolnych Oa i Ob w Natolinie utworzyły od łodygi skończywszy na płatkach „ Kwiat przyjaźni” ? Wszystkie określenia prawdziwego przyjaciela umieszczone na płatkach zostały szczegółowo omówione przez dzieci, a niektóre wyjaśnienia bardzo nas zaskoczyły? Dzieci to jednak wiedzą więcej, niż nam się wydaje… ? Trzy łodygi naszego kwiatka zostały umieszczone w donicy, która została zawieszona w sali oddziału przedszkolnego, by przypominać wszystkim o tym, jak ważna jest przyjaźń nie tylko na etapie przedszkola ale w całym życiu ….
Wycieczka do Państwowej Straży Pożarnej w Radomiu
06 listopada 2019r. przedszkolaki odwiedziły Państwową Straż Pożarną w Radomiu oraz uczestniczyły w zajęciach edukacyjnych w „Bezpiecznym Domu”.
Celem wycieczki było:
- zapoznanie z pracą strażaka,
- wzbogacenie wiedzy przedszkolaków na temat bezpiecznego zachowania się w domu i w przedszkolu,
- uświadomienie dzieciom przyczyn powstawania pożarów, istniejących zagrożeń wynikających z zaprószonego ognia,
- przekazanie wiedzy jak postępować w obliczu niebezpieczeństwa.
Wycieczkę rozpoczęliśmy od przywitania się z pełniącymi dyżur strażakami, którzy czekali już na nasze przyjście. Już na samym początku zademonstrowali nam swoją niebywałą sprawność zjeżdżając do nas po rurze, czy przebierając się błyskawicznie w strój bojowy, zwiedzaliśmy garaże, w których mogliśmy nie tylko obejrzeć z bliska i przymierzyć strój strażaka, ale także poznać dokładnie wyposażenie samochodów strażackich jak również wsiąść do wozu strażackiego.
Kolejną atrakcją dnia było przejście do pomieszczeń „Bezpiecznego domu” gdzie dzieci mogły dowiedzieć się do jakich zagrożeń może doprowadzić niewłaściwe użytkowanie sprzętu domowego, a także jak powinna przebiegać ewakuacja z miejsca objętego pożarem. Pokazali nam jak rozprzestrzenia się dym i jak działają czujniki dymu. Dzieci zapamiętały numer alarmowy 998 i 112 oraz uczyły się jak z niego korzystać.
Na koniec przedszkolaki zrobiły sobie pamiątkowe zdjęcie ze strażakami. Wycieczka była udana, a przedszkolaki bogatsi o nowe wiadomości i umiejętności.
Dzień czyściocha!!!
Oto jedno z zadań I modułu Projektu Czytelniczego „ Magiczna Moc Bajek” ! Tego dnia każde dziecko wyposażone w przybory do sprzątania oraz hasło na fartuszku lub bluzce z zaangażowaniem pełniło swoją rolę najlepiej jak potrafiło. Na koniec działań w sali przedszkolnej, na szkolnym korytarzu oraz w gabinecie pana Dyrektora …gdy wszystko już lśniło, każde dziecko otrzymało odznakę „ Super Czyściocha”.
Tym działaniem chcieliśmy zwrócić uwagę na to, iż w czystym otoczeniu pracuje się milej, a nasze umysły pracują zdecydowanie lepiej i chętniej w uporządkowanej sali. Dzieci potwierdziły, że tak właśnie jest !
Konkurs „Kryształowy pantofelek”
Zadanie I modułu Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „ Magiczna moc bajek” czas zaprezentować! Mamy już laureatów konkursu „Kryształowy pantofelek”. Przedstawiany efekty prac konkursowych wykonanych przez dzieci wraz z rodzicami z grup Oa i Ob. Jesteśmy pełni podziwu dla dzieci i ich rodziców i dziękujemy za zaangażowanie, wkład pracy i pomoc dziecku. „Kryształowe pantofelki” były tak piękne, że nagrodzeni zostali wszyscy! Głosowanie na najpiękniejsze buciki odbywało się wśród uczniów i nauczycieli naszej szkoły poprzez wybór numeru umieszczonego przy pracach konkursowych. Także sprawiedliwy forma głosowania wyłoniła zwycięzców I, II i III miejsca, ale nagrody i dyplomy otrzymali WSZYSCY !
Dzień Przedszkolaka
25 października 2019 r.
w radosnej atmosferze odbył się w oddziale przedszkolnym
„Dzień Przedszkolaka”.
Dzieci w grupie O b są najmłodszymi w naszej szkole, dlatego chciały tego dnia zaprezentować swoje talenty wokalno- taneczne , a także pokazać Rodzicom i Dyrekcji
jak dobrze czują się razem w naszej grupie.
Po śniadaniu w doskonałych humorach, wszyscy zebrali się
w kolorowo wystrojonej sali.
Po krótkim wprowadzeniu i wyjaśnieniu dzieciom celu spotkania, przedszkolaki odśpiewały „Hymn Przedszkolaka” oraz inne piosenki tematycznie związane
z obchodzonym dniem , recytowały wiersze, a także prezentowały taniec z mopami, który miał za zadanie wygonić całe lenistwo…
Zapowiedź tańca do zgromadzonych gości brzmiała:
„A teraz wygonimy całe lenistwo,
i obiecujemy uczyć się pilnie i słuchać uważnie,
byście byli zawsze uśmiechnięci ładnie”
Zorganizowane święto miało wesoły charakter, a recytowane przez dzieci wiersze, były układane wspólnie z wychowawcą, by treść miała związek z dzieckiem.
Uroczystość uświetnił pan Dyrektor, który bardzo dobrze ocenił wysiłek Przedszkolaków i każdemu dziecku wręczył dyplom „Super Przedszkolaka”.
Po pięknym wystąpieniu dzieci skosztowały słodkiego poczęstunku przygotowanego przez rodziców, a od wychowawcy z okazji tego wyjątkowego dnia, dzieci otrzymały słodką niespodziankę w postaci waty cukrowej.
Święto dostarczyło nam wielu miłych wrażeń i na pewno będziemy je długo i ciepło wspominać.
Radość i uśmiech na twarzach przedszkolaków to również ogromna satysfakcja, dlatego przygotowywanie takich uroczystości jest przyjemnością nie tylko dla dzieci i rodziców, ale także dla wychowawcy.
Międzynarodowy Projekt Czytelniczy
„Magiczna moc bajek”
Grupy z oddziałów przedszkolnych Oa i Ob w PSP w Natolinie w roku szkolnym 2019/2020 dołączają do Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „Magiczna moc bajek” czyli Bajkowa podróż do krainy wartości i dziecięcej wyobraźni.
- Projekt jest odpowiedzią na realizację podstawowych kierunków polityki oświatowej Ministerstwa Edukacji Narodowej w roku szkolnym 2019/2020 oraz założeń podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
- Projekt będzie realizowany w terminie: październik 2019 – maj 2020
- Głównym celem Projektu jest promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym wobec osób z niepełnosprawnością.
- Zadania mają formę propozycji zadań , do wyboru przez nauczyciela; można dostosowywać realizacje założeń projektu do możliwości i potrzeb grupy oraz realizować własne pomysły, zachowując przy tym myśl przewodnią projektu.
- Zrealizowane zadania będą opublikowane przez uczestników na grupie projektowej w dowolnej formie: opis, zdjęcia, prezentacja, wiersz, opowiadanie – celem potraktowania grupy projektowej, jako źródła pomysłów, inspiracji i wymiany doświadczeń.
- Realizacja zadań z każdego modułu, będzie relacjonowana na stronie internetowej naszej szkoły.
OCZEKIWANE EFEKTY
W/w Projekt w swoich założeniach ma sprzyjać osiąganiu następujących rezultatów:
- Wszechstronnemu rozwojowi dziecka w obszarach; społecznym, emocjonalnym, poznawczym i fizycznym,
- Wzrostowi czytelnictwa;
- Doskonaleniu umiejętności językowych dzieci;
- Wzrostowi zrozumienia tekstów i poleceń;
- Nauce twórczego myślenia;
- Poprawie koncentracji, wydłużeniu przedziału uwagi;
- Rozwijaniu pamięci i wyobraźni;
- Zwiększeniu zdolności dzieci do refleksji i krytycznego myślenia;
- Rozwojowi inteligencji emocjonalnej;
- Podwyższenie samooceny;
- Rozbudzenia zachowań prospołecznych (chęć niesienia pomocy innym ludziom, wrażliwość na krzywdę innych i niesprawiedliwość).
Dzień drzewa
Wycieczka do Krainy Marzeń
Dnia 05.10.2019r. przedszkolaki pod opieką wychowawców wybrali się do ,,Krainy Marzeń” w Radomiu. Celem wycieczki było rozwijanie i doskonalenie sprawności ruchowej, zręczności oraz orientacji w przestrzeni, a także integracja dzieci z grup przedszkolnych. Przedszkolaki zostały zapoznane z zasadami zachowania się podczas pobytu w centrum zabaw i przestrzegania ich, aby zapewnić sobie i innym bezpieczeństwo.
Niezwykłą frajdą okazała się ogromna konstrukcja składająca się z labiryntu rur, przejść, zjeżdżalni i basenów z piłeczkami. Wysoka zjeżdżalnia znajdowała się na samym szczycie konstrukcji i nie brakowało dzielnych i odważnych aby ją pokonać. Dzieciaki z wielką chęcią znajdowały sobie zajęcie korzystając także z mini pojazdów, dmuchanych skakańców, armatek na piłeczki, elektronicznych samochodów, koników oraz maczug i automatów. Po długotrwałej zabawie był też czas na odpoczynek i uzupełnienie utraconych sił i energii oraz zaspokojenie pragnienia – na koniec zabawy dzieci otrzymały ciepłe przekąski i soki.
Pobyt bardzo szybko dobiegł końca i nadszedł czas pożegnania się z tym magicznym i bajkowym miejscem. Pełni niezapomnianych wrażeń i emocji wróciliśmy do oddziału przedszkolnego. Czas, który tam spędziliśmy był świetną zabawą dla wszystkich. Na pewno będziemy długo wspominać tę wycieczkę.
Dzień Chłopaka
30 września nasze grupy przedszkolne Oa i Ob zorganizowały uroczyście Dzień Chłopaka. Był to wyjątkowy dzień dla chłopców, gdyż z racji ich święta zostali wyróżnieni tego dnia. Zaplanowaliśmy ten dzień po hasłem „Dziewczyny dyżurują, a chłopaki świętują!”. Dziewczynki losowały karteczki z czynnościami, które tego dnia będą na nich spoczywały m.in. sprzątanie sali po zabawie, kontrolowanie porządku na stolikach i pod stolikami, zwrócenie uwagi na prawidłowe czynności higieniczne w łazience oraz rozdawanie podczas zajęć kart pracy. Każda z dziewczynek miała przypiętą przez cały dzień plakietkę z wylosowanym przez siebie zadaniem. Zaś każdy z chłopców został
odznaczony przez koleżanki w tym wyjątkowym dniu, plakietkami z napisem „Dziś jest moje święto”. Następnie wszyscy chłopcy otrzymali prezenty z okazji swojego święta, zaś dziewczynki drobny upominek. Później wszyscy skosztowaliśmy niewielką ilość słodkości przy wspólnie przygotowanym stole. Bawiliśmy się wesoło przy muzyce oraz w różne zabawy ruchowe zaproponowane także przez dzieci. Chłopcy byli tego dnia wyjątkowo szczęśliwi, natomiast dziewczynki dumne, iż mogły przyczynić się do szczęścia kolegów z grupy
.
Akcja sprzątanie świata
Wiek przedszkolny to okres wzmożonej aktywności poznawczej i emocjonalnej. Dlatego już w tym wieku należy dziecku ukazać potęgę i piękno otaczającego świata, wzbudzić w dziecku pozytywne uczucia, takie jak odpowiedzialność wobec siebie i przyrody. Już od wielu lat nasza szkoła oraz oddziały przedszkolne biorą udział w ogólnopolskiej akcji „Sprzątanie świata”.
W dniu 21 września nasze przedszkolaki w atmosferze emocjonalnego zaangażowania uczestniczyły w akcji. Przedszkolaki z grupy Oa wykonały plakat pt.„Wiedzą dorośli i dzieci jak segregować śmieci” oraz 0b pt. „Kochamy czystą planetę”. Segregowały śmieci do odpowiednich pojemników po wcześniejszym wysłuchaniu prezentacji podczas której poznały zasady segregowania, sposoby ponownego wykorzystywania i odzyskiwania wszystkich produktów, opakowań i materiałów przygotowanej przez uczniów z klas starszych. Plakaty, który wykonaliśmy w klasie także zawierały kolorowe pojemniki, co było czynnością sprawdzającą wiedzę dzieci na ten temat. Każde dziecko przyklejało wylosowany odpad na właściwy kosz. Następnie porozmawialiśmy wspólnie na temat, dlaczego tak ważne jest dbanie o czystość naszej planety. Jako Ci kochający czystą planetę, na dowód przynależności do tych, dbających o dobro Ziemi, dzieci wykonały opaski z zieloną planetą, którą nosiły dumnie tego dnia. Naszej akcji przyświecało motto: Jeśli świat będzie czysty zdrowa będzie żywność, powietrze, woda. To wpajamy maluchom od najmłodszych lat.
Dzień Kropki
Dnia 15 września 2019 r. uczniowie naszej szkoły i dzieci z przedszkola świętowali Międzynarodowy Dzień Kropki. Jest to święto kreatywności, odwagi i zabawy. Uczniowie, nauczyciele, pracownicy instytucji kultury na całym świecie, organizują tego dnia wiele działań. W naszych oddziałach przedszkolnych 0a i 0b zaplanowaliśmy wspólnie wiele ciekawych zadań, które związane były z „kropką”. Przedszkolaki wykonywały prace plastyczne kropkując kreatywnie umoczonymi w farbie paluszkami owocowe wzory, oglądały opowieść o kropce, którą wykonała Vashti, uczestniczyły w wielu zabawach ruchowych z wykorzystaniem kolorowych wielkich kropek „krążków” oraz brały udział w konkurencjach z podziałem na grupy, w których zadaniem było wykonać tyle o różnorodnej tematyce zadań, ile wskazują kropki- oczka na wyrzuconych kostkach.Zabaw nie było końca !
Był to wesoły, kolorowy, pełen atrakcyjnych kropkowych działań dzień !